Hier hebben ze nooit koemelk gedronken. Ze lusten het niet. Karnemelk dan weer wel! Met een scheutje diksap of roosvicee er doorheen, lekker! Een bakje yoghurt met fruit is ook lekker
Maak een fruitshake, bijvoorbeeld een paar kiwi's (of bananen/appel/aardbeien etc of een combi) met een staafmixer bewerken en daar een klein scheutje sojamelk doorheen om het iets dunner te maken.
Oh en ik hou niet van yoghurt, maar soja yoghurt dan weer wel! Is véél zachter van smaak. Kun je wellicht ook mengen met gepureerd fruit.
Ze drinken heel veel, dat is het probleem niet. Ik zou idd wel kunnen voorstellen dat ze bij het ontbijt al sap mogen en dan naar school water mee. En er gaat vast een groot gejuich op als ik voorstel om de calcium voortaan uit eieren en noten te halen, haha. Ik heb al alle soorten melk geprobeerd. Mijn vijfjarige is iets makkelijker, die lust wel Optimel-achtige dranken, maar als oudste iets anders mag, dan wil hij dat zeker weten ook niet meer. Shakes lusten ze ook niet, ook niet met yoghurt of gepureerd fruit. Ze lusten ook geen kaas of andere zuivelproducten. Bovendien ga ik 's ochtends om 7 uur echt niet dat soort tijdrovende culinaire hoogstandjes maken hoor, ik heb al genoeg te doen tussen 7 en 8, haha.
Dat ze geen melk drinken lijkt mij geen punt. De oudste drinkt hier thee of geperst sinaasappelsap. Maar ze krijgen zo te lezen verder ook helemaal geen zuivel binnen..dat lijkt mij minder goed. Zou daar toch eens advies over inwinnen bij de ha ofzo..die kan je misschien doorverwijzen.