Wat in de handbagage?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Fantykoekie, 16 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.959
    3.838
    113
    Vrouw
    #1 Fantykoekie, 16 jul 2024
    Laatst bewerkt: 16 jul 2024
    Wat doen jullie allemaal in jullie handbagage?
    Zoon en ik mogen beiden 8kg handbagage meenemen maar wat doen we erin?

Ik dacht aan een extra setje kleding voor het geval de koffer kwijt raakt?
    Powerbank en gsm laders
    Medicatie
    Papieren/tickets,...

Verder dan dat kom ik niet :roflmao:

En mag je ook nog een handtas meenemen en dan op je schoot leggen in het vliegtuig? anr dan zou ik bijvoorbeeld daar al mijn powerbank in doen.

Het reisbureau zei me dat medicatie gewoon mee mag, alleen over vloeistoffen doen ze moeilijk dus voor zoon heb ik een papier laten maken dat zijn medicatie altijd dicht bij zoon moet zijn. Hij heeft een liquid noodmedicatie voor epilepsie aanvallen.

Maar is het beter om ook voor mij een brief te laten maken? Het is geen vloeistof maar pillen die ik echt nodig heb want zonder die pillen kan mijn vakantie heel erg rot gaan worden. Ik heb chronische netelroos.

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Powerbank mag sowieso niet in het koffer dus die moet in de handbagage. Mijn koffer zijn ze een x kwijt geraakt dus ik zorg er meestal voor dat mijn reispartner een setje kleren van mij in zijn koffer heeft (niet in handbagage).
    Qua medicijnen mag je pillen gewoon zonder brief meenemen in je handbagage tenzij ze onder de opiumwet vallen (dan heb je een brief nodig, ook als ze in je.koffer zitten).
    Voor je handtas moet je ff checken op.de site van de airline want ligt echt er aan waar je mee vliegt.

3. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.075
    1.570
    113
    Voor medicatie zou ik een uitdraai bij de apotheek opvragen.

En wat je verder in de handbagage doet is ook geheel afhankelijk of je ruimbagage (koffer) al helemaal volzit. Ik zou vooral het koffer zo vol mogelijk doen en liefst zo min mogelijk in de handbagage. De handbagage moet je immers de hele tijd zelf meeslepen.

Bij KLM mocht ik inderdaad ook nog een handtas meenemen naast de handbagage.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn de afgelopen paar keer met alleen handbagage gereisd, lekker licht! Bikini in handbagage als je een moeilijke maat hebt en op strandvakantie gaat, ik wil niet de helft van mijn vakantie moeten shoppen naar een passende bikini als mijn koffer kwijt zou zijn.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier gaat in de handbagage:
    wat te eten
    knuffel (zelfs bij mijn pubers nog :p)
    iets ter verveling op de vlucht; puzzelboekje, boekje, tijdschrift
    leeg flesje die we nog vullen op schiphol ná de douane
    petje/zonnebril
    reserve kleding (incl ondergoed - you never know...)

maar meestal gebruiken we de handbagage ook voor kleding omdat we maar met weinig koffers willen reizen... dus gebruiken de handbagage hier voor een groot deel voor.

6. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Dit gaat in mijn handtas allemaal. Samen met bv Denksportboekjes/leesmateriaal voor onderweg. Handbagage gaat alles in wat niet in de ruimbagage past.
    Ben nu op vliegvakantie en kan 3x handtas mee (2 dochters ook) en die gaat tussen de benen tijdens de vlucht, 3 kabinebagages (wat gaan shoppen hier in Turkije :p ) en dan de grote koffer.

ik respecteer wel de afmetingen en max gewicht voor kabinebagage. Niet alle luchtvaartmaatschappijen zijn even strikt en soms zie je mensen met gigantische koffers het vliegtuig opstappen en zijn de bagagevakken meteen vol :rolleyes:. Al meermaals gehad dat onze kabinekoffer nergens meer bijpaste :mad:.

7. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.898
    113
    Vrouw
    Setje kleding en vooral ondergoed, eventueel een tandenborstel
    Medicatie en inderdaad met een attest van apotheek of arts, al mag gewone medicatie in pilvorm die geen opioide is gewoon mee normaal. Volgens mij mag je ook geen losse medicatie mee maar moet de naam duidelijk erop staan (bedoel vb geen afgescheurd 1 pilletje waar maar 3 letters van de naam op staan, het moet duidelijk zijn wat het is).
    Tablet en powerbanks moeten ook in de handbagage. Opladers zou ik er ook in steken.
    een aparte handtas hangt af van met welke maatschappij je vliegt. Bij sommige mag je maar 1 stuk. Kijk ook zeker goed naar de afmetingen die mogen, voor mijn gevoel worden die steeds kleiner tot formaat rugzak soms.

En wat je ook doet, neem niet het spel jungle Speed mee in je handbagage, ik heb het mogen uitleggen toen aan de controle :roflmao::roflmao: se combinatie van de naam en de houten totem is geen goeie op een vliegtuig haha

Fijne reis!

8. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Medicijnen in de originele verpakking
    Wij gaan binnenkort en in handbagage papieren, paspoort, kleding kinderen, ipad, powerbanks, kabels, doppers, speelkaarten, oortjes/airpods, ereader, mobieltjes. We grote 1 koffer ruimbagage voor de vloeistoffen, deo’s, schoenen, stekkerdoos, oplaadding waar je meerdere telefoons en zo mee kan opladen, handdoeken

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik ga er in stoppen:
    - paspoorten
    - verzekeringspasjes
    - setje kleding
    - medicijnen + uitdraai van de apotheek + CAK-verklaring voor wat onder de opiumwet valt
    - fototoestel
    - powerbank
    - oplaadkabels/-stekkers en wereldstekker
    - oortjes voor muziek
    - ereader
    - zonnebril
    - Dopper
    - pennen en papier
    - kauwgom en snoepjes
    - wat te eten
    - zonnebrandcrème
    - pet

En afhankelijk van wat ik aan heb en de weersvoorspelling op de plek van bestemming een vest en een dunne jas. En als het past ook nog een dekentje voor in het vliegtuig. :roflmao:

Athina vindt dit leuk.
  10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Schoonmaakdoekjes voor de vieze wc’s in het vliegtuig op 1
    En dan desinfecterende doekjes voor handen
    Reistabletten
    Pijnmedicatie
    E reader
    Tablet
    Laadkabel
    Normaal ook oordoppen, slaapmasker, nekkussen maar dat krijgen wij daar bij de vlucht in augustus
    Airpods
    Paspoort uiteraard
    Medicatie dochter plus uitdraai apotheek
    Iets te eten wat vult indien nodig( krijgen eten op de vlucht maar is nooit zo)
    Snoep
    Drinken ip niet dat zit inbegrepen
    Mobiel
    Kleur dochter
    Kauwgom of mint
    Zakdoeken ( dochter heeft snel bloedneuzen)

Deel Deze Pagina