Wat in huis voor tijdens kraamtijd? Tips gevraagd.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emm27, 19 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Mijn bevalling nadert en ik vroeg me af wat jullie voor tips hebben om alvast in huis te halen voor vlak na de bevalling (naast alle kraampakketten en officiële lijsten voor de baby.

Bij mijn dochter was ik slecht mobiel en moest ik steeds mijn man sturen die niet altijd alles ervan begreep.

Mijn tip zou zijn: kotex maandverband! Zoveel fijner al snel na die dikke kraamverbanden.

2. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hier ga ik voor extra voorraad....zoogcompressen, kraamverbanden. Maar ook vaseline, alcohol, watten, vitamine K (wist ik niet bij de eerste :) )
    En ook zorg ik dat er traktatie is voor dochter om te trakteren, traktatie in huis op voorraad....en het is nu niet echt mogelijk hier, maar qua eten is het ook wel fijn om wat in de vriezer te hebben, dus wat makkelijke maaltijden achter de hand.
    Hier moest mijn man bij de eerste ook steeds elke dag boodschappen doen. Vond ik zo vervelend.
    Hoewel het straks misschien lekker is als hij er met dochter even uit kan ;)
    We zullen zien! :cool:

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Een aantal maaltijden in de vriezer.lasanga,pastasaus,groenten,soep ect.

4. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja kotex maandverband! Dat is een goede tip, ik schrijf 'm meteen op m'n lijstje!

Wat ik handig vond en bij de 2e zwangerschap in huis heb gehaald vooraf was bijvoorbeeld vitamine D+K, voldoende zoogkompressen en had ik zalf voor eventuele tepelkloven.

Inderdaad allemaal dingen die zo gehaald zijn maar net zo handig om alvast in huis te hebben!

5. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Slim voorraad!
    Ik zat te denken misschien alvast wat extra SAP en koffie/thee te halen voor kraambezoek. Dat het maar in huis is..

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Misschien ook schoonmaak spullen en wasmiddel, vuilniszakken, afwasmiddel ofzo.
    Koffie en thee voor eventuele visite. Dingen die je langer kunt bewaren in ieder geval!

7. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je eigenlijk ook vit d en k nodig bij flesvoeding? Is nu eerste keer, hiervoor bv gegeven

8. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik meen alleen D bij flesvoeding...!

9. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg trouwens van dit soort lijstjes vreselijke nesteldrang en ben in staat nu al kotex maandverband te kopen 😂

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    vit d wel maar vit k hoef je niet extra te geven als je fv geeft..

zelf had ik niks extra gekocht..
    winkels zitten vlakbij dus ml of de kraamverpleegster kon dus makkelijk met een briefje heen

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    2 of meer pakken kraam verband van kotex.
    Verder genoeg maaltijd opties in de voorraadkast en diepvries.
    Paracetamol voor jezelf.

12. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Is Kotex anders of beter tijdens de kraamtijd dan bijv Always?

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0

Geen always kopen.. Daar zit een geplastificeerd laagje over dat enorm gaat broeien met hechtingen. My god, the horror! Ik spreek dus uit ervaring.😂
    Ik raad de zwarte kotex aan.
    Verder een lekkere douchegel en bodylotion om jezelf mee te pamperen.
    Calendulan zalf/crème voor de hechtingen.
    Zoogcompressen idd.

Wij hadden een taart ingevroren als traktatie. Ook handig!

14. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Curanol! Klinkt mischien raar maar o jeetje wat had ik een aambeien pijn na de eerste bevalling. Had nog nooit van curanol gehoord totdat de kraamzorg ermee kwam aanzetten. Bij de tweede hadden ik het bij voorbaat al in huis maar gelukkig niet nodig gehad.

Paracetamol
    Lekkere lotion (om je weer enigzins mens te voelen na de bevalling en gebroken nachten)
    Ruim voldoende zoogcompressen
    Ruim voldoende kraamverband

Even checken of je wc papier op voorraad hebt. Erg vervelend als je er dan net achter komt dat de laatste rol net gebruikt is hiihhiiiihi. Evenals tandpasta enz

15. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Oh ik bedacht me net, na de horror pijn van de vorige keer, om alvast ijskompressen van maandverbanden te maken en kn de vriezer te doen. Daar had ik toen nooit van gehoord!

16. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Kotex dus! Weer wat geleerd, top! :D

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.674
    5.709
    113
    Kotex is een goede tip vond ik ook zoveel beter. En billendoekjes, zo had ik maar 1 pak in huis :p Waar ik ook enorm blij mee was dat ik ong 5 gezonde maaltijden had ingevroren.

18. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Inderdaad Kotex!
    En wat meer boxers of netbroekjes.
    Met 2 kwam ik niet zo ver 😂

Al konden wij mijn vriend voor alles weg sturen, hij kwam precies met het goede thuis 😁

19. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou juist wel voor kraamverband gaan, omdat dat minder snel gaat broeien. Tenminste dat legden ze me zo uit in het ziekenhuis. Zal vast wat minder lekker zitten maar broeien is ook niet fijn.

7 jaar geleden hoefde er geen enkele vitamine tijdens kv gegeven te worden. Snap niet zo goed waarom nu dan wel ineens? Maargoed, dat soort dingen veranderen zowat met de dag heb ik het idee.

20. Islah

Islah Niet meer actief

En extra houdbare boodschappen in huis is natuurlijk altijd makkelijk. Hoewel ik een tijd voor m'n bevalling ging vriezerkoken dus ik had voor ruim 2 weken eten in de vriezer voor ons drieën. Dat vond ik echt superfijn.

Deel Deze Pagina