Wat