Beide gescheiden ouders; wie wanneer voor de eerste x naar de baby laten kijken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eevie, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Lange titel, maar hij zegt t al denk ik.
    Mijn vriend en ik hebben beide gescheiden ouders, die allemaal n nieuwe partner hebben. 4 opa's en 4 oma's dus voor ons mopje. Ze praten echter niet met elkaar (mijn ouders niet met elkaar, schoonouders hebben ook geen contact met elkaar). Daarnaast hebben we ook nog broers en zussen.
    Ik vraag me een beetje (veel) af hoe we dit na de bevalling aan moeten pakken. Ik zal waarschijnlijk als eerste mijn moeder willen bellen en haar ook als eerste bij me willen hebben. Maar hoe doen we dat nou? Hoe kunnen we iedereen langs laten komen (en niet pas na een paar dagen), maar er toch voor zorgen dat het niet te druk is??
    Iemand tips?

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nou lijkt me vrij logisch he, ze moeten zich er allemaal maar overheen zetten. Als je kind straks jarig is ga je het dan ook meerdere verjaardagen vieren om hun tevreden te houden ?

3. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt mij niet jouw probleem, maar die van hun. En dus moeten ze het zelf maar oplossen.
    Sorry hoor, maar ik zou gewoon verwittigen wanneer je bevallen bent. Wie er dan eerst staat, staat er eerst. Willen ze persé weten wanneer de andere gaat komen, dan is dat hun probleem. Je kan toch moeilijk beginnen met een agenda bij te houden? Je hebt dan heus wel andere dingen om over te stressen.

En inderdaad, hoe ga je het dan later doen met verjaardagen, kerstmis, familiefeestjes? Best meteen laten weten dat er niet onozel gedaan mag worden ;)

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wij hebben hetzelfde probleem gehad (en daarnaast ook nog eens andere familieleden die weer niet met bepaalde mensen door één deur kunnen, zucht).

We hebben het bij hen gelaten. Van tevoren gewaarschuwd dat we geen gedoe wilden en het is allemaal goed gegaan. Ze hebben zelfs gezamenlijk in dezelfde kamer gezeten (de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D)

5. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Haha, nee dat heb ze al lang geleden gezegd, dat ze hun probleem niet het mijne moeten maken. En het is zéker niet het probleem van ons kind. Ze zoeken t wat dat betreft maar uit.
    Het is meer dat ik niet 8 man naast m'n bed wil hebben + nog 4 broers en zussen incl aanhang.
    Vroeg me af of iemand dat ook heeft gehad.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dan moeten ze gewoon van tevoren even bellen.

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    mijn ouders zijn ook gescheiden.
    mijn moeder komt denk ik direct als we bellen, mijn schoonmoeder ook en met mijn vader overleg ik het als ik hem bel om te vertellen dat hij opa is geworden.
    en dan spreken we wel wat af.
    je weet toch niet hoe het gaat lopen, wanneer je gaat bevallen of je in het ziekenhuis moet blijven. anders kan iedereen tijdens een ander gedeelte van het bezoekuur komen ('s morgens, 's middags of 's avonds).
    wil hij liever de volgende dag komen is ook geen probleem, moet hij zelf weten.

8. pricil

pricil Actief lid

30 dec 2011
    191
    0
    0
    ik heb ook gescheiden ouders.
    Ik heb me hier anderhalf jaar geleden ook al eens druk om gemaakt toen ginge wij trouwen.
    Nu heb ik vernomen dat dit voor hun net zo belangrijk was als voor mij dus hun gevoel ook voor mij aan de kant hebben gezet..

en dit verwacht ik dan ook van ze wanneeer ons kindje wordt geboren....

9. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben beide gelukkig geen gescheiden ouders, maar ik kom wel uit een heel groot gezin (waarin niet iedereen contact wil met alle anderen).

Mijn tip: maak er vooral geen wedstrijdje van, dat degene die het eerst komt de aller-, aller-, allerbelangrijkste is.
    Wees pragmatisch, geef ze allemaal de gelegenheid om te komen en voor de rest zoeken zij het maar uit.

10. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    mijn moeder was bij de bevalling en daarna kwam hij vriend en mijn oma erbij, dat was om 5 uur s ochtends.

smiddags om 4 uur kwam mijn vader en s avonds mijn schoonouders beiden met partner. ze hebben elkaar wel even gezien, maar ze waren niet tegelijk. het liep allemaal langs elkaar heen en dan was ook omdat ik in het ziekenhuis lag, dan blijven ze niet zo heel lang.
    Ging hier prima, en ik heb me er van tevoren niet druk over gemaakt, het loopt zoals het loopt en komen ze elkaar tegen, kunnen ze elkaar best even feliciteren en dan weer normaal doen. Het is toch een kleinkind van allemaal.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Joh, degene die er het eerste is, is toch helemaal niet per definitie ook direct de eerste op de ranglijst "Wie is de belangrijkste"? Als zij daar zo'n wedstrijd van gaan maken, is dat hun probleem. Jij moet gewoon aangeven wanneer je visite kunt gebruiken en wie het eerste komt, het eerste maalt hoor, zou ik denken...

