hoeveel gr groeten/fruit per voeding bij 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door peppy37, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    We zijn met 5 maanden begonnen met de bijvoeding, maar hebben het echt heel rustig aan gedaan. Nu zijn we overgestapt naar Omneo 2, dus moet 1 fles laten vallen. Tot nu toe kreeg ze er nog 1 s'nachts rond 3 uur, maar ik wil kijken of we deze als eerst kunnen schrappen.

Mijn vraag is - met 4 flessen overdag hoeveel groeten/fruit per keer moet ze eten? ik zit al weken lang met de voedingsschema omdat we nog nacht flezje hadden en dat komt niet zo vaak voor:(

alle tips zijn welkom.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tja, zo werkt het niet helemaal. Je kijkt eerst hoe het gaat met groenten en fruit. Vanaf 6 maanden mogen ze er zoveel van eten als ze zelf willen. Melkvoedingen zijn gewoon nog het belangrijkste en dit is de tijd om het te leren.
    Probeer eerst maar eens uit te lsuiten of het 's nachts werkelijk honger is. Veel kindjes worden wakker uit gewoonte en hebben aangeleerd om dan ook te eten / drinken. Kijk eens wat water doet en een knuffel. Overdag voldoende eten is natuurlijk een voorwaarde maar dan zou ik persoonlijk nog niet over gaan op de opvolgmelk maar gewoon nog even op Nr 1 blijven.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon rustig aan blijven doen, zoals Cygnet al zegt, eerst kijken hoe het eten gaat. Nummer 1 kun je ook na 6 maanden alsovergang blijven geven hoor.

4. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Heel erg bedankt voor jullie reacties. Mijn dochter eet groenten heel graag - maar ik weet zelf niet hoeveel ik haar moet geven om 1 voeding te vervangen :(

en dan s' nachts - ze drinkt ook graag s' nachts - flesje altijd helemaal leeg. Zou dat betekenen dat het nog nodig is? Vannacht heb ik haar om 3 uur geen flesje gegeven - ze heeft halfuur geprotesteerd en toen weer in slaap gevallen tot 6 uur (toen heb ik haar wel een flesje gegeven).

Volgens CB heeft ze het nacht flesje niet meer nodig.

pffff... ik weet het echt niet meer...

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het CB heeft gelijk.. het gemiddelde kind heeft het flesje niet meer nodig.. maar heet jouw dochter 'Gemiddeld'.. denk het niet. Kijk vooral goed naar je kindje. Ik zou de voedingen overdag helemaal gelijk houden en daarnaast zoveel fruit en groenten als ze wilt.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Groenten kun je haar zoveel geven als ze zelf aan geeft... Het hoeft in eerste instantie nog helemaal geen fles te vervangen hoor!

's Nachts is het (denk ik) meer een gewoonte geworden. Als ik hier 's nachts een fles melk of pap zou geven, zou het ook op gaan. Maar ze eet overdag genoeg waardoor het gewoon niet nodig is.
    Goed dat je het een keer geprobeerd hebt en dat ze dan na een half uur weer in slaap valt, dan is het niet echt honger geweest. Je zou er wel voor kunnen kiezen om dan bijv wat water te geven, misschien dat je kleintje wel dorst heeft...

Hier werd ze rond die leeftijd ook tussen 6-7u 's morgens wakker en kreeg dan haar fles, daarna ging ze gewoon nog even terug naar bed!

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Als ze geen moeite hebben met het leegeten van een potje van dacht minimaal 200gr. dan kan er evt. een fles vanaf.
    ik geef vers maar altijd iets van 200 gram.

8. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is bijna 7 maanden en die krijgt ook nog een nachtfles, moet er wel bij zeggen dat zijn laatste fles voor hij op bed gaat om 19.00 uur is, en hij komt heel verschillend voor zijn fles.. Dan weer om 00.30 dan weer om bijvoorbeeld 03.00

Ons CB zei ook dat hij naar 3 flessen mag (ddie krijgt hij overdag) maar we hebben geprobeerd de nachtfles niet te geven maar hij is dan helemaal overstuur. Hij heeft die fles echt nodig, drinkt hem ook in een ruk leeg..

9. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    Cygnet2,
    ja, gemiddeld is ze zeker niet :)))) bedankt nogmaals voor je advies - ik ga overdag gewoon 4 flesjes of 3 flesjes en 1 keer groenten + 1 keer fruit geven en dan s' nachts toch een week proberen vol te houden zonder het flesje (of iig later dan 3 uur)

kristelstrijbos,
    weet je nog toevallig waanneer je dochter van 6 uur s'ochteds naar een latere tijd is overgegaan?

ik heb idd het idee dat het meer een gewoonte is geworden. Ze drinkt overdag heer flesje niet altijd leeg en ook het flesje van 8.00 laat ze vaak staan.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En geef je alleen melk of ook pap in het flesje voor het slapen gaan?
    anders zou ik d'r eens een papfles geven. hebben ze net iets meer om op te teren.
    hier krijgt ze 'ochtends en voor het slapen gaan (laatste fles dus), een papfles.

11. adi

adi Niet meer actief

De nachtfles is ook verschillend per kind hoor, maar ook zeker per ouder. Mijn zoon heeft tot bijna 20 maanden een nachtvoeding gehad, maar dat zal ook deels komen omdat ie eraan gewend was. We hebben een tijdje water gegeven, maar dan kwam ie toch elke nacht. Dus toen maar weer overgegaan op melk, hij kon het hebben. En als ik er toch uit moest, dan maar geven wat ie echt lekker vindt.

Je mag gewoon net zoveel groente en fruit geven als ze wil. Zij zal zelf daarnaast de flessen afbouwen.

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Eens even terugdenken... (alsof het al jaren geleden is, haha :p)
    Dit heb ik zo vol kunnen houden tot ik denk een maand of 11. Toen ging ze langer slapen, zoals ze nu nog doet. Hier is ze altijd tussen 8.00-9.00u wakker. (gaat tussen 19-19.30u naar bed)
    Voorheen, toen ze dus nog tussen 6-7u een keer wakker werd en een fles kreeg, legde ik haar daarna terug en sliep ze weer tot 9-9.30u. Was dan ook meteen haar ochtendslaapje.

Het is natuurlijk geen garantie dat ze op een gegeven moment langer gaan slapen, ben me er van bewust dat we echt geluk hebben op dat gebied!

Deel Deze Pagina