zoooo herkenbaar!! Hier ook altijd scheve blikken! Zelfs toen het paar weken geleden nog ruim 20 graden was en de zon scheen, hoorde ik heel duidelijk: och, kijk nou wat een zielig kindje met die blote voetjes. Maar dat zielige kindje doet het zichzelf aan Ik moet wel zeggen dat ik nu maillots bij hem aantrek, omdat het nu wel een stukje kouder wordt...
Moet je een autistisch jochie van 5 hebben die echt serieus DOOF is als hij ergens mee bezig is.. Die moest ik dus telkens aantikken voor hij de rest van de wereld weer in de gaten had als hij iets stond te bekijken of afgeleid werd door iets om hem heen. Heb zoveel tsss en guttegut en weet ik het wat niet meer gehoord dat ik min of meer imuun ben voor dat soort betweterige opmerkingen. Waar ik niet imuun voor ben zijn mensen die menen dat ze persee tussen mij en een muur door moeten fietsen terwijl ik mn kind al aan de binnen kant (dus tussen mij en muur) heb lopen omdat ik weet dat er daar altijd aso's op de fiets over de stoep rijden. Was in die tijd niet al te mondig nog maar ik geloof dat ik haar het hele scheldwoordenboek heb gesiteerd en dr bijna voor gezorgd heb dat ze tegen de muur op reed! Achterlijk wijf zeg.... Ook een leuke...je zit met je kersverse ukkepuk (eerste kindje) op een bankje in het park en een vrouwke moet je even vertellen hoe leuk ze het vind dat je met je kleine broertje aan het wandelen bent....euh... Oh en voor mensen die vinden dat je bepaalde dingen maar moet kopen als ze een keel op zetten omdat ze het persee willen hebben: "Nee want ik doe aan opvoeden" is denk ik een leuke come back! Sommige mensen ook.... Voor mensen die niet tegen huilende kindjes kunnen "Wilt u even stil zijn ik kan mn dochtertje niet verstaan!"
ik val nadat ik dit allemaal lees bijna achterover met wat mensen wel niet kunnen zeggen tegen de ouders en kinderen....ik weet echt niet hoe ik zal reageren als mij zo,n dingen gaat gebeuren....aangezien m,n schatje net een half jaar is ben ik benieuwd naar de toekomst in winkels etc..... mensen kunne echt gemeen zijn zeg...
ben toch wel opgelucht dat deze rare dingen dus niet alleen mij overkomen en dat zo'n beetje iedereen er wel eens last van heeft gehad
Ik liep een keer buiten met mijn zoontje in de buggy, en ik was nogal in gedachten verzonken dus ik keek kennelijk heel serieus. Komt er zo'n oud mannetje langsgelopen en die begint me toch uit zijn plaat te gaan tegen mij! "Sjongejongejonge kijk toch 's niet zo chagrijnig, kijk nou 's wat een prachtig kind je hebt, en dan zo'n gezicht, sjongejongejonge!". Mijn reactie: "mijn man is net overleden " Whahahaha je had hem moeten zien kijken... onbeschofte zak.
ik krijg vaak als ik zoey in de draagdoek heb stikt ze niet waarop ik antwoord o is dat niet de bedoeling dan of valt ze er niet uit. Jawel haar record is 1 min stomme opmerkingen krijgen stomme antwoorden terug
Ik waa vanmorgen in de stad en het was niet warm maar de jongste heeft vorige maand 2 dure schoentjes kwijtgeraakt (2 verschillende). Ze had vanmorgen 3 keer haar schoen uitgedaan en sok dus had het weggezet. Staan we in een winkel komt er een vrouwtje en zegt heb je geen koud voetje dus ik zeg jawel hoor hé jadey heeft een koude voet en dalijk vriezen je tenen eraf en die vrouw keek me daarna een beetje raar aan
Ah bedankt.. Zocht naar een passend antwoord.. Meestal zeg ik zoiets van: Verwende kinderen zijn er al genoeg.. Maar krijg dan alsnog commentaar terug.. Deze ga ik onthouden
nou moet ik zeggen even ter verdediging van al die "rare" mensen er zijn ook "rare ouders"... tuurlijk kan een kind uitgeput ofzo en daarom zeurderig of iets dergelijks, maar als je werkelijk 20 min. met een vreselijk sirene in een winkel rondloopt, zonder een poging te doen om t stil te krijgen.... thja dan denk ik soms je kan ook wel een beetje rekening houden met andere mensen in de winkel.... thja ik zou vast nu iets krijgen van wacht maar tot jezelf kinderen hebt ofzo... jammer dan daar trek ik me ook niks van aan
haha nee hoor valt mee Maar ik probeer het soms ook niet.. puur omdat ik weet dat Lenn zijn mond toch niet houdt.. En als hij de eerste 5 minuten zijn speen of speelgoed meer wilt houd het snel op natuurlijk.. En heeeel eerlijk? Als hij begint te huilen omdat hij zijn zin niet krijgt, negeer ik hem gewoon.. Krijs maar raak hoor, ik heb er geen last van.. (oke, iemand anders wel)
Ik was eens met mijn moeder en dochter op stap en er komt een oud vrouwtje naar ons toe. Zegt tegen mijn moeder: goh, wat een leuke dochter hebt u! Mijn moeder: het is mijn kleindochter hoor. Dat oude vrouwtje fluisterend tegen mijn moeder waar ik bij stond: tsja... dat soort dingen gebeuren he..! Heel grappig aangezien onze dochter geen ongelukje was en ik ook nog getrouwd ben. Maar moet haar wel nageven, mijn moeder is ook nog maar 39 en ik indertijd misschien net 21. (Mijn moeder was overigens ook een tienermoeder.)
Wat kunnen sommige mensen ook dom zijn. Wij waren laatst in de Aldi met onze tweeling. De mannen hadden hier niet zoveel zin dus begonnen allebei luidkeels te brullen. Echt iedereen bij de kassa ( lees 15 man) keken om en bleven kijken. Dus ik roepen: Ja hoor mensen kijk allemaal maar goed!! Sommige wisten niet hoe snel ze zich om moesten draaien...