Dag dames, Zouden jullie even met me willen meedenken? Thuis pakt mijn meisje (18 mnd) altijd een stevige middagdut. Ik leg haar in bed en ze slaapt zo 2 tot 3 uur. Bij het KDV is het een ander verhaal. De ukkies houden elkaar wakker en mijn dochter doet vrolijk mee, staand in bed. 's Avonds is ze doodop en dat resulteert steevast in een -enorme- driftbui. De dagen dat ik thuis ben is er niks aan de hand. Dat duurt nu al een paar weken en ik vind dat het zo niet meer kan. Maar ik besef ook dat ze op het KDV geen dutjes kunnen toveren. Zijn er mensen die dit herkennen? Tips? Wat mag je in redelijkheid van het KDV verwachten? Dank voor het meedenken!
Tsja ik zou dit persoonlijk erg bezwaarlijk vinden. Heb je al eens met de leidsters gesproken? Anders zou ik het eerst aankaarten. Ik ben zelf nogal van het slapen. Ik vind dit erg belangrijk voor een opgroeiend kind. Het hoort bij de eerste levensbehoeften. Als de driftbui duidelijk ontstaat door het slaaptekort zou ik dit zeker even bespreken en vragen of ze een oplossing hebben voor de feestende kindjes die eigenlijk horen te slapen.
Bij ons worden de goed slapende kindjes en slecht slapende kindjes apart van elkaar gelegd. Mijn zoontje lag ook altijd bij de slechtslapende tot we een keer hebben aangegeven dat hij licht slaapt en al wakker wordt als je de deur aanraakt. Sindsdien is hij over naar de goed slapende kindjes. Sindsdien slaapt hij twee uur. Misschien hebben ze op jullie kinderdagverblijf ook zo'n onderscheid en kun je vragen of ze in een andere groep mag slapen. Zou het in ieder geval aankaarten.
Ik werk ook op een kdv en om dit soort feestjes te voorkomen blijven wij er altijd bij zitten tot alle kindjes slapen. En echte feestvierders zetten we met een bedje of stretcher op de groep neer Tuurlijk is er weleens een dag dat meerdere kindjes maar niet in slaap willen vallen en er toch wat lawaai is maar dit moet niet dagelijks gaan gebeuren want dan zouden we toch een oplossing moeten gaan zoeken lijkt me... Bij ons zou een oplossing bv zijn om de kids idd uit elkaar te halen. Een deel bv op een andere groep in de slaapkamer leggen, aangezien we in deze crisistijd groepen leeg hebben staan. Natuurlijk dan wel met babyfoon Succes ermee iig!
Mijn zoontje wilde alleen op de groep slapen en sliep dan in de box of kinderwagen. Denk idd dat ze de groep moeten splitsen. Zo kunnen toch meerdere kinderen niet goed slapen, zou je zeggen.