Misschien dat dit topic hier al eens voorbij is gekomen, maar ik ben erg benieuwd naar wat jullie mannen doen in het huishouden. De mijne doet niet meer dan af en toe de afvalzak weg gooien. Eerder was de afwas ook zijn "taak" maar goed er was altijd en eeuwig ruzie over (hij kan zo een uur over een afwasje doen waar ik 10 minuten over doe), dus ook dat doe ik nu maar. En de rest van het huis is ook allemaal mijn taak. Terwijl ik ook gewoon werk (flexibele uren, ene week maar 10 uur, week erop kan het meer dan 40 uur zijn), de hond verzorg, kook, en dan mag ik ook nog alles hier in het huishouden doen maar goed en boodschappen halen niet te vergeten mag ik hier ook in me eentje doen. Had laatst zijn broek in de was gedaan omdat meneer ook overal zijn kleren laat slingeren, wat bleek, zaten zijn autopapieren in.......... Nou die waren dus helemaal naar de kl*te. Kon ik ook nog nieuwe betalen want het was alleen mijn schuld. Maar dat ik gek word van zijn kleren overal begrijpt die dan weer niet.. Ach ja, ik leg me er maar zoveel mogelijk bij neer, maar wou soms dat ik een man had die eens een keer het hele huis had gedaan als ik thuis zou komen. Oh en zo zwaar heeft mijn vent het trouwens niet op het werk hoor, hij werkt in de ICT en zit dus de hele dag op zn luie gat en op de computer. Tis niet zo dat hij sportleraar is ofzo en reden heeft tot uitgeput zijn na zijn werk hahahaha. Nou ben benieuwd naar jullie verhalen over mannen en huishouden.
Mijn liefje helpt wel mee (ook nu ik zwanger ben, gelukkig). Ik doe overdag wel veel poetsen hoor. Maar hij doet ook vaak de was, strijkt, en zet ook de afvalbakken buiten. Vaatwasser uitruimen doet hij ook wel (als ik het vraag, dat wel hahahahah). Maar ik heb niets te klagen
Ik mag niet klagen, want mijn vriend doet best wel veel. Hij is ook heel erg netjes en opruimerig (wat bij mij nog wel eens ontbreekt ). Hij werkt 5 dagen en ik 4 (beetje verschoven in de week om zo min mogelijk opvang nodig te hebben). Hij is dus op maandag thuis met de kleine. Dan wordt de hele benedenverdieping door hem gepoetst (niet zoals ik het zou doen, maar het gebeurd dus ik klaag niet). Er staat eten klaar als ik uit mijn werk thuis kom en de kleine is netjes en verzorgd. Ruimt daarna ook de vaatwasser in (en soms uit als dat zo uitkomt) Hij laat iedere avond de hond uit en de auto's vallen onder zijn taak. Ik doe de rest. Laatst was ik gaan zwemmen met de kleine, kom ik thuis, heeft hij de hele voortuin onkruidvrij gemaakt... Het is zo'n schat
Toen hij meer thuis was deed hij gewoon waar hij tijd voor had, en wat op dat moment nodig was. Stofzuigen, wc schoonmaken, keuken opruimen, fornuis schoonmaken bijv. Nu heeft hij een baan waarbij hij minder thuis werkt (en dus ook niet even de stofzuiger meer kan pakken ) en doet hij weinig, hij ruimt nog wel elke avond alles van het avond eten op. Vaat in de machine enzo. Doekje over het aanrecht. Voor meer heeft hij echt geen tijd, en ik zorg dat ik in het weekend alleen maar hoef te wassen.
Mijn vriend wil wel wassen draaien, maar dan vergeet die wanneer de wasmachine klaar is het eruit te halen, en dan komt die er pas de dag er na achter en dan stinkt het natuurlijk en zet die zo weer heel erg leuk opnieuw de wasmachine aan alsof het allemaal niks kost. Dus hier mag hij niet meer de was doen, en dat vind die ook nog gek hahaha. MissT, jij hebt het wel goed voor elkaar dus hihi.
mijn mannetje doet uit zich zelf het konijnen hok verschonen, boodschappen, de hond uit laten. de rest moet ik vragen. maar hij doet het vaak wel als ik hem wat vraag.
ja dat deed die van mij ook laatst, de hele tuin schoongemaakt en gezellig gemaakt. als ik moet werken en hij is thuis met de kleine stofzuigt hij, ruimt de vaatwasser in/uit, doet een was, en gaat dan ook met zoonlief fietsen. heb eigenlijk niets te klagen. het eerste wat in mij opkomt als ik dat zo lees; wacht maar tot jullie een kleintje hebben. dan moet er nog veel meer gebeuren wat dan misschien ook allemaal op jouw schouders terecht komt en dan ga je je nog veel meer irriteren. misschien een goed gesprek??
Hond uit laten doet hij hier ook wel savonds, maar dat vind ik niet echt bij het huishouden horen. Zelfde als de auto's, die maakt hij ook altijd zelf etc.
