lang verhaal kort....

Discussie in 'De lounge' gestart door heppiedepeppie, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hoi Meiden

Ben heel lang niet online geweest....
    Ben inmiddels gescheiden. Kwam erachter dan mijn man een ander had (al na 1 week na Lucas' geboorte). Achteraf is hij volgens mij wel vaker vreemdgegaan.

Woon nu weer in Eindhoven, ben daar heel blij mee, lekker dicht bij mijn familie. Maar moet wel weer helemaal opnieuw beginnen met vrienden. Langzaam aan gaat dit goed.

Helaas krijg ik 0,0 bijdrage van mijn ex voor Lucas. Hij heeft het niet dus kan niks bijdragen. Ik werk fulltime, heb een goed salaris, maar houdt niks over in de maand, en kom zelfs vaak tekort. Moet mijn ouders en broer nog 5000 euro terugbetalen en heb niks op mijn spaarrekening. Soms word ik er moedeloos van en weet ik niet meer wat ik moet doen om aan geld te komen....

Ben al op zoek gegaan naar extra thuiswerk, maar werk al fulltime en heb een geestelijk hele zware baan. Daarbij de zorg voor Lucas alleen, dus weet ook niet of ik het nog trek om meer te werken. Mocht iemand nog een idee hebben, hoor ik het wel!

Heb daarom alle babykleding (behalve zijn geboortesetje) van Lucas te koop gezet in het hoekje babykleding jongens. Dus mocht iemand geinteresseerd zijn.....ik koop met het geld dan weer nieuwe spulletjes voor mijn manneke!

Even een foto spammen van hoe hij er nu uit ziet!!

Liefs heppiedepeppie (Lisette)

Bijgevoegde bestanden:

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Heel veel sterkte meid! Ik zou eens kijken of je voor jouw regio ook een weggeefhoek hebt op facebook. Op dat soort plaatsen wordt vaak kinderkleding weggegeven.

Heb je verder geen recht op bepaalde toeslagen? Nogmaals heel veel sterkte, echt heel knap van je hoe je het momenteel doet!

*digitale knuffel*

3. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik krijg wel kinderopvangtoeslag maar verder niets omdat mijn salaris te hoog is :(

Maar omdat ik vanuit een andere provincie verhuisd ben en geen vast contract heb maar een jaarcontract kon ik nergens een woning vinden via woningbouwverenigingen en moet ik dus particulier een appartementje huren.
    Heb geen recht op zorg of huur toeslag.

Er zijn idd wel weggeefhoeken maar ik zou graag mijn kleding willen verkopen omdat het echt nog mooie dingen zijn. En gelukkig krijg ik veel kleding van mijn nichtje die een zoontje heeft die in dezelfde maand geboren is maar 2 jaar ouder is.

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Heb je de alleenstaande ouderkorting al aangevraagd? Sterkte hiermee is niet niks :( Wat voor maat heeft je zoontje nu?

5. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Wat een heftige tijd is het voor jullie geweest, en is het eigenlijk nog steeds.

Ik vind het super knap dat je voor jullie tweetjes gekozen hebt en voor je mannetje klaar staat.
    Ik hoop dat er snel betere tijden voor jullie komen en dat jullie met z'n tweetjes de weg samen kunnen vinden!

Wat heb je trouwens een ontzettend knappe vent!

Uiteindelijk doe je het allemaal daar voor en sleept hij je er door heen.
    Veel respect.

Dikke knuffel!

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik huur ook particulier , betaal bijna 800 euro per maand huur en kom rond met 1900 euro per maand, incl dagelijks kinderopvang. Mocht je vragen hebben... Pb

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Heel veel sterkte! Wat een moeilijke tijd zal dit voor jullie zijn.

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik heb altijd zo'n respect voor vrouwen zoals jij...
    Wat super dat je nu weer een leven voor jezelf en je zoontje opbouwd!!
    Ik zie dat je zoontje een half jaar jonger is als de mijne...welke maat heeft hij nu?
    Ik denk dat ik nog wel veel zomerkleren heb liggen voor hem, als je wil...
    Bij interesse, pb me even!

9. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik heb een salaris van 2100 netto, veel dus! Maar heb een kale huur van 830, daar komen gas, water, licht dus nog bij. 2 dagen kinderdagverblijf a 650 euro en dan de rest van de vaste lasten nog.
    Alleenstaande ouderkorting krijg ik (nog) niet omdat Lucas en ik nog geen 6 maanden weg zijn bij mijn ex en volgens mij verdien ik daar dus ook weer te veel voor....

Mijn zoontje heeft nu 92.

Het is zwaar, ik heb een fulltime baan in het onderwijs (voorgezet, maar wel met heel veel gedragsproblematieken). Heb nu sinds een tijd iemand leren kennen die ik erg leuk vind. Hij is echter 19 jaar ouder, en heeft geen kids. Is allemaal nog een beetje aftasten hoe hij er in staat omdat hij nu een vrij leven leidt en ik niet weet of hij hiervoor klaar is. Hij heeft Lucas vorige week voor het eerst ontmoet, dat was wat onwennig maar het ijs werd snel door Lucas gebroken :)

10. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Lastige (maar ook weer fijn) is dat ik sinds aug 17 kilo ben afgevallen en nu dus echt met veel te grote kleding rondloop. Op mijn werk moet ik er ook fatsoenlijk uit zien en de keren dat ik uit ga of naar iemand toe ga, wil ik er ook leuk uit zien.
    Maar heb vaak niet eens geld om iets voor mezelf of speelgoed voor Lucas te kopen.
    Mijn ouders passen nu 3-4 dagen per week op. Lucas ging eerst 3 weekenden per maand naar mijn ex, maar die zit in de knoop met zichzelf (burnout en ik denk ook een autist en borderliner) dus daar kan hij niet meer heen, wil ik ook niet!
    Maar dit betekent voor mijn ouders ook een hele last, en zij zijn de jongsten ook niet meer. Oppas heb ik niet buiten hun, dus voel me soms heel eenzaam, al kan ik goed alleen zijn.
    Leer nu weer nieuwe mensen kennen maar moet vaak afzeggen omdat ik Lucas thuis heb. Hij gaat voor alles hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik mis mezelf wel eens (of tijd voor mezelf)...

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Wat goed van je dat nu samen met Lucas een eigen leventje opbouwt. Ik weet nog wel dat we samen in een topic hebben gekletst. Lucas is 7 dagen jonger dan mijn zoontje.

Ik kan me voorstellen dat nog meer werken wel pittig is. Heel veel sterkte!! En dat prachtige mannetje sleept jou er doorheen!

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ts: ik heb 1900 euro en 800 huur en ook 654 euro kinderopvang. Minn huur is ook kaal, ook nog alles erbij dus. Ik red het elke maand incl tanken etc etc dus als je tips nodig hebt, wil ik wel kijken of ik je kan helpen :)

13. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @devislchase: thanks! Heb mijn financieel adviseur ook mee laten kijken, maar het plaatje is dat ik 1934 euro per maand kwijt ben aan vaste lasten. Ik krijg wel wat terug van de belastingdienst voor de kinderopvang, maar dat is net genoeg om idd boodschappen van te doen, te tanken, luiers, e.d. Gelukkig krijg ik af en toe wat spullen/ eten toegestopt van familie en mijn ouders. Maar sparen kan ik echt niet.
    Zit gewoon erg in mijn maag met het grote bedrag wat ik mijn ouders/ broer nog moet terugbetalen, geen idee hoe lang ik daarover ga doen. En ik vind het eng dat ik niks achter de hand heb voor als er iets kapot gaat. Heb bijv ook geen vriezer thuis, nu is dat niet zo heel erg, maar mis ik soms best wel!

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

@ts: als je kleding wilt hebben stuur maar pb. Mijn jongste zit nu in maat 98 en heb nog kleding in 92 over.

