Even relativeren, hormonen of terecht?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manuk, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Op zich kan ik prima overweg met mijn schoonmoeder.
    Ze staat altijd voor ons klaar, 1telefoontje en ze is er ook al.
    Als ze een te grote bloemkoop voor haar en schoonvader heeft gekocht wordt de helft bij ons gebracht, als ze druiven zien in de winkel neemt ze mij en Julia altijd een doosje extra mee omdat wij ze zo lekker vinden, als ik oppas nodig heb regelt ze gelijk dat het kan etc.
    Julia wordt goed verwend door opa en oma, komt niks tekort, eerder soms een beetje teveel. Maar ja, daar zijn ze opa en oma voor. Julia is stapelgek op ze en andersom net zo. Hun kleindochter is alles:)

Toch zijn er soms kleine irritatie's, ik heb ze ook wel met mijn moeder maar dan is het voor mij makkelijker bespreekbaar. Het punt is voornamelijk dat ik ze niet altijd 'durf' uit te spreken. Ze gaan dan uiteindelijk hun eigen leven leiden in mijn hoofd en worden dan erg groot. Ik maak me dan heel erg kwaad er om, en het zit me dan erg hoog. Met als gevolg dat die kleine, onuitgesproken irritaties oplopen en oplopen.
    Nu zit ik met het volgende:

Ik heb een aantal maanden geleden voor Julia een poeziealbum gekocht. Ik had vroeger 1 en wou haar ook graag een poeziealbum toe waar papa, mama, opa, oma etc een mooi gedichtje in kunnen schrijven. Ik had naar mijn idee het perfecte album gevonden. Lang gezocht naar een mooi passend gedichtje. Destijds ook SM het laten zien (dit weet ik zeker!)
    Ben ik gister bij haar, liet ze me haar nieuwe 'project' zien. Een poeziealbum voor Julia:$
    Zij, schoonvader en oma hadden er al ingeschreven. Andere oma zou dat ook nog doen, evenals mijn zwagers (broer van man+ zijn vriend)
    Daarna konden wij en mijn ouders e.d. er ook wel in schrijven...
    Ik heb meerdere malen laten vallen dat ik al een mooie poeziealbum had gekocht voorJulia en er ook al in was begonnen. Echter leek dat totaal niet aan te komen, ze bleef maar doorgaan over hoe zo'n leuk idee dit wel niet was.

Eigenlijk voel ik me nu best gepasseerd en verdrietig eronder. Ik wou zelf graag onze dochter dit schenken, van moeder naar dochter. Ik heb erg gezocht om het in mijn ogen, perfecte album te vinden e.d. en nu is er gewoon overheen gewalst. Het album is ook nog eens niet een mooi traditioneel album maar zeer kinderlijk.
    Daarnaast komt nu eerst de hele familie van manlief erin en daarna mogen mijn ouders een keer.
    Ik had juist in gedachten,
    Papa en Mama
    Opa en Oma K
    Opa en Oma G
    Overgroot opa en oma's
    Ooms
    Etc..
    Maar dat kan dus ook al niet meer aangezien er al in geschreven is.

Zijn dit nu echt hormonen? Blaas ik dit in mijn hoofd nou teveel op en moet ik er niet zo zwaar aan tillen. Mijn gemaakte album maar weggooien en kijken naar de goede en lieve bedoeling van oma ipv het gevoel te laten overheersen dat ik wéér wordt gepasseerd.
    Ik wil ook niet elke keer mijn man het voor de voeten gooien, want irritatie's als deze zijn er vaak, wat ik dan weer afreageer op hem omdat het zijn moeder is.

Kortom, help mij relativeren, alsjeblieft! Het is mij geen familieruzie waard dus moet ik het gewoon laten of mag ik best laten weten dat ik mij gepasseerd voel en graag mijn album af wil maken als zijnde het poeziealbum voor Julia??

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Een voor de schoon familie en een voor jou familie.

Zou heb ik er dus ook 2

3. ik zou dit ook alles behalve leuk vinden hoor, vind dit niet aan je hormonen liggen.. ik heb ook een poezie album van mezelf. en daar stonden eerst mn ouders in en dan mn opa en oma en dan pas een keer de andere mensen.. moeilijke situatie. wat zegt je hubby ervan dan?

