Mijn dochter heeft mij voor het eerst gebeten (niet tot bloedens toe, klemde mijn tepel vast) vandaag. Ik legde aan en hap, tanden erin. Ik schrok, zij schrok. Nog een keer geprobeerd aan te leggen, maar weer hap. En vanaf dat moment zet ze het op een brullen. Zodra ze mijn borst ziet weer brullen. Heb haar zonder middagvoeding op bed gelegd. Nu is het niet erg dat ze deze voeding overslaat. Ik wilde na vrijdag deze voeding toch afbouwen. Maar goed gaat ze de borst nog wel weer pakken. Ik zou het erg jammer vinden als het nu zou stoppen. Zit gewoon te janken bij het idee alleen al. Wie heeft er tips?
In mijn ervaring is dit een fase. Ze moet goed weten dat ze niet mag bijten, als ze bijt is het afgelopen met drinken. Consequent zijn, haar even afleiden en later weer opnieuw aanbieden. Mijn dochter heeft ook een tijdje gebeten, maar meestal tijdens het drinken. Als ik het zag aankomen koppelde ik haar al los en zette haar overeind. Als ze genoeg had liet ik het zo, begon ze tegen te sputteren wilde ze nog verder drinken, maar dan zonder te bijten. Hier bijt ze ook als ze niet wil drinken.
Dank voor je reactie. Hopelijk is het een fase. Ik laat deze voeding maar gewoon gaan en kijk vanavond wel met de voeding of ze wil. Zo niet zal ik moet proberen te kolven denk ik? Ik kan alleen niet erg goed kolven, heb weinig geoefend met mijn handkolfje omdat ik het maar weinig (lees 2 keer) heb gedaan. Kan natuurlijk zijn dat ze zelf geen behoefte heeft aan de middagvoeding of gewoon geen borstvoeding meer wil...
Het kan zijn dat ze op het moment zelf even geen zin had en dat het vanavond goed gaat. Weigert ze dan ook, zou ik die voeding afkolven. Ik heb ook weinig gekolfd en ook een handkolf, het helpt echt goed te ontspannen en in het ritme te kolven dat je kindje normaal drinkt. Zou niet te snel opgeven, hier duurde het bijten een weekje.
Bedankt voor je tips. Ik zal proberen door te zetten als ik moet kolven! En gewoon elke voeding even aanleggen. Ze ligt nu al te slapen dus missen doet ze hem niet.
Nou kolven is echt een kansloze missie. Ik kolf nog geeneens 10 cc in een kwartier. En ik heb gewoon melk. Als ik met mijn vingers 'kolf' komt er nog meer uit, gaat alleen niet in het bakje. Ze vind de voeding nog wel heerlijk, maar ligt te huilen in haar bedje. Bah wat een narigheid. Zou ik nu trouwens stuwing krijgen? Ik had nog 3 voedingen..
Morgen huisarts even bellen voor syntocinon neusspray, zorgt voor het opwekken van een toeschietreflex bij het kolven. Maar hier trouwens ook gehad bij de oudste. Precies op haar 1e verjaardag. Ze had hier een lichte oortontsteking. Maar hier dus ook gehad dat ze schrok van mijn reactie op haar bijten en weigerde ook de borst. Heeft hier 5 dagen geduurd voor ze weer wilde. Boodt het haar wel regelmatig aan. Ik kolfde 3x daags en dit kreeg ze per fles. Ik was toen ook in tranen maar is gelukkig weer goedgekomen en ze heeft nog een klein jaar bij me gedronken daarna. Misschien samen in bad/douchen? Half slapend proberen aan te leggen?
Probeer later op de avond een droomvoeding..zo donker mogelijk,dat ze het liefst niet echt wakker is. Of zet je wekker vannacht. Zo heb ik zl ook weer aan de borst gekregen toen hij met 10 maanden de borst weigerde.Hier heeft het 2 weken geduurd pfff...mijn productie liep best terug maar toen zl weer ging drinken was dat probleem snel opgelost gelukkig Ook na een bijtincident trouwens...je hoort het zo vaak! Wat ik toen meteen gedaan heb is de neusspray gehaald bij de huisarts. Op die manier was er voor zl ook snel resultaat als ie dan toehapte Ik snap heel goed je stress maar het komt zeker weer goed hoor!
Ik wek zelf altijd tsr op. Ze is altijd al een beetje ongeduldig. Maar voor het kolven misschien nog een idee. Ik heb me eigenlijk al een beetje neergelegd bij het feit dat het gewoon ophoud. Ik zie dat kolven niet zo zitten eerlijk gezegd. Ik ga er nog even een nachtje over slapen. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval. Misschien werkt de omgeving ook wel niet erg mee hoor. Allemaal mensen die het onderhand wel genoeg vinden. Maar als je niet kolft krijg je dan last van stuwing?
Je kan last van stuwing krijgen als je normaal nog vaak voedt. Bij onze eerste 'bijtperiode', zo rond de 7 maanden, weigerde ze de borst waar een wondje zat continu, toen had ik stuwing, met moeite (inderdaad zoals jij) 100 ml eruit maar toen was het normaal, alleen de dag daarna, helemaal leeg en slap! Ik dacht ook: dit is het einde. Maar wonder boven wonder dronk ze die borst wel weer en kwam alles weer op peil, heel snel eigenlijk. Het bijten bleef ze doen, maar door consequent te zijn heeft ze het toch niet lang volgehouden. En niet luisteren naar je omgeving hoor! Jij (en je kind natuurlijk) bepalen wanneer het klaar is.
Ik heb nog 3 voedingen, waarvan de middagvoeding een paar slokken waren. Afwachten dus morgenochtend. Net nog een droomvoeding geprobeerd, maar zoals altijd geen succes (is me nog nooit gelukt, mevrouw wordt gewoon wakker en gaat kletsen of iets anders doen). Ik kolf nog geen 10 ml in een kwartier. Voor 100 ml had ik in het begin na een ochtendvoeding zeker 4 kolfsessies nodig, dus 4 dagen kolven. Vannacht hard duimen dat ze het morgen vergeten is dan maar...
Ze pakt de borst niet. Kolven kom ik ook niet ver mee. Stuwing heb ik geen last van. Ze drinkt alleen ook niet echt veel ander drinken en heeft vandaag geen echte plasluier gehad. Heb ORS geprobeerd, maar wil ze ook maar 20 ml van. Morgen maar even de huisarts bellen. Misschien is het wel iets lichamelijks (ze is al een weekje ziek, nu geen koorts meer maar misschien ergens pijn).
De arts in opleiding constateerde hele rode oortjes. Nu paracetamol en neusspray in de hoop dat ze meer gaat drinken. Het wordt nu eerder minder. Ik hoop toch nog stiekem steeds dat ze terugkomt aan de borst...