Over de oudertoeslag volgens mij (vanwege je inkomsten)heb je er wel recht op en van dit jaar kun je nu al aanvragen! Want dit jaar zal je sowieso 6 maanden en meer alleen zijn vanwege je ex. Je moet de belasting bellen voor een formulier te laten toesturen.

15. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    A.s. vrijdag gaat mijn belastingadviseur nog 1 maal voor mijn ex en mij samen de belasting invullen, omdat we het hele jaar nog wel toeslagpartners waren. Dan zal ik zeker eens vragen hoe het nou zit met die alleenstaande ouderkorting. Is dat iets wat je maandelijks krijgt?

@mamafaith: wat super dat je zo goedkoop woont! Ik heb me scheel gezocht en heb dit appartement via via toevalllig kunnen krijgen. Heb in de omgeving echt overal gezocht, bij particulieren, woningbouwverenigingen, urgentie aangevraagd (werd afgewezen) en via makelaars...maar het was echt drama!

@Veronique: heel fijn als je wat kleding hebt, ik zal je wel een PB sturen! Thanks!

16. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Oke, op die manier. Nou dan heb ik daar pas recht op in juni, omdat mijn ex en ik tot 31 dec nog toeslagpartners waren!

Ik zal de sites zeker in de gaten houden, al zou ik het liefste hier blijven wonen omdat we net een beetje gesettelt zijn...en ik nu maar 20 min rijden van mijn ouders af woon (en daar moet ik dus 4x per week heen)

17. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik had ook bij Hartje Eindhoven gekeken maar daar moet je idd 4x de kale huurprijs netto verdienen. En die appartementen beginnen vanaf 740. Dat heb ik dus niet!

En ik moet wel een appartementje hebben met 2 slaap kamers omdat lucas ook een kamer moet hebben. De appartementen van 500 euro in Eindhoven zijn allemaal 1slaapkamer appartementen of studio;s.....(ik ken wat mensen in die 'wereld'). Buiten eindhoven zou ook wel kunnen alleen wil ik niet te ver van mijn ouders af zitten ivm het vele op en neer rijden

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Volgens mijn heb ik je wel eens gepbt voor een makelaar.
    fijn dat je hier iets gevonden hebt.
    heb je je al ingeschreven bij wooninc? Zij verhuren op basis van het lotingssysteem. Natuurlijk is het niet ideaal, maar als je iets goedkopers zou ku nen krijgen...
    Scheelt natuurlijk wel.

Ik heb geen jongetjes, dus kan je niet helpen met kleertjes. Maar welke maat draag je nu zelf?

19. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Zelf heb ik nu 46.

En idd wooninc sta ik ingeschreven, maar volgens mij is het zo dat als je iets aangeboden krijgt, en je het niet wil, dat daar weer consequenties aan zitten. En veel woningen bij hun zijn voor 55+ helaas! Vanwege mijn werk zijn er een aantal wijken in Eindhoven waar ik absoluut niet wil wonen (ook ivm veiligheid omdat er nog al eens collega's problemen hebben gehad met ouders helaas)
    Heb ook via makelaars geprobeerd maar die hebben daar bovenop nog de makelaarskosten, en dan ben je weer 200-300 euro meer kwijt....

20. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Als het goed is heb je er al recht op sinds januari. Het gaat erom dat je in het jaar waarvoor je de aanvraag doet min. 6 maand geen toeslag partner hebt van dat jaar. Je kunt in ieder geval geen toeslag van 2013 aanvragen omdat je dus tot 31 dec nog 'samen' was. De oudertoeslag kun je namelijk al voorruit aanvragen dus nu al over heel jaar 2014. Vandaar dat ik zei dat je de belasting moet bellen om het aangifteformulier van 2014 wilt aanvragen. Je kunt dit niet digitaal doen. Het bedrag krijg je maandelijks en is minimaal 90 euro. Hoe hoger je inkomen hoe hoger het bedrag tot een bepaald maximum.

Je krijgt pb terug ;)

Deel Deze Pagina