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

He wat jammer, vooral omdat jij voor je gevoel het perfecte album had gekocht. Ook jouw volgorde klopt, dat is de manier waarop er in een album begonnen wordt. Ik zou toch vragen aan je so of zij in het andere album hetzelfde willen schrijven en de andere bewaren tot de eerste vol is, anders zou ik het zo ook niet weten.

Ik had dat hier toen mijn dochtertje vorig jaar 2 werd (deze week 3 :)) Ik wilde zelf een keukentje voor haar uitzoeken met bijbehorende spulletjes, mijn sm wist dit en heeft toen toch voor haar verjaardag een keukentje gekocht. Te klein, niet mijn smaak (hij staat in mijn woonkamer) en tweedehands (wat ik normaal geen probleem vind, maar ik vond deze hele keuken niks :)) Bovendien baalde ik omdat wij zelf al hadden gezegd een keukentje te kopen. Ik heb dus zelf een mooie Ikea keuken voor A gekocht en tegen oma gezegd dat ze haar keukentje maar in haar kamer moest zetten, daaaag, ik kan normaal heel goed met mijn sm overweg, maar dit vond ik toch echt geen leuke actie.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb het nog niet met hem besproken.
    Juist omdat ik eerst wou relativeren ipv mijn gal weer richting hem spuwen.
    Hem kennende is hij het met mij eens, hij weet hoe ik waarde hechtte aan het album waarmee ik begonnen was. Maar ik wou eerst graag weten of dit nu hormonaal is of terecht. Hij is erg begripvol en ik wil daar niet aldoor misbruik van maken door hormonale irritatie's hem "aan te vallen" op iets van SM.

Wellicht zijn 2albums dan wel een optie idd!

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ondanks dat ik niks met poeziealbums heb snap ik je wel, ik zou het ook niet leuk vinden. Ik zou aangeven (nogmaals) dat je al een poeziealbum hebt en dat je daar al voor haar bezig in bent en het op prijs stelt dat hun er ook wat inschrijven. Wat ze verder met haar poeziealbum doet moet ze zelf weten.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja eigenlijk ben ik het hier dus wel mee eens, pech voor oma hoor, het is wel een album waar ze haar leven lang mee moet doen en in moet kijken, is mijn mening.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Aangezien je elk moment kan bevallen zou ik het nu even laten rusten. Je hebt wel iets anders aan je hoofd dan je druk maken om een poeziealbum lijkt me.

Tzt zou ik er nog eens over beginnen. Je kan toch best uitleggen dat je zelf al een poeziealbum had gekocht en je het niet nodig vind om er twee aan te houden?

Ik vind het niet aan de hormonen liggen hoor, zou het zelf ook niet zo leuk vinden. Maar ik denk dat het nu niet het moment is om het daar over te hebben. Zelfde geld reageert je schoonmoeder niet begripvol en lig jij zo met een rotgevoel te bevallen. Niet de moeite waard dus.

9. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Haha dat keukentje mamabri, daar hebben we het gister dus ook over gehad.
    Ik wil dus voor haar 2e verjaardag een ikea keukentje kopen en helemaal eigen maken door verfen enzo.
    Van anderen willen we dan accecoires vragen van de ikea die erbij passen. Ben benieuwd hoelang het blijft hangen dat ik dit zo wil (en manlief ook) want zij wou dus ook een keukentje doen voor Julia. Alleen hadden zij dus totaal wat anders ingedachten dan ik.

Hier dan toch maar optijd het goed in duidelijk maken:)

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha dat is idd wel heeeeel toevallig. Oma was ook niet echt blij dat ze het keukentje kon houden, maar dat is dan dikke pech, wij waren al 3 mnd aan het zoeken voor verschillende types en dat wist ze. Dan is het echt niet leuk dat ze dan nog met een keukentje komt aanzetten, ik baalde er zo van.

11. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    oei, hier zouden mijn nekharen ook van overeind gaan staan... ik vind dit geen hormonen, maar het zou mij dus ook geen familieruzie waard zijn en zou het denk ik idd oplossen zoals hierboven ook gezegd:
    1 van jullie en jouw ouders en familie en vrienden en dan maar 1 waar alleen je man zijn familie in heeft geschreven.

ikzelf heb trouwens 3 poeziealbums

1 traditionele waar alleen familie, goede vrienden van ouders en leraren in hebben geschreven
    en 2 voor schoolvriendjes, sportvriendjes en buurtgenoten. Maar daar hebben de opa's en oma's en ooms en tantes ook ingeschreven.
    het eerste mocht ik ook niet uitlenen, de 2e en 3e sleepte ikzelf wel overal naar toe

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    ik denk echt niet dat ze het bewust heeft gedaan. En het is al helemaal geen familieruzie waard.

soms lopen zaken nu eenmaal net anders dan je in je hoofd hebt.
    Ik sputter dan bij mezelf ook wel even maar dat is dat dan.

Als ik het zo lees is ze voor de rest harstikke lief dus lekker laten gaan en na de bevalling nog eens verder denken

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Rustig bespreken, eerst met je man en ook met je schoonmoeder. Ik vind dit ook iets wat van moeder op dochter gaat, en ze zal heus goed bedoelen maar ik zou dit ook niet willen.
    Je dochter kijkt nog in dat album als ze zelf een dochter heeft, dus ik vind dat dat echt iets bijzonders moet zijn.

Stel eventueel voor dat ze hun gedichtje ook in 'jouw' album zetten, en die van hun bewaren als de ene vol is.
    Succes! Ook met je laatste loodjes :)

14. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Nou, nadat mijn man vanavond thuis is gekomen van het werk heb ik het met hem besproken.
    Zoals verwacht namen mijn emoties toch de overhand, ik heb hem daarom dit topic laten lezen.
    Hij begrijpt het volkomen en gaat er met mijn schoonmoeder over praten na de bevalling.
    Hij vind ook dat ik gewoon mijn album voor Julia moet afmaken. We zullen dat album dan gebruiken voor onszelf, opa's en oma's, overgrootvader en moeders, ooms, leraren etc. Het andere album mag ze dan straks gebruiken voor schoolvriendjes e.d. Ook omdat die van ons wat traditioneler is en de andere kinderlijker.

Nu nog afwachten hoe SM dit gaat opvatten. Maar manlief is er vrij duidelijk in, ik ben er blijkbaar in mei 2012 al mee begonnen, hij zegt ook dat SM het toen verteld is en dan maar beter het had moeten onthouden (zijn woorden)

Benieuwd dus hoe dit afloopt...

15. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

He jakkie ik heb nog nooit een poeziealbum gezien waarin de ene opa en oma als eerste staan met de hele fam, en dan pas de ouders en de andere fam. Ik zou erg balen als ik jou was.. Maar weet ook geen oplossing zonder dat het ruzie kan veroorzaken (2 poeziealbums vind ik zelf ook niet echt leuk maar goed..)

16. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Wat lullig van je schoonmoeder..... Ik zou het ook echt niet waarderen.
    Kan je de teksten die in hun boekje staan niet uitknippen en in jullie boekje plakken? (En hun boekje weg gooien ofzo. :))

17. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Wat vervelend zeg en fijn dat je man het wil zeggen.

Ik snap alleen het issue niet zo ,welke mensen er eerst in mogen schrijven niet zo? Ik bedoel het is toch net zoveel hun kleinkind ,als het kleinkind van je ouders? Waarom zouden dan jou ouders er perse eerst in moeten schrijven?

18. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Waar heb ik gezegd dat, dát het issue is?:(
    Want dat is namelijk niet eens waar, je zou beter het nog even opnieuw kunnen lezen, sorry.

Zij, schoonvader en oma hadden er al ingeschreven. Andere oma zou dat ook nog doen, evenals mijn zwagers (broer van man+ zijn vriend)
    Daarna konden wij en mijn ouders e.d. er ook wel in schrijven...

19. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Er van uitgaande dat ze het met de beste bedoelingen maakt voor haar kleindochter, ga ik dat niet vernielen:)

20. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    hier staat het toch, dat jij het anders in gedachten had? dus volgens mij heb ik wel goed gelezen toch?

Deel Deze Pagina