Wat in een kerstpakket doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 19 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik ben een aantal jaar gestopt met het sturen van kerstkaarten. Een ieder die ik liefheb wens ik persoonlijk fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar, en mensen die iets verder van ons af staan stuur ik per whats app.
    Met het geld wat we hiermee besparen steunde we in de maand december een goed doel of doelen.

Enkele jaren geleden ben ik op het idee gekomen dat ik graag iets persoonlijks wilde doen. Via via ben ik in contact gekomen met een organisatie hier in de buurt en met een bep. hulpverlener in het bijzonder. Deze organisatie heeft blijf van mijn lijf huizen, helpen gezinnen die in schuldhulpverlening zitten, heeft een nachtopvang, beschermd wonen, andere verschillende woonvormen, dagbesteding, vrouwenopvang en nog meer.
    Aan deze hulpverlener vraag ik altijd of hij een gezin in zijn bestand heeft die wat extra's kan gebruiken. Hij haalt het pakket dan bij ons op en brengt dat naar hen. Ik/wij willen dit graag anoniem doen, vandaar dat ik niet precies weet waar het heen gaat. Ik krijg altijd de voornamen en leeftijd van de gezinsleden zodat ik er voor iedereen ook een klein, passend kadootje bij kan doen. Vorig jaar had ik voor de kinderen voor sinterklaaskadootjes gezorgd en een voedselpakket gemaakt, ook met allerlei extra dingetjes. Het dochtertje kreeg bv nooit een tussendoortje mee naar school. Ik heb er lekkere kinderkoekjes bij gedaan als extra en ook veel fruit. En wat winterkleding, die had ze ook nauwelijks.

Dit om even een beeld te schetsen.

2. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    #22 Lentekriebels, 20 nov 2015
    Laatst bewerkt: 20 nov 2015
    Ik zou er lekkere dingen in doen voor een gezellig kerstontbijt. Zo'n kerststol, die zijn vaak langer houdbaar ook, wat afbakbroodjes, beschuitjes (soms heb je rond de kerst van die stervormige) en een lekkere jam in een mooi potje bijvoorbeeld, wat kransjes of lekkere koekjes, een kaasje of vleeswaren voor bij het ontbijt. Een pak goede koffie of bijzondere thee. Er wat kaarsen bij doen, of leuke lichtjes/kerstslinger, gewoon dingen die je als je weinig geld hebt je niet kunt veroorloven maar die kerst wel gezellig maken.

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Misschien klinkt het een beetje gek, maar ik ben altijd blij met de "gewone" speciale dingen uit het kerstpakket. Zoals kerstkoekjes, chocolaatjes, of een luxe vruchtensap. Dat zijn dingen die iedereen lust, maar die toch wel speciaal en gezellig voor de feestdagen zijn.

Vaak zit er in een kerstpakket ook een fles wijn, maar wij drinken geen alcohol. Inmiddels hebben we heel wat flessen wijn gekregen, waar we niets mee doen. Er zijn best wel veel mensen die geen alcohol drinken, maar toch is het vrij standaard dat het gegeven wordt. Fondue (chocolade of kaas) zou ook niet aan ons gezin besteed zijn. Dan zijn wij veel meer blij met gewone chocolade of gewone kaas, en dat is waarschijnlijk een stuk goedkoper.

Een kerstpakket is altijd een feestje om uit te pakken, dat is super leuk. Ook als er geen hele speciale dingen in zitten, maar gewoon net wat anders dan de standaard weekboodschappen. Overigens krijgen wij gewoon een kerstpakket van de werkgever hoor, maar uit eigen ervaring is het vaak makkelijker om tips te geven :)

De dingen die Lentekriebels opnoemt vind ik erg goede ideeën. Daar doe je denk ik iedereen een plezier mee, en is toch speciaal.

Deel Deze Pagina