Gisteravond heb ik kokend heet water over mijn been gehad. Het is nu een plek met blaren erop geworden (gelijk gekoeld uiteraard toen het gebeurde en een zalf erop gedaan) We zitten op een camping in nl. Moet ik hiermee nog naar een hap? Weet niet zo goed wat hun er nog mee kunnen.
Bij brandwonden groter dan een cm of 4 altijd even contact opnemen met een arts Geen zalf er op doen, liefst helemaal niets
Zou ik wel doen. Ik heb als tiener eens frituur vet over mijn voet gekregen en dit moest verbonden worden. Een dag later zaten er ook dikke blaren op. Uiteindelijk is zo'n blaar geknapt en een bacterie erin gekomen waardoor ik een infectie kreeg. Redelijke tijd zoet mee geweest en hierdoor grotere/diepere littekens aan overgehouden. Ik zou langs gaan, maar kies je hier niet voor dan zou ik er een zalfverband op doen en verbinden ter bescherming dat de blaren niet open gaan en er een bacterie bij kan komen. Succes!!
Hij is best groot, ongeveer 4 vingers breed en ten grote van mijn gehele middelvinger (heb lange vingers ) Kan wel een foto plaatsen maar ziet er niet heel smakelijk uit
Zou ook even bellen voor advies. Het liefste niks erop. Is je been ook warm en rood eromheen? Denk dat de hap kan inschatten hoe het zich zal vorderen en je zo advies kan geven wat te doen en geven?
Vooral even bellen voor overleg. Niet zelf smeren, alleen bij dichte wonden. Maar jij hebt blaren dus de kans is op een infectie is groter. En vooral heel veel beterschap!
Moest er vet gaas op doen voor de blaren. En goed in de gaten houden of het niet ontsteekt en hoe ik me voel.