Meid, je moet je afvragen of bv in dit geval wel het allerbeste is voor jou en je dochter.. Als ik het zo lees denk ik namelijk van niet.
bij mij kwam de bv de eerste week pas na 6 dagen goed op gang, daarvoor heeft mijn zoontje dus ook kv als bijvoeding gekregen, hij had het gewoon nodig, kwam teveel onder zijn geboortegewicht en ik had nog niet genoeg. als ik dat artikel zo lees lijkt het net of bij ons al het goede van bv verpest is door die paar flesjes kv in de eerste week! dat mag ik toch niet hopen..
@Madelon84 Ik had dat gevoel ook heel erg terwijl Kyra ook maar heel kort bijvoeding nodig had (een dag of 1,5/2). Tranen met tuiten heb ik erover gehuild, want met mijn labiele hormonenkop had ik het gevoel dat ik mijn dochter heel erg tekort had gedaan. Natuurlijk is dat niet zo. Als alles niet meteen goed op gang komt moet je naar alternatieven zoeken. En kv is natuurlijk een alternatief voor bv. Het is niet alsof we ze gootsteenontstopper te drinken gegeven hebben. Maar het mooie is dat de darmflora zich na een week of 6 herstelt, en dat dat maar één van de voordelen is van bv geven. Natuurlijk heeft je kindje ook in de tussentijd alle goede antistoffen meegekregen.
hahaha zo lijkt het bijna ja! wij hebben hier 3 dagen bijgevoed, steeds iets van 20cc na de voeding. maar er was geen alternatief dus je moet wel! hoop dat bij evt. een tweede de bv wel gelijk op gang komt.. maar als het al door water verstoord kan raken, hoe zit het dan met de vitamines? en de drankjes/druppeltjes tegen krampjes, en die 2 hele potjes en 2 tubes nystatine/daktarin tegen de spruw. pfff hij heeft al heel wat rotzooi naar binnen moeten werken. laten we hopen dat de bv het nog een beetje goed maakt
@Madelon: heel goed dat je de BV doorgezet hebt, dat als eerste. Je geeft je kind nu het allerbeste, met alle vitamines,mineralen,antistoffen, prebiotische vezels ,omega vetzuren enz enz die in de BV zitten. Soms zit je nou eenmaal in omstandigheden, waarin je naar andere middelen moet grijpen voor je kind. En soms houdt dat in dat je KV geeft enkele dagen of medicijnen om je zieke kind beter te maken. Maar je kind heeft de beschermende werking van BV daarna altijd gehad, en dat geeft je zoontje echt een gezondheidsvoorsprong. Sterker nog ,zijn weerstand is alleen maar beter geworden omdat jij hem borstvoeding geeft. Daarnaast is het voor je eigen gezondheid ook beter om BV te continueren. Kortom, kijk niet meer achterom, maar vooruit. Je doet het prima!