Wat ik me dus steeds afvraag.. :)

Discussie in 'Babynamen' gestart door Yvuna, 17 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dochter heeft 2 namen, maar dat is alleen omdat d'r tweede naam die van m'n overleden moeder is. Als die nog geleefd had, hadden we het bij 1 naam gehouden.

2. Caro25

Caro25 Bekend lid

16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Hier ook een dochter met twee voornamen. In het dagelijkse leven wordt alleen de eerste naam uitgesproken. Onze tweede baby gaat ook twee namen krijgen. Wij vinden het 'af' staan. De namen klinken mooi bij elkaar en ik vind het ook makkelijk met bijv de post:roflmao:
    Geen vernoeming o.i.d, al had ik dat ook erg leuk gevonden.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. Cil88

Cil88 Niet meer actief

Onze dochter heeft 2 namen, omdat we niet konden kiezen en de een combinatie van de namen vinden wij ook mooi staan.
    We gebruiken beide namen alleen als ze niet luistert, haha.

Tijgertje88 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  4. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Onze dochter krijgt ook twee namen. Niet om te vernoemen, persoonlijk hou ik daar niet van, maar in mijn familie heeft iedereen twee namen en ik vind het mooi om daar bij aan te sluiten. Mijn man heeft 1 naam en dat vind ik een beetje 'kaal', alsof het nog niet af is.

5. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Hier ook 3 namen, dochter naar beide oma’s (en mijzelf: mijn moeder en ik hebben dezelfde 2e naam).
    Zoon naar beide opa’s (en mijn man; zijn vader en hij hebben dezelfde roepnaam)
    Hier ook directe vernoemingen, dus geen hulp nodig gehad vanuit hier ;)

6. Jet2018

Jet2018 Niet meer actief

Bij de oudste hebben we op 41,5 de naam nog veranderd, de tweede naam werd als 'consessie' de voornaam van mijn schoonvader. Ik kon namelijk niet wennen aan de naam die we uitgezocht hadden en wilde wat anders, zo kon ik vriend overtuigen :roflmao:

Dochter heeft twee namen en van de eerste twee letters van haar eerste naam, en de eerste letter van haar tweede naam hebben wij de roepnaam gemaakt. Die roepnaam stond al bij de eerste vast mocht hij een meisje zijn. De 'doopnamen' kwamen later.

De jongste heeft als tweede naam de voornaam van mijn vader. Het bekte gewoon lekker.

Vernoemen was nooit de planning maar de tweede namen en in geval van dochter beide namen, zijn allemaal familienamen. Toch hebben onze kinderen voor-/roepnamen die niet in de familie voorkomen.

Dubbele initialen vind ik gewoon mooier dan een enkele. Vriend en ik hebben dat ook beiden, we zijn niet anders gewend in onze families.

7. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Onze kinderen hebben 3 namen en geen vernoeming. Zelf hebben we 2 namen en ik vind het wel mooi staan als je meerdere initialen hebt staan.
    Onze oudste dochter heeft een voornaam die ik al van jongs af aan aan een eventuele dochter wilde geven. De andere 2 namen zijn namen die mijn man en ik ook erg mooi vonden.
    Tweede dochter hebben we een bijpassende 2e naam gegeven en een 3e naam die we wederom gewoon mooi vonden.
    Onze volgende wordt een zoontje en ook die krijgt 3 namen waarvan de 2e naam past bij de 2e namen van onze dochters. :cool:

8. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.931
    5.891
    113
    Hier zijn ze alledrie vernoemd. Anders hadden ze sowieso een tweede naam gekregen.

9. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier heeft ons jongste een tweede naam, puur omdat we dat leuk vonden staan bij elkaar. Geen vernoeming ofzo, gewoon omdat we het leuk vonden

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Begrijp ik het goed dat dat dan een vernoeming wordt naar zn zussen?

11. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Hier hebben de kinderen ook 2 namen. De 2e naam is de roepnaam, dit heeft partner ook. Ik heb maar 1 naam.

12. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Nee, niet echt. Ze hebben alledrie een 2e naam die op elkaar lijkt: Mila, Lina en Mica.

13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ahh oké ik snap m.

AnnevandePol vindt dit leuk.
  14. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hier hebben beide zoontjes 3 namen. Mijn tweede heeft zelfs een andere roepnaam dan zijn officiële eerste naam (spijt van!).

Alle 4 de extra namen zijn vernoemingen. Maar we hebben wel gekeken welke namen we leuk vonden. Mijn oudste draagt als 2e naam de 2e voornaam van opa, niet de eerste. Mijn jongste draagt als 2e naam een verbastering van de eerste volledige voornaam van andere opa.

Ik vond zelf "Jan Jansen" of "Tom de jong" wat simpel klinken, er zijn meer Nederlanders die dezelfde naam dragen. Maar die tweede en derde naam maken dan het onderscheid zodat het toch uniek blijft

15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hier beide kinderen 1 naam.
    Ik had nu voor een meisje 2 namen, maar mijn vriend heeft die 2e naam zo voor mij verpest dat het nu alleen nog de eerste naam word (als het een meisje is).
    De 2e naam vond ik altijd heel mooi en het bekte lekker...

Ik mis bij de andere 2 alleen een 2e naam als ze op hun sodemieter krijgen :p

16. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Hier hebben beide dochters 3 namen. De 2e en 3e naam zijn vernoemingen (naar "peetoom" en "peettante" - wij dopen niet, dus eretitels).

Hun eerste naam is een langere versie van de roepnaam. Ze hebben allemaal een roepnaam van 4 letters, maar hun officiële eerste namen zijn bij allebei 7 letters (kom ik nu achter, haha. Was toeval, niet gepland). Gewoon omdat wij het zelf mooier vonden om die namen voluit te geven en de roepnamen wat korter leuker (en makkelijker) vinden. Voluit heten ze eilasoR en ronallE (beiden even andersom lezen :D) en de eerste 4 letters zijn dus hun roepnamen.

Ze kunnen later ervoor kiezen om de namen voluit te gebruiken of gewoon de roepnamen aan te houden. De 2e en 3e namen zijn echt losstaand en zullen ze alleen terugzien op officiële documenten gok ik :)

17. Sunna

Sunna Fanatiek lid

10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Hier hebben beide kids 2 namen, gewoon omdat we dat mooi vinden. Er zijn zoveel mooie namen, nu konden we er 4 kiezen ipv 2 ;) Beiden hebben een korte wat stoerdere naam en de 2e naam is klassieker. Heel blij mee!

Kolibrie2 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  18. Yvuna

Yvuna Actief lid

12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Thanks voor alle reacties! Leuk om eens te lezen wat hier de gedachtegang achter is. Duidelijk! :)

19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik vind 1 naam saai/kaal, ik vind 2 of 3 voorletters ook mooier staan.
    Mijn dochter haar 2de en 3de naam zijn vernoemingen.

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oudste heeft een tweede naam en dat is een vernoeming.
    Nu gaan we weer voor 2 namen omdat we de combi mooi vinden.

Deel Deze Pagina