ik neem ook een softijsje alleen bij een druk bezochte frietzaak laatst ook zat ik daar waren er al zoveel mensen die ook een milkshake namen binnen die 15 minuten dat ik er stond waren er al 6 erdoor heen ook die dingen drink ik zo nu en dan je hoort zoveel wat wel en niet mag ik bedoel aan alles zit een risico. ik geniet gewoon van me softijsje of milkshake wel uit een druk bezochte zaak dan
Ik heb begrepen dat ijs ( het maken van ijs) gebeurt met het verwarmen van melk/room. Normaal ( gepastauriseerde melk) gebeurt dit verwarmen tot 100 graden, dus bacterie vrij. Met ijs worden de ingredienten maar verwarmd tot 70 graden, dat is de reden dat het eten van softijs, scheprijs, etc wordt afgeraden. Ik heb dit van een bevriende kok, ik ging daar eten en zei, zo en nu lekke ijs toe , waarop hij direct zei, nou dat mag je al helemaal niet.......met dit verhaal. Ik weet het ook niet, maar let toch wel op........ liefs, evepientje
ja maar over elke product vinden ze wel iets wat je niet mag hebben tijdends de zwangerschap straks kan je niets meer eten dus ik zou gewoon zeggen neem lekker een ijsje of milkshake maar met mate anders kan je net zo goed niets meer eten want overal zoeken ze wel wat achter
Wat dacht je van meerdere VK's die dat tegen meerdere zwangeren zeggen, waaronder dus ook die van mij?
Aangezien er ook VK's van forummers zijn die beweren dat je geen brie mag, neem ik de verloskundige van een forummer minder serieus dan een goed onderbouwde bron. Als het zo is, dan is het ergens terug te vinden. Maar tot nu toe staat er niets op het voedingscentrum, en hoe ik ook google, nergens iets te vinden. Dat er kleine hoeveelheden zout in zitten geloof ik wel, maar nogmaals: dat zit ook in brood. En tot nu toe roept niemand "oooh, geen brood eten hoor, daar zit zout in!". Dus vandaar: als er grote hoeveelheden inzitten dan lees ik dat graag ergens na. Ik denk dat de meeste VK's die softijs afraden dit doen ivm listeria, niet ivm zout.
iedere keer als ik me voorneem om te zondigen en naar glasgow ga voor de dichtsbijzijnde mac, is dat kl*te apparaat kapot! is me nu al 4 x overkomen, en begint nu best een duur ijsje te worden als ik m ooit nog krijg.. misschien dat het universum niet wil dat ik mcflurrys eet? moeten ze er verdomme geen oreos ingooien!
En straks zijn jullie ook allemaal brave moeders die hun kindjes alleen verpakte ijsjes geven... DUHUH!