's nachts huilen, wie heeft een idee??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lindah, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Hoi,

Sinds twee weken wordt S 's nachts meerdere malen wakker..
    Ik ga er niet om een klein huiltje of om jammeren uit maar ze huilt wel zo dat ik er wel naar toe ga. Het is nog geen krijsen of overstuur huilen maar zover wil ik het ook absoluut niet laten komen..

Als ik dan op haar kamer kom, geef ik S haar speen en aai even over haar bolletje, soms is dit genoeg maar soms blijft ze huilen, ook als ze haar speen heeft en zeker als ik weg loop..
    Ook til ik haar weleens uit haar bedje om haar te troosten maar dan draait ze ook zo met haar lichaam, waaruit ze laat zien dat ze in bed wil liggen..

Het begint bijna altijd om half een/ een uur en dan zo'n vier tot vijf keer per nacht. Een enkele keer stopt ze vrij snel met huilen en hoef ik er niet uit.

Overdag is ze heel vrolijk, heb ondertussen gelukkig ook uit kunnen sluiten dat het iets medisch is.

Maar ik ben gesloopt, mijn man wordt er niet wakker van. In het begin sliep ik vrij snel in maar nu lig ik wakker omdat ik weet dat ze over een uur/ twee uur toch weer gaat huilen..

Ik wil haar niet lang laten huilen of bij ons in bed nemen maar alle andere tips zijn meer dan welkom, misschien dat iemand ook weet wat de oorzaak is?

Alvast bedankt!

2. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Heeft ze het niet te koud? Dat was hier een aantal keren de oorzaak.

3. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje had toch wel erg veel last van zijn neusamandelen. Ik ben er eens naast gaan slapen en toen merkte ik wat de oorzaak was; slaapapneu. Neusamandelen eruit en hij sliep een paar dagen ineens door.

Hier kwam hij zo'n 6x per nacht. Door de apneu schrok hij echt wakker (logisch).

Dus laat daar eens naar kijken, door zo'n simpele handeling werd ons leven weer een stuk leuker.

Tip: ga er eens een nachtje naast liggen, misschien zie je zo de oorzaak wel. Wat ook flink helpt, onze zoon ligt in zijn campingbedje (wel met dikke matras uit zijn ledikant). Hij gaat 's nachts het hele bed door en knalde regelmatig tegen het harde hout aan. In het campingbedje ligt hij lekker zacht tegen de zijkant aan.

Nu slaapt hij toch minstens 6 van de 7 nachten volledig door, heerlijk. Die tijd gaat voor jou ook echt komen!

4. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Bedankt voor jullie reactie!

Koud hebben kan het haast niet zijn want het is op haar kamertje 20 graden en ze heeft een slaapzak met mouwen.. Daaronder een pyjama en sokken.

Mijn man gaat vanavond naast haar liggen en eens kijken of we dan iets kunnen ontdekken.
    Had jij ook kindje dit alleen 's nachts? Want S slaapt overdag wel goed.

Ik hoop wel dat het niet al te lang meer duurt want ik sleep mezelf de dag door en huilen staat me nader dan het lachen.. Ook moet ik vrijdag om 6.45 uur beginnen op het werk.. Ik zie er nu al tegenop en dan moet ik ook het hele weekend werken..

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik denk dat ik je niet meer zoveel tips kan geven maar wil je wel even sterkte wensen! slechte nachten breken je echt snel op! en je kleine haalt het overdag wel weer in maar wij helaas niet...
    hopen dat je snel de oorzaak vind en dat je weer lekker door kan slapen!

6. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Ik hoop ook dat je snel weer kan slapen. Wij zitten er momenteel ook midden in ons kleintje heeft hoge koorts ... :(

7. Humava

Humava Niet meer actief

Misschien heeft ze last van verlatingsangst? Kindjes gaan ook dromen vanaf een maand of 11 volgens mij dus dat zou het ook kunnen zijn.

8. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik herken (helaas) jouw verhaal. Sinds een paar weken gaat het er hier ook zo aan toe. Mijn zoon is 9 maanden oud. Dus dat scheelt niet veel.
    Ernaast slapen is nog niet zo'n slecht idee. Dat gaan wij binnenkort ook eens doen. Ik vraag me ook af of het nou bijvoorbeeld is dat j hij wakker schrikt en huilt omdat hij alleen is of omdat het donker is. Of dat het iets lichamelijks is zoals drang om te hoesten of buikpijn. Of misschien toch nachtmerries... Zo lastig.

Ik ga er ook steeds meer op liggen. Zo van: ieder moment kan hij weer gaan huilen.

Vaak duurt het huilen een paar minuten en dan zakt hij weer in slaap gelukkig.

Ik vind het voor hem zelf het vervelendst.

9. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties!

Mijn man is er vannacht langs gaan liggen. Ik geb gelukkig nu iets beter geslapen omdat ik wist dat ik er niet uit hoefde..
    Heb S wel gehoord vannacht. Mijn man gaf vanochtend aan niets bijzonders te merken als ze wakker werd.. Ze was wel elke keer op zoek naar haar speen. Ik ga vanavond twee spenen extra in bed leggen, eens kijken of dat helpt.

Ik hoop voor dat de andere mama's dat ze ook binnenkort door kunnen slapen!

Deel Deze Pagina