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    en als je nou vraagt of de opas en omas de eerste keer niet hun partners mee willen nemen? Dan heb je er nog maar 4 over... en dat ze niet met elkaar willen praten zoeken ze zelf maar uit...

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben op een zondag om 15.30 bevallen - heftige bevalling en was er flink uitgeput van, maar toch had ik diezelfde avond nog mijn moeder, schoonvader & vriendin, mijn beste vriendin & man, en mijn mans beste vriendin aan mijn bed (in het zkh). Op dat moment wilde ik niets liever!! Ik had het zelfs niet erg gevonden als mijn vader en zijn vrouw ook hadden kunnen komen. Ik was zooo trots en blij dat het achter de rug was :D En zeker in het zkh kon ik het wel hebben, omdat dan voor iedereen duidelijk is dat het niet past om een uur te blijven ;)
    Ik zou zeggen: kijk gewoon hoe je je dan voelt en verder regelt het zich vanzelf wel, denk ik.

14. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dank je wel voor de reacties. Het gaat mij niet om wie elkaar wel of niet ziet, of wie t "belangrijkste" is. Ze zetten hun issues maar aan de kant.
    Ik merk gewoon dat ik nu wat stress krijg omdat alles dichterbij komt. Ik heb het de laatste weken heel druk gehad en heb nu zo'n gigantische behoefte aan rust! Aangezien mijn schoonmoeders nogal druk kunnen zijn en ik alles ontzettend spannend vind, vroeg ik me af hoe anderen dit doen.
    Maar ik denk dat ik het inderdaad op dat moment moet bekijken. Wie weet wil ik straks alle ouders én alle broers en zussen erbij, haha! ;)
    Thanks meiden. Jullie denken er toch wel zo over als de opties die ik i. M'n hoofd had.

15. Trees

Trees Niet meer actief

Hier ook te maken met niet-met-elkaar-communicerende ouders. Wij hebben vantevoren niks geregeld en het op dat moment ze het zelf een beetje laten uitzoeken. Ze hebben elkaar wel gekruist in het ziekenhuis, maar zover ik weet zijn er geen ordinaire vechtpartijen uit voort gekomen :D.

Ik moet zeggen dat ik de eerste week na de bevalling al het familiebezoek een verplicht nummertje vond en dat ik iedereen na een half uur weg bonjourde. Ik was helemaal gefocusd op mijn dochter en de wereld had op dat moment kunnen vergaan zonder dat ik het door had. Dit hielp wel mee.

16. Dana

Dana Niet meer actief

Eens en niks aan toe te voegen ;)

17. oboemasbaby

oboemasbaby Actief lid

11 feb 2010
    416
    0
    0
    NULL
    provincie Utrecht
    Alles te gelijk zou ik ook niet doen.
    Hier geen gescheiden ouders. Maar iedereen wilde komen kijken.
    om 21.44 geboren in het ziekenhuis. Volgende ochtend om 11.00 uur thuis. Hele huis vol. Ouders, Schoonouders, zusje met aanhang, zwager, oma, en opa en oma.
    Veel te druk. Er was nog geen kraamzorg. En niemand hielp mijn vriend met koffie. Hij was dus alleen aan het heen en weer lopen om iedereen te voorzien. Kon niet eens van zijn zoon genieten.

Denk wel na wat je wil. En laat ze het met elkaar lekker zelf uitzoeken. Je hebt op dat moment al genoeg aan je hoofd.

18. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als het mogelijk is (dus geen ruzie), is het echt het fijnst voor jullie als ze op die dag (en de verjaardagen etc.) zich er gewoon over heen zetten. Mijn schoonouders zijn ook gescheiden en schoonmoeder wil schoonvader absoluut niet zien. Is elke keer één drama met verjaardagen, echt plannen wanneer wie komt en zorgen dat die optijd weg is zodat ze elkaar niet tegen komen. Wij hebben nu gezegd dat we het niet meer doen, ze moeten zich maar aanpassen en gedragen en anders houd het gewoon op. Schoonvader heeft nooit problemen met schoonmoeder gehad (aan hem lag het dus niet) en sm heeft zich er maar bij neer gelegd. Moet wel zeggen dat ze zich behoorlijk uitslooft als sv er bij is, d.w.z extra aandacht van ons en dochter vragen enz.

19. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    met wie je het beste contact hebt, diegene bel je als eerste op en als ze langs zijn gekomen kunnen die andere komen.

20. Dana

Dana Niet meer actief

:$ dat vind ik gewoon ronduit asociaal! :$:$

Deel Deze Pagina