vooral omdat er al tig van dit soort topics geweest zijn. ook weer meer van hetzelfde dus. een paar wereldverbeteraars die op hun beurt hetzelfde doen.hun mening over iets geven!
Hahah ja ik snap je helemaal, het is maar zelden goed. Ik zit al 5 jaar op een besloten forum (wat gaat over (heel) moeilijk zwanger worden) en daar oordeelt werkelijk niemand over elkaar. Of je nu bv of kv geeft, of je voor een derde kindje "gaat" in tegenstelling tot nog geen kind, of je nu kiest voor een ruggeprik of niet, tot het gaatje gaan met de pogingen of niet, met al het verdriet van dien. Het gaat daar niet over onbenullige onderwerpen als "kind is 1, 1 of 2 gaatjes in oren", "tattoo op mijn kont of in mijn nek?" anyway you know what i mean.. Heb daar hele lieve, speciale en vooral respecterende vriendinnen aan over gehouden. Dus ja zo kan het ook..
Omdat het een forum is en dat gebeurt om een forum. Daarom. Ik vind jou ook respectloos eerlijk gezegd naar de mods toe. Je weet zelf vast wel waarom. Als je het niet weet mag je me een pb sturen.
Zoveel mensen zoveel meningen. En het blijft geschreven tekst. Het kan anders over komen dan bedoeld. Je hoort geen stem en je mist de non-verbale communicatie.
macy@ qoute ging ff mis, maar doe het ff zo. ( het stukje over je forum) maar dan heb je het over een beperkte zeer selectieve groep. vriendinnen dus, mensen die geen aansluiting hebben daar die verdwijnen in de loop van de tijd. dat is een heel ander perspectief dan een hele grote groep mensen die allemaal verschillende zijn in de breedste zin van het woord. ik zie het heel anders. ik vind discussies juist leerzaam en interresant. ook als mensen iets zeggen wat ik liever niet zou horen. het opend je perspectief en je gaat dingen van een andere kant bekijken. ik vind het fasinerend hoe er geborduurd wordt op een aanvangs vraag of verhaal en wat eruit voort komt. misschien scheelt het dat ik van nature optimistisch ben dat je niet zo snel het negatieve ervan inziet dat weet ik niet. ik heb het dus niet over mensen die andere mensen gaan uitschelden ofzo. dat gaat ook mij tever. maar een fellle mening, dat mag van mij, áls je hem maar goed onderbouwd en niet zomaar wat roept om de boel opzettelijk op te naaien.ik ben zelf ook wel iemand die me erg druk kan maken over bepaalde onderwerpen. ik zal dan ook uitleggen wat mijn standpunt is en waarom. en ik kan me dan oprecht boos maken om sommige dingen, maar soms heb je juist ook weer topics waardoor je dingen heel anders gaat zien. er later over gaat doordenken. dat verbreed dan weer je horizon. snappie?
Heb er weinig last van. Ik geef en ontvang maar bovenal......ik laat los. Waarschijnlijk hebben weinigen hier "last" van anders zouden er méér topics als deze zijn dan al is Daarbij, vergeet niet dat dit internet is en lees vandaag iets wat je negatief opvat en morgen nog eens, kijken hoe het dan binnenkomt
Vind het allemaal wel meevallen,tja dit is een openbaar forum met allemaal verschillende meningen,discussie moet kunnen.En als mensen respectloos zijn en niet normaal kunnen doen negeer ik ze gewoon (zijn vaak dezelfde).
Goed gezegd. Ik ben het laatst een keer niet met je eens geweest, maar ik ben het met je eens dat je juist door het verschil in mening dingen van een andere kant gaat bekijken. Ik probeer zelf ook mijn mening altijd goed te onderbouwen, al merk ik dat sommige meiden hier beter hun woorden voor kunnen vinden. Als het vanuit respect voor een ander komt, wil ik altijd graag andere meningen lezen.
klopt tara, soms zijn de juiste woorden lastig te vinden voor wat je nu precies bedoeld. en soms is het verschil in denken gewoon te groot. men maakt daar iets negatiefs van, ik vind dat dus niet per defenitie.(beetje dezelfde strekking als dat voor sommige mensen het glas half leeg is, terwijl hetzelfde glas voor mij half vol zou zijn) ookal verschil je ( enorm) van mening, daarom ben je nog niet meteen repectloos,je deelt alleen dezelfde mening niet en wil uitleggen hoe jij het ziet. en als het over een onderwerp gaat wat je na aan het hart ligt, of wat emotioneel veel oproept, dan kan het weleens wat feller worden. maar dat zijn vaak wel de topics waaruit je het meeste leert.
