zwaar ademen

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Kache, Jan 3, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Mijn zoon (bijna 10 jr) ademt zwaar en grotendeels door de mond. Ik heb zelf al heel lang het idee dat zijn neus niet doorgankelijk genoeg is voor een 'normale' ademhaling. Als hij door de neus (wat) ademt dan hoor je dat geluid heel duidelijk. Hij snurkt ook en kan absoluut niet met mond dicht eten (dat laatste zal uiteraard ook gewenning zijn).

Maar goed, hij lijkt er niet echt last van te hebben (maar misschien weet hij ook niet beter?) en ik had wel andere dringender zaken aan mijn hoofd. Maar nu vraag ik het me toch een beetje af, moet ik hier iets mee doen? Is het in zijn belang of wenselijk om dit te laten nakijken? (met dus ook een dokterstraject en mogelijk onderzoeken erbij?). Pfff, ik vind het lastig...

Wat zouden jullie doen?

2. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    ik zou daar toch even naar laten kijken.
    vooral om het snurken.
    als je snurkt krijg je minder zuurstof binnen waardoor je eigenlijk overdag ook vermoeid kan zijn.
    is hij overdag ook moe?

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Zeker even naar laten kijken. Ik heb vroeger veel oorontstekingen gehad en dus veel met mijn mond open geslapen. Automatisch gaat dan je hoofd wat naar achter waardoor er dus een druk komt op de nekwervels. Bij mij hierdoor een nekwervel verschoven. Dus zou het ff laten checken :)

4. gaiamaria

gaiamaria Actief lid

Jun 17, 2009
    154
    4
    18
    Het kan ook dat hij allergisch is, daar zijn speciale neussprays voor die het neusslijmvlies weer laten slinken. Die kan je krijgen via de huisarts.

5. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Ik lees wel eens wat van je en begrijp goed dat je andere zaken aan je hoofd had en hebt. Maar hier zou ik zeker mee naar een KNO arts gaan. Snurken kan gevaarlijk zijn voor kinderen en als je kind dit vaak doet, is er eigenlijk altijd ingrijpen nodig, zoals amandelen verwijderen oid. En wat je verder beschrijft klinkt eigenlijk ook als een reden om het goed na te laten kijken

6. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Mijn zoontje had dit ook, veel snurken en soms apneu, was ook veel en vaak verkouden. Bij hem zijn de keel- en neusamandelen eruit gehaald en dit scheelde enorm. Ik zou er zeker dus wel even mee naar de arts gaan.

7. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Bedankt voor de input.
    Heb een afspraak bij huisarts gemaakt. We zullen zien ;).

8. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Kan heel goed een te grote neusamandel zijn. Mijn dochter van 13 had dit ook, maar zij had ook iedere keer een virus te pakken. Als je zoontje er zelf geen last van heeft, dan denk ik dat de huisarts je geen doorverwijzing zal geven voor een KNO-arts. Mijn dochter heeft zeker 4 jaar getobd voordat ze doorverwezen werd.

9. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Binnen 5 minuten weer buiten met een verwijzing voor KNO arts ;)..
    We zullen zien!

10. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Fijn! Ik wil ook jouw huisarts!

11. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Ik had niet anders verwacht met jouw verhaal . Jij zelf wel?
    Succes bij de kno arts!

Share This Page