Toen ik net was bevallen van onze oudste moest ik in het ziekenhuis blijven. Deelde toen een kamer met een vrouw die hun kindje net mee naar huis mochten nemen. Zij kwamen ook aanzetten met een wagenpark en wilden zo dus hun kind vervoeren. Een van de artsen heeft toen een maxicosi geregeld die ze mochten lenen.
Helemaal voorkomen kun je natuurlijk niet, net als bepaalde woorden die ze op school toch horen maar om t nou op n kinderfeestje te draaien....ik had t dochter nog nooit horen zingen of neurieen
Nah, dat moeten ze zelf weten. Ik had een baby die zich weleens verveelde, veel stimulatie nodig had. Als hij wakker was werd er veel gezongen en muziek opgezet maar altijd wel een soort zachtaardige muziek. Geen punk, soul en rap, vanaf zijn derde weleens een rustig metal liedje en carnavals liedjes. Ik was op mijn zesde gek van punk en blues.
Mijn zoontje van 6 komt er ook mee thuis, maar hij heeft het op school gehoord! En dan te bedenken dat hij echt op een geitenwollensokken school zit.... kinderen luisteren niet naar de tekst maar het gaat ze om het deuntje. Ze hebben geen idee waar de tekst nou echt over gaat. Tja, ik kan er wel moeilijk over gaan doen maar het liedje is een hit.
Idd. Ik luisterde vroeger ook naar liedjes met teksten die niet geschikt voor kinderen zijn.. had ik toen geen idee van, het klonk gewoon leuk en ik heb er niks aan over gehouden.
tijd terug zat ik op mn paard en kwam er een auto naast me staan voor het stoplicht. op de passagiersstoel een vrouw met draagzak met een baby op haar buik gordel er ook nog een overheen. als die een flinke noodstop maakt dan is het kindje gewoon dood gedrukt. vorig jaar zag ik een man fietsen met een kindje van een maand of 5 op zn arm ben ooit eens wezen paardrijden in het bos. ruiterpad waar altijd flink gegaloppeerd wordt. op het pad zaten kinderen met een schepje te spelen. echt vlak na bocht. wat denk je? moeders stond er al bellend bij, ze ziet de paarden en gaat achter een boom staan en de kinderen laat ze zitten we konden ze nog net ontwijken. gisteren zag ik een vrouw lopen met een kleuter, een peuter en een baby. baby hing in zn goedkope draagzak. kind hing ergens halverwege het kruis van zn moeder hing echt te bungelen bij elke stap die ze zette. kind zit ook nog eens verkeerd om in de zak met rug tegen buik van moeders. en tot mn grote schrik stapte ze ook nog eens op de fieta kind op de fiets ernaast, peuter achter en baby dus in die in draagzak, gezichtje naar voren op stuurhoogte. zware boodschappentas aan het stuur.. toen ze langsreed kon ik het niet laten om even te zeggen dat ze levensgevaarlijk bezig was. kreeg een zeer boze blik en ze fietste al slingerend weg.
Ik mis nu het icoontje met het traantje, de duim omhoog is niet helemaal van toepassing. Vroeger woonde ik in een slechte buurt. Het meest daarvan bijgebleven is voor mij: Een moeder die laveloos door de supermarkt liep en haar kleuter uitschold voor klerelijer en kankerjong. En een jongetje wat uit het raam plaste omdat zijn moeder zijn slaapkamerdeur op slot heeft gedaan, omdat ze een "klant" langs had. Echt te triest. Ik was toen zelf nog een puber, maar als ik dat nu zou zien zou ik echt niet gewoon door kunnen lopen.
Zal er ook niks aan overhouden en je kunt er ook niet omheen maar om het nu steeds op n kinderfeestje te draaien waar kindjes van 4-5 jaar zijn.....
Hier zingt mijn zoon van net 6 dat ook. Ook als je het niet op zet leren ze dat gewoon van vriendjes op school.
Ik zie in mijn werk veel dingen dat ik denk "waarom?". Maar vaak zit er helaas een hele droevige geschiedenis achter dat ouders bepaalde dingen doen.
Gelukkig is het op de school van mijn zoon verboden en is er een brief over naar de ouders gegaan. Walgelijk lied!
Verbieden heeft volgens mij geen enkele zin. Wat een gedoe om een liedje zeg. Dat is al uit sinds november en nu opeens is er zo'n heisa om. Mooie publiciteit voor Jebroer, dat wel. Mijn oudste dochter kwam gisteren ook aan met 'mama, jij hoeft niet te huilen', en ik vroeg haar waar ze dat had gehoord. Van een jongetje in haar klas met oudere neefjes. Je houdt het toch niet tegen en zolang ze niet weten wat ze zingen kan je nog een beetje doen of je neus bloedt. Als je zo'n heel ding ervan gaat maken houd je het alleen maar in stand en maak je kinderen juist nieuwsgierig. Vroeger (puberleeftijd) luisterde ik ook naar teksten met 'parental advisory' erop en ik heb er echt niets aan over gehouden.
Ik ben daar niet zo moeilijk in, als zij dat willen horen vond ik dat prima. Ik vraag Mn dochter van (bijna) 3 vaak welk liedje ze in de auto wilt horen, dan zegt ze vaak "mama" (kind van de duivel dus), prima zet ik dat op. Volgende keer wil ze jolene horen van dolly Parton . Als ik de radio aan heb komt hij ook voorbij dan zet ik hem ook niet af.