Madelon, ja gesprekken zijn er hier al veel geweest over het huishouden. Maar dan zegt hij doodleuk, ja dan moet je dus ook niet gaan zeuren als we een hele avond niet weg kunnen omdat ik de afwas moet doen. Want hij kan daar dus serieus een hele avond voor uit trekken. Ik hoop stiekem dat hij hierin veranderd als ik eenmaal zwanger ben. Op het moment dat we bezig zijn met hormonen spuiten voor de ICSI heeft hij namelijk ook veel meer begrip voor dingen, en doet hij dus wel sneller dingen. Hij is dus gewoon nogal laks.
Wat doet mijn vriend in het huishouden? hmmm... hij maakt de rommel zodat ik het daarna op kan ruimen. Niks dus.
Mijn man doet net zoveel als ik. We hebben een vaste takenverdeling wat betreft de dagelijkse en wekelijkse huishoudelijke taken. Zo doet hij de vuilnis, wast hij altijd af (waarna hij ook een doekje door de keuken haalt) en maakt hij de badkamer en wc schoon. Ik doe de was en stof, zuig en dweil en ik kook. Opruimen doen we allebei en de overige taken wisselt (zoals ramen zemen, de keuken grondig schoonmaken, etc.). We vinden het huishouden allebei niet leuk om bij te houden. Als we in de toekomst meer inkomen hebben, komt er zeker een schoonmaakster!
Vriendlief doet alles behalve de was. Wij hebben geen taakverdeling. We doen gewoon wat als het nodig is.
Ja inderdaad. Zodra hier een dubbel inkomen is ( en fulltime) dan ook gelijk iemand voor in de huishouding. Hadden we vroeger thuis ook en dat was ideaal.
die van mij doet binnen eigenlijk niet zoveel maar hij helpt wel mee de kids op bed leggen en hij houd de tuin bij.
ik heb ook weinig te klagen, z'n vaste dingetjes: - konijnenhok en caviahok schoonmaken - container buiten zetten - de tuin - samen met mij de kleine op bed leggen Maar tussendoor doet hij ook dingen als: - strijken - was aanzetten/ophangen - stofzuigen - afwas die laatste dingetjes doe ik dus meestal, maar als het zo uitkomt dat hij het doet dan is dat geen probleem. Het enige wat hij absoluut weigert is: de vissenkom en stof afnemen.
Eigenlijk alles, wij doen alles samen maar als ik eens geen zin heb hoor je hem niet hoor. Hij doet over het algemeen de was en de strijk alleen want dat is echt niets voor mij...........verder ben ik voor de stofzuiger en de dweil en hij trouwens ook in zijn eigen bureau beneden enz. Dus ja, alles ben erg happy met zo'n mannetje als deze!!! liefs Es
ben eigenlijk wel verwent vind ik zelf. vriend werkt fultime en ik partime. ondanks dat ik minder werk doe ik niet meer dan mijn vriend in het huishouden. hij draait regelmatig een was, wast elke dag om, veegt en dweilt elke dag minimaal 1x. stofzuigt de trap altijd, kookt zelfs zo nu en dan etc. wat hij niet doet is de toilet, douche en afdrogen (hij wacht altijd tot de vaat droog is) voor de rest helpt hij eigenlijk altijd mee. o stoffen vergeet hij altijd doet enkel de tafel en de rest slaat hij over met een doekje . nou ja kan er niet eens over klagen vind het best zo.
Ik moet wel zeggen dat ik het vind uitmaken of je zelf ook werkt of niet... begrijp me niet verkeerd maar toen ik nog geen baan had deed ik alles omdat ik toch thuis zat en vond ik dat wel logisch... Voordat ik zwanger raakte maakte hij nog schoon, ruimde op enz enz toen ik zwanger was deed hij alleen nog maar meer omdat ik niks meer kon... Tijdens mijn zwangerschaps raakte ik mijn baan kwijt en op het einde van mijn zwangerschap ging het beter en deed ik weer wat meer in het huishouden... Na mijn bevalling deed ik alles omdat ik geen baan had en nu werk ik 27 uur in de week, ik kook, ik was, ik strijk, verzorg ons kindje, doe de booschappen, ruim het huis op, stofzuigen,dweilen, afstoffen, wc poetsen uhmmm moet ik nog even doorgaan of is het zo wel duidelijk aangezien jullie die taken ook allemaal doen... Wat hij doet uhh hij heeft de belangrijkste taak in huis de bakken voor zetten... en voor de rest doet hij eigenlijk niks meer... Bij ons is het echt zo dat hij vroeger alleen woonde en ze huis er altijd op en top uitzag en ze kleren gewassen en gestreken waren en nu weet hij de wasmachine al niet meer te vinden... Ik klaag er vaak genoeg over maar meestal mopper ik onder het huishouden doen door zodat hij het opvangt en misschien toch wat gaat doen maar nee hoor hij doet het niet...