wat in kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wendy22, 10 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy22

wendy22 Lid

5 jan 2007
    75
    0
    0
    nagelstyliste
    almelo
    hey meiden ff een vraagje

ik vroeg me af wat jullie in de kinderwagen leggen ,leggen jullie nog iets van een lakentje over waar het kindje op ligt of iets van een dekentje ofzo? groetjes wendy

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Ik heb 2 flanellen luiers als matrasovertrekje en bij het hoofje een hydrofiele doek. En ik gebruik in de wagen een dekbedje en als het binnenkort warmer wordt een katoenen dekentje met lakentje.

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik had een molton hoeslakentje en een gewoon hoeslakentje om het matrasje. Voor onder het hoofdje een hydrofiel luier. Dan een lakentje en een dekentje en daar dan evt. het dekje over.

4. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    hi hi hi dit vroeg ik me vanmorgen ook af.
    heb nl. een (klein)molton zijltje en ik vroeg me af of daar nog een molton over heen moest?

groetjes susanne

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb die moltonzeiltjes helemaal niet gebruikt. De pampers van tegenwoordig zijn zo goed dat het niet nodig is. Steeds meer kraamzorgorganisaties gebruiken ze ook niet meer.

Het wordt een ander verhaal als je katoenen luiers gaat gebruiken. Dan zou ik het wel doen want dan is de kans op doorlekken toch iets groter!

6. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    dat is ook zo Setteke maar als ik hem toch heb gebruik hem gewoon.
    had hem gekocht voor in het ledikant maar hij is een beetje klein, vandaar.

groetjes susanne

7. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    overtrekje van het verschoonkussen (Hema) past precies om het matrasje van de kinderwagenbak.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wij mochten het molton zeiltje helemaal niet gebruiken van de kraamzorg.

9. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb een hoeslakentje voor de kinderwagen over het matrasje, onder het hoofdje heb ik een hydrofielluier. Verder heb ik een fleecedekentje met een lakentje (die mijn oma vroeger voor mij heeft gemaakt) eronder.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Als je een molton zeiltje wilt gebruiken, mag die alleen onder de billen leggen. Bij gebruik van kruiken liever helemaal niet gebruiken. Als zo'n ding gaat lekken, kan dat kokend hete water geen kant op. In de wagenbak zou ik persoonlijk geen zeiltje gaan gebruiken. De ruimte in zo'n bak is zo klein, dat de kans groot is dat het snel gaat broeien, omdat de warmte niet wegkan onder je kindje. Maar is dus persoonlijk, ieder moet natuurlijk zelf weten wat hij doet...

11. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ik heb geen lakentje over het matrasje van mn kinderwagen alleen een hydrofiele doek voor onder zn hoofdje. En dan een dekentje wat bij de wagen zit (Quinny Buzz) En als het koud is doe ik hem in een "wrapper" en dan nog dat dekentje erover.

12. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    thanks voor de tip zal het even goed in de gaten houden

trouwens wat een rot klus om het op te maken zeg!
    of ik ben te precies...

groetjes susanne

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nee dat ligt niet aan jou. Ben ook tijden aan het klooien geweest om het mooi strak te krijgen. Bovendien kreeg ik een bult onder het voeteneind door het kort opmaken, dus moest ik weer handdoeken onder het matrasje doen om het weer vlak te krijgen. Pff, het zweet liep me bij alles langs!

14. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    :) :) :)
    ben blij te lezen dat ik niet alleen ben.

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Als straks jouw beebje er heerlijk in ligt te slapen ben je het weer vergeten. En geniet ervan, want voor je het weet past hij/zij er niet meer in (zoals Tymen, die is sinds 2 weken uit zijn kinderwagenbak!)

16. missyb

missyb Niet meer actief

Wij willen ons kindje ook beneden en de eerste paar dagen boven in de kinderwagenbak laten slapen.
    en dat opmaken is een rotwerk het dekentje en lakentje zijn veel te groot dus een hele grote bobbel.
    ik vraag me af als je daar een handoek onder zet dat het dan niet allemaal te warm word?
    ook vind ik het matrasje aardig hard.
    aan het einde van het hoofdje heb ik een hydrofiele monddoekje.

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nee, hoor! Tymen heeft 5,5 maanden met een handdoekje onder het matrasje (zowel in de kinderwagen als in bed) geslapen. Hij heeft er nooit last van gehad. Ik denk dat het voor baby's vervelender is als ze met de beentjes hoger liggen dan met de rest ivm teruglopen voeding.

Deel Deze Pagina