Consultatieburo zegt dat ik de papspeen met de OMNEO moet gaan proberen, omdat mijn zoontje met de 3 stand het nog niet goed/makkelijk weg krijgt en hij na 5 min al erg weinig zuigkracht vaak nog heeft.... Wat vinden jullie? Lijkt mij dat ie zich ook met de OMNEO ermee verslikt???
Wij geven Friso Comfort en inderdaad gaven wij die met 1 stand groter dan de normale.. Of wij namen de normale speen Small en prikte die wat meer door, dat ging ook goed.
Wij gaven Omneo gewoon met level 1 (Dr. brown's) en die prikten we goed door met zo'n lang satéstokje! Even flink heen en weer halen en het werkt perfect Maar.... als je zoontje geen zuigkracht heeft dan kun je beter een grotere maat geven inderdaad. Ik zou het dan met de papspeen eens proberen.
Mijn zus gebruikte voor de omneo een 2-speen met de gaatjes iets groter geprikt. Een papspeen ging te snel namelijk. Maar je kunt een papspeen altijd eens proberen. Misschien gaat het bij jou zoontje wel goed.
Dat is voor ieder kindje anders. Waarom probeer je het niet eens uit? Het CB geeft je niet voor niets deze tip.
Ik heb echt dagenlang gezocht, geprobeerd met spenen. Wij hadden een difrax fles. Toen overgestapt op de Aventfles en dan speen 2. Ik maak de voeding heel heet aan, zodat het goed oplost en vul dan bij met koud water, heb je meteen flesje goed op temperatuur. Dit werkt bij mijn dochter het beste. Zat echt te tobben met die spenen en heb zo'n beetje alle maten geprobeerd.
Met Omneo heb ik nooit problemen gehad, hij drinkt het nu uit een difrax dentalspeen maat M. Met de Comfort had ik altijd ruzie, die klonterde verschrikkelijk, ook al maakte ik het aan met kokend heet water. Met de M speen, ging het daar nooit doorheen. Goede tip om een pap speen te gebruiken als hij het er niet door heen krijgt, kun je altijd proberen, als het niet gaat stop je ermee..!