wat ik niet snap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lennylenn, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben beide kinderen "geleerd" dat 7:30-8:00 een mooie tijd is. Hoe? Door vanaf het vroege begin alles voor die tijd te beschouwen en te behandelen als de nacht. En altijd de dag beginnen om 8:00.
    Zoon (4) wordt tegenwoordig vroeger wakker maar blijft tot half 8 op zijn kamer . Dochter (27 mnd) slaapt meestal tot ongeveer 8:00 of iets langer.

en inderdaad laten huilen doen we niet aan

2. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik snap dat ook niet hoor... Hier mijn reactie in een ander topic over langer laten slapen:

"Mijn meiden werden in het begin rond 7 uur wakker (veel te vroeg voor mij) en ik liet ze in bed liggen tot ik het tijd vond om op te staan. Soms begonnen ze na een tijdje te huilen en als het heftig werd, haalde ik ze eruit. Maar zo hebben ze wel geleerd in bed te blijven liggen tot ik ze eruit haal. Ze liggen dan nog lekker in hun bed te tutten of te spelen (heb een aantal knuffels bij ze in bed liggen). Ík bepaal hoe laat ze opstaan, niet zij. En dat werkt goed hier en heeft als bijkomend voordeel dat ik ze in het weekend wat langer kan laten liggen."

Dus, pas als ze te erg begonnen te huilen haalde ik ze eruit. Ik snap ook niet dat er kinderen zijn die als ze het zat zijn, gewoon in bed blijven liggen zonder zich te laten horen.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Dat heeft hier nog nooit gewerkt, ik kan dochter echt niet laten wachten tot7 uur, om 6 uur is ze het echt wel beu op der kamer...

4. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Ik geef altijd heel lang de avondfles door. Zo ben ik bij mijn jongste pas een paar weken gestopt. Zo sliep ze van 19.30 tot 9.00 met een avondvoeding om 23.00. Nu slaapt ze dezelfde tijd zonder nachtvoeding. Hetzelfde bij mijn andere meiden gedaan en ook zij slapen tot 9.00 of nog later. Dus ik zal iets goed doen:).
    Verder is het heel donker in hun kamertjes plus als er wat is `s nachts dan doe ik geen lamp aan en praat ik amper. Verder kan ik ze ook laten huilen als alles gecheckt is en ze niet gaan slapen. Vaak kan dit ineens weer opkomen tijdens een sprongetje en ga dan altijd de eerste keer troosten check alles en ga dan weer. Gaan ze weer huilen dan kom ik weer en doe nog een check en benoem dan heel duidelijk dat het tijd is om te slapen en dat mama ook moe is. Ook benoem ik dat ze best nog even mogen huilen maar dat mama niet meer gaat komen. Vaak duurt dit een dag of 2/3 en dan is het weer rustig.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier hetzelfde :)

6. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje gaat tussen 19u en 19.30u naar bed, wordt 's nachts vaak een keer wakker en ligt dan een paar minuten tot een uur te zingen/kletsen in bed en slaapt dan weer verder tot 6.30u ongeveer. Ik ga er nooit naar toe als hij in bed ligt te kletsen, want dan weet hij dat het feest is. Vanmorgen om 5.30u begon hij te huilen, dan ga ik er wel heen, zonder licht aan te maken en hij zat rond te kijken en knuffel lag op de grond. Die terug gegeven, neergelegd, slaap lekker en weggelopen. Werd om 6.45u weer wakker..

Maar uitslapen doet D. ook niet aan, ik laat hem wel zo lang mogelijk liggen.. Nu ik weer werk (na vakantie) gaat hij er drie dagen om 7u uit, dus dat zal er ook wel inzitten!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.282
    36.147
    113
    Ja, dat hebben wij wel geprobeerd, maar dat ging pas op vanaf dat ze een jaar of twee waren. Daarvoor waren ze regelmatig rond half 6 wakker en doen alsof het nacht was hielp dan echt niet.

8. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hier helaas ook.
    Soms nog iets eerder, maar dan geven we haar een fles en slaapt ze soms nog door. Meestal wordt ze kletsend wakker maar na 5 min is ze het echt zat en dan is het huilen. We hebben dus iig 5 min om even wakker te worden:)

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen

Fantastisch, maar ik zou de krant gelijk bellen als het hier zo zou werken. ;)

Dennis is altijd een vroege vogel geweest, is eigenlijk 16, 17 maanden lang tussen 5 en 6 wakker geworden en bleef gewoon wakker, ook al 'beschouwden en behandelden' wij dat gewoon als nacht.
    Dennis hield er namelijk (en af en toe nog wel eens) van om 's ochtends heel vroeg 's even lekker te poepen. ;)
    Wel legde ik hem dan na het verschonen nog een tijdje in bed, klaarwakker, brabbelend, zingend en spelend dat wel, maar huilen liet ik hem nooit.

In de afgelopen vakantie hebben we hem dan wel 'geleerd' (maar dit ging eigenlijk volledig vanzelf) iets langer op te blijven en sindsdien slaapt hij 'uit' tot 6.15/7.00 uur. We zijn er hier al dolgelukkig mee maar het zou teveel eer zijn om te zeggen dat wij hem dit hebben aangeleerd, de boel is alleen wat verschoven. ;)

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vanmorgen gelukt! Om 6.00u was ze aan het miemelen was haar speen kwijt. Ze zat heel zielig op haar knietjes. Heb haar speentje gegeven over haar bolletje geaaid. Muziek je aan en weg was ze. En half 8 werd ze wakker.... Maar ze zit vaak al klaar wakker in bed hoor dus het is niet altijd te doen denk ik maar het proberen zeker waard.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

maar heb jij je kinderen vanaf "dag 1" aangeleerd dat 6 uur de nacht is? Daar zit de truuk en zoon wil best tot 7:30 in zijn kamer blijven.. hij vindt het leuk om te spelen op zijn kamer (en hij wordt pas over 7-en wakker dus zo lang is het niet)

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit dus maar dan tot 4 maanden de voeding erin gehouden (11 maanden vind ik wel erg lang :)) en niet tot 9:00 want dat vind ik niet handig met werk / school

13. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree

Hoe kun je dat nou doen vanaf dag 1?
    Honger is honger toch?

14. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster

hihihi is in de vakantie wel lekker hoor;)
    Nee ik werk zelf maar 1 dag en als de oudste naar school moet, neem ik de middelste wel mee, maar de jongste laat ik liggen. Die slaapt zo vast en komt altijd om dezelfde tijd 9.10. Dus ik cross in 10 minuten heen en weer naar school en heb vervolgens alle tijd voor mijn jongste. Zullen niet alle ouders 'normaal' vinden maar ik hou niet van gestress plus ik gun mijn jongste alle tijd van de wereld `s ochtends.

Oh en ik genoot juist van die laatste voeding, ik gaf nog bv en dat was echt even ons momentje. Iedereen op bed en ik had echt alle tijd voor haar. Ondanks dat het nu voor mezelf ook lekker is om `s avonds niks te hoeven mis ik de momenten wel.

Verder hoef ik er met 3 kinderen bijna nooit uit `s nachts. Ik kan in principe alle nachten doorslapen. Soms in tijden van sprongetjes wordt er wel eens 1 wakker, maar dat is ook maar een paar dagen....

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Tja moeilijk moeilijk.. Hier zijn ze beide ook altijd redelijk op tijd wakker maar voor 7en vind ik gewoon vroeg :) Als ik de jongste hoor (meestal tussen 6 en 7) sta ik niet gelijk voor hem op. Meestal hoor ik hem nog wel wat rommelen en als hij het zat is dan hoor ik dat ook aan hem en sta ik gewoon op. Bij de oudste heb ik dat ook gedaan en die ging op een gegeven moment ook wat langer slapen. Die komt meestal rond 7.30/8.00.

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja wij hebben altijd de eerste voeding (tussen 5 en 6) op haar kamer in het donker gegeven en meteen teruggelegd en dan sliep ze vaak ook weer alleen na het jaar konden we haar niet meer terug leggen. Ze is gewoon om vijf uur wakker en zit vrolijk te spelen en te zingen tot zes uur en dan is het echt beu.. alles al geprobberd maar niets helpt eigenlijk...

Deel Deze Pagina