Ik heb alleen jogging broeken zoals op onderstaande afbeelding, Bij mijn oudste ging ik in de joggingbroek naar huis, lekker makkelijk en zit fijn Manlief reed mij in het rolstoeltje naar de auto dus ik kon zo overstappen, maar thuis niet natuurkijk..... Eenmaal thuis zaten de buren allemaal al buiten te wachten ( yeah great ! Vertel je buren dus niet wanneer je naar huis mag als je moet blijven haha ) maar die zaten dus te wachten, want ze wouden natuurlijk ons ventje bewonderen, ik stap de auto uit... In mijn joggingbroek...met het kraamverband erin zo groot als een luier.... En natuurlijk zie je dat kraamverband helemaal lopen achter, de complete "afdruk " staat in de broek, Ik zou bij een joggingbroek dus wel kiezen voor een bij de billen los vallende wijde stof Hoewel je er op dat moment niet bij stil staat en waarschijnlijk niet interesseert vond ik het voor mijzelf wel iets om rekening mee te houden bij mijn volgende bevallingen omdat dat voor mijn gevoel toch iets fijner thuis kom was
dit zat er in mijn tas sokken pantoffels badjas bevalshirt (bigshirt) gigantische onderbroeken ( van die netonderbroekjes die zitten heerlijk zitten in het kraampakket ) kraamverband (bleek alleen niet nodig hadden ze in het ziekenhuis ) zoog compressen voedings BH lijstje met telefoonnummers telefoon camera schone kleding (vooral comfortabele kleding bleek erg handig) vest shampoo en badschuim tandpasta en tandenborstel borstel voor je haren ponskaartje/verzekeringspapieren voor de baby 2 setjes kleding 2 maten 50 en 56 jasje of skipakje rompertjes 2 stuks muts 2 x sokjes of maillot (in de winter) wikkeldeken (vond het fijn om onze eigen dekentjes te gebruiken) verder niet vergeten maxi cosi (anders krijg je je kindje niet mee)
Woezel, ik heb zo'n heerlijke huisbroek die ik na de tijd aan doe. Denk niet dat ik zit te wachten op mijn skinny spijkerbroek op dat moment. Doe er een lang vest overheen, zodat je dat prachtige dikke kraamverband niet ziet
Volgens mij is alles wel benoemd wat ik ook in mijn vluchtkoffertje heb zitten.. Wat betreft kleding om mee naar huis te gaan; ik heb een veels te wijd en groot zittend jurkje met legging eronder in de tas gedaan.. Niet dat ik die waarschijnlijk ga aandoen- maar dan heb ik tenminste wat
Voor de mensen die niet getrouwd zijn: de papieren die je hebt gekregen bij de erkenning en nodig hebt voor de geboorte-aangifte.
Over kleding om in naar huis te gaan gesproken: ik had de eerste keer gewoon m'n pyjama aan en een paar sneakers. Ik had wel kleren mee maar dacht echt: flikker een end op. We gaan niet voor mooi, we gaan voor lekker makkelijk en warm. Praktisch want eenmaal thuis ben ik linea recta in m'n bed gaan liggen om bij te slapen. Mocht wel na 31 uur.
Voor mijzelf: Normale sokken Dikke sokken (omdat ik gauw last heb van koude voeten) Zwangerschaps legging (die ik na de bevalling kan aantrekken) Lang/warm shirt. t-shirt. Borstel. Make up. Douche spullen. Lippenbalsem. Elastiekjes. Tandenborstel/tandpasta. Parfum. Kraamverband. Veel te grote ondergoed, waar de kraamverband in kan. Voor de kleine: Setje kleding maat 50 + romper Setje kleding maat 56 + romper Sokjes Mutsje (in het ziekenhuis krijg je ook standaard een mutsje, maar vind het prettiger om een schone aan te doen als we naar huis mogen) Jas of dik vest. Dekentje. Maxicosi. Speentje. Overig: Verzerkerings pasje / ID kaart. Telefoon en iPad. Camera + oplader. Eten Drinken. Mijn man uiteraard haha. Zwangerschapskaart van de verloskundige + bevallingsplan. Telefoon nummer kraamzorg.
Daar had ik nou echt maling aan na me bevalling, ik was gedoucht, schoon trainingspak ( bh vergeten aan te doen 😅 ) en "verzorgt" ik zie der uit als kompleet uitgeput op de foto maar boeiend, de baby vinden ze vaak toch belangrijker
Qua sokken zou ik trouwens gaan voor iets van skisokken, als je een uur ligt te persen met dunne sokken kan t nog aardig koud en oncomfortabel worden
Ik zou ook een luchtig (maar wel lang) nachthemd meenemen. Ik moest 2 nachten blijven en ik vond het warm. Helemaal omdat ik de eerste nacht mijn bed niet uit kon. Een fijne, ruim zittende onderbroek. Maat tent hoeft niet maar zou je string thuis laten. Voor de baby zeker 2 setjes maat 50 en 1x maat 56. Die van mij scheet de eerste nacht haar mooie eerste pakje vol (zat tot haar nek). Schone kleding, tandenborstel en deo voor je man. Mocht het lang duren dan kan hij zich ook opfrissen. En wat tijdschriften. Die van mij verveelde zich best wel en ze hadden alleen vrouwenbladen liggen. Ga geen luiers meenemen of kraamverband, dat hebben ze in het ziekenhuis wel.
Ik had in de tas 2x nachthemd 4x boxers 1x joggingsbroek, shirt, vest, bh om in naar huis te gaan 1x shirt voor vl 1x romper, pakje maatje 50 1x romper, pakje maat 56 3x mutsje 1x tutdoek 1x jasje baby 1x slippers 1x toilettas Verder nog Camera Erkenningspapieren Papieren kraamzorg (moest mee van vk) Zwangerschapskaart E-reader Drinken en eten Portemonnee 2euro munt voor rolstoel Autostoel met voetenzak Ik werd onverwachts ingeleid dus vl is later extra spullen wezen halen.