geen fruithapje meer

Discussie in 'Voeding' gestart door chriss2010, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chriss2010

28 nov 2010
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochtertje is nu 6 maanden, 2 weken geleden ben ik begonnen met fruithapjes dat ging best goed totdat ik 5 dagen geleden het groentehapje erbij ging proberen ze vond het helemaal niks en ik heb het 2 dagen geprobeerd en toen wou ze haar fruithapje opeens ook niet meer ze houd nu stijf haar lippen op mekaar als ik haar fruithapje wil geven heeft iemand tips?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Gewoon niet geven...en dan over een tijdje weer proberen.
    Volgens mij is het ook nog niet verplicht.

Ik dacht ook dat je altijd beter met groenten kon beginnen dan fruit. Dit ivm smaak. Ik denk dat je dochtertje ' geschrokken' is van de smaak van groente.

Als je opnieuw gaat introduceren, zou je kunnen proberen je eerst op groente te richten. Paar dagen achter elkaar dezelfde smaak. En als dat allemaal goed gaat, er dan fruit bij geven.

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik zou ook een paar dagen rust inlassen en dan weer opnieuw proberen groente of fruit aan te bieden.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Zacht fruit nemen en een beetje op haar lippen smeren. dan proeft ze toch even. Eten moet wel leuk blijven dus als ze echt niet wil gewoon aanbieden en zelf laten kiezen.
    Je kunt misschien ook wat sinaasappelsap te drinken geven.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou de eerste twee adviezen doen als ik jou was, en sinaasappelsap eerst nog ff uit het dieet van je kindje houden. Lijkt mij te heftig voor de darmpjes.

Je kunt trouwens ook gewoon stukken groente/fruit geven ivm als prutje voeren. Misschien vind je kindje dat wel veel leuker! :)

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Een andere kleur groente en fruit geven! Zoonlief wilde een week of twee/drie helemaal geen groente en fruit meer. Ja alleen "verstopt" in een aardappelprakje of de yogurt.

Maarr!!!!! Toen ben ik de diervries pompoen van de appie gaan geven(las ik hier ergens op het forum over en wilde het proberen) en hij ging het gewoon eten! Die is dus oranje! Daarna mango gehaald en door de fruithap heen, alles oranje, en hij eet het ook weer!!! Bizar toch!?

Vanavond krijgt hij dopewrten, ben benieuwd of hij die nu wel weer wil:D

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ow en stukjes peer eet hij ook trouwens! Dus misschien die stukjes ook proberen!!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon even laten rusten en over een week opnieuw beginnen. Fruit even achterwege laten tot de groente goed gaat.
    Probeer inderdaad eens of je kind beter eet als het zelf een stuk mag pakken of als het een hapje van jouw bord mag proeven (geprakte aardappel of zo).

Natuurlijk GEEN sinaasappelsap. Citrus is veel te scherp, dat mag pas tussen de 9-12 maanden, en dat fruit, geen sap (te weinig vezels)

Deel Deze Pagina