Wanneer over naar de 3 flessen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Meisje86, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje86

Meisje86 Lid

2 nov 2007
    28
    0
    0
    Hallo, onze kleine man krijgt nu sinds een tijdje ongeveer 4 flessen op een dag met fruit en groente tussendoor (gaat nu een stuk beter dan de eerste weken) maar nu is mijn vraag wanneer hij echt over kan naar de 3 flessen?
    en hoe ik het schema dan aan moet pakken.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij gaan volgend weekend één fles laten vallen als we groen licht krijgen van het CB ;) . Ik heb altijd begrepen dat je één fles mag vervangen wanneer je kindje circa 200 gram groente eet. Mijn zoontje eet dus zat en we hebben één flesje al aardig afgebouwd (nu nog 90 ml). Als hij goed is aangekomen enzo (dat verwacht ik wel) dan gaat het flesje per vrijdag of zaterdag er helemaal af.

We hebben dus de groenten tegelijkertijd met het flesje gegeven rond lunchtijd (11:30). Toen we begonnen met de groenten hebben we 1/2 flesje, groenten, 1/2 flesje gedaan. Toen bleek dat het mannetje groenten heel lekker vindt zijn we daarmee gestopt en eerst een (klein)flesje en daarna groenten.
    Dit is wel een beetje anders dan veel mensen. Die geven fruit en groenten tussendoor (1 x per dag fruit rond 10:00 en groenten rond 17:00). Dat vond ik vreemd omdat je dan extra eetmomenten krijgt en ik wil graag dat mijn kindje straks gewoon 3 x per dag eet met een tussendoortje.

Fruit geven we wel elke dag maar òf bij het ontbijt, òf in een maaltijd (bruine bonen met appel bijvoorbeeld) òf als toetje en maar soms als 'maaltijd'.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    toen mijn zoontje hele potjes fruit en groente kreeg zijn we overgegaan op 3 flessen

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier at isa ook zijn fruit en groente goed en toen waren we ook gegaan naar 3 voedingen en nu ineens eet hij ze niet meer, nu zitten we weer terug op 4 soms 5 voedingen

5. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ons meisje kreeg eerst de fles als volgt: 7 uur, 10 uur 13 uur 16 uur en 19 uur. Dit waren volle flessen 180 cc+6 schepjes
    Daarna zijn we overgegaan op 7 uur 13 uur en 19 uur een volle fles en om 10 uur een halve (90 cc en 3 schepjes) met fruit en om 16 uur een halve fles met groente.
    Toen ze een beetje fruit en groente ging ten deden we eerst fruit en daarna de (halve) fles als aanvulling en zo ook met groente. Ne eet ze voldoende groente en fruit dat zelf geen fles meer drinkt. Wij hebben het dus echt wat meer aan haar over gelaten. Wel steeds de fles aangeboden, maar steeds vaker dronk ze maar een paar slokjes (10cc) ofzo. Dat we m sinds kort helemaal af hebben geschaft.
    Succes

Deel Deze Pagina