Helemaal mee eens. Het lastige is soms dat ik precies weet wat ik wil zeggen, maar dat het er op papier (of op beeld) niet zo goed uit komt. En sommige meiden zijn gewoon heel goed qua verwoorden van argumenten dat je soms ondergesneeuwd wordt. Maar emoties wegen heel zwaar. Dat is ook goed, ik hou van mensen die zich kwetsbaar op kunnen stellen en van hun hart geen moordkuil maken. Ik vind het zelf ook juist heel interessant om de topics te volgen waar "iets gebeurt". Leuk om te lezen dat er zoveel verschillende meningen zijn. Maar zoals eerder gezegd, ik vind het wel heel belangrijk dat er altijd respect voor elkaar is.
wat mij vaak opvalt is dat het escaleert zodra anderen (niet zijnde TS) zich ermee gaan bemoeien en meningen van anders gestemden opeens als "respectloos" een "onbeschoft" gaan betitelen. Terwijl je eigenlijk alleen maar je mening deelt En dan ontploft de boel, want dan wordt je eigenlijk direct tot de grond afgebrand voor het hebben van een mening. Dat snap ik niet ... En verders ben ik het ook met Blup eens...
en daar ben ik het mee eens suzy. als je een andere mening hebt begint iedereen meteen over respectloos. maar dat zijn 2 verschillende dingen. ik heb een mening, een duidelijke ook soms ( maar die lopen er hier meer rond en persoonlijk heb ik die liever dan degene die met de kudde meelopen voor de lieve vrede.). maar ik ga geen mensen uitschelden. hoezo respectloos en onbeschoft, omdat je het weleens niet eens bent met de grote kudde?
Ja, precies. Mensen maken keuzes en zij moeten met die keuzes leven, maar dat betekent niet dat ik het er mee eens hoef te zijn, en dat mag ook gezegd worden. En daarbij, als TS een bericht plaatst en om meningen vraagt, kan daar een andere mening tussen zitten. En als TS het niet met die mening eens is (want dat kan ), dan kan TS daar iets over zeggen. Dan start je een dialoog daarover. Maar zodra anderen zich geroepen voelen om die ander mening volledig de grond in te slaan, enkel voor het hebben van die mening, dan wordt ik altijd een beetje geirriteerd, alsof TS niet in staat zou zijn daarover te communiceren. Als een TS dapper is om haar verhaal te delen (wat soms echt moed vereist om dat verhaal te doen), dan moet een TS ook zo dapper zijn om andere meningen te incasseren en daarover te kunnen praten, om te leren, om zaken te relatieveren en soms anders te bekijken. Dat is mijn mening . Te vaak zie ik hier iemand een verhaal starten om dan vervolgens zich helemaal niet meer in de conversatie te mengen. Doe het dan niet, denk ik dan ... maar goed Ik moet ook wel zeggen dat sommigen hier hun mening ook anders mogen omschrijven. Er zijn vele manieren om je mening te delen.
Als TS om meningen vraagt, natuurlijk, dan geef je mening. Maar soms vraagt TS ook gewoon letterlijk om steun in een bepaalde situatie, en dan zijn er hier nog vrouwen die het nodig vinden hun mening te geven over hoe TS die situatie heeft aangepakt, en wat ze daar van vinden. Als je mening niet gevraagd wordt, hoef je hem ook niet te geven. Als er steun wordt gevraagd kun je dat geven, en als je het er niet mee eens bent, kun je je mond beter houden. En zeker geen commentaar geven op een manier waarvan je weet dat het gaat escaleren, en het hele topic van TS kapot gemaakt wordt terwijl die om echt iets anders vroeg.
misschien moet er dan een ander gedeelte komen waarin je alleen mag kwijlen en steun betuigen? ik vind dat echt wat kort door de bocht. soms doen mensen gewoon dingen die heel onhandig of stom zijn en werken zich daarmee zelf in de problemen en komen dan daarover klagen. en daar mag je niks over zeggen dan omdat ts alleen maar steunbetuigingen wil en mogen we alleen maar liefelijk meekwijlen terwijl het misschien haar eigen schuld is. soms is het heel verhelderend hoor om een spiegel voorgehouden te krijgen, dat je misschien niet zo handig bezig bent. of het teveel van jou kant bekijkt ofzo. zachte heelmeesters zijn ook niet altijd alles.
Hier ben ik het mee eens! Als iemand mij bv in reallife gaat vertellen dat ze een baby van 15 weken laat aborteren omdat het haar niet zo goed uitkomt, dan kan ze van mij de wind van voren krijgen. Gezien mijn situatie reageer ik op zo'n manier. We zijn hier toch niet om maar met iedereen mee te kletsen? Zoveel mensen, zoveel rugzakken en meningen hoor! Sommige mensen kunnen het niet handelen dat je kritiek krijgt op zo'n gevoelig onderwerp, maar je vraagt er wel een beetje om als je op een zwangerschapsforum gaat schrijven waar ook heel veel meiden zitten die talloze vruchtbaarheidsbehandelingen moeten ondergaan, of miskraam na miskraam te verduren krijgen en die nog steeds met lege handen staan. Als je dan zo'n bericht leest, dan komt dat ontzettend hard binnen. Voor iedereen valt zo'n topic gewoon verkeerd! Als de TS medelijden wilde, dan had ze beter kunnen gaan praten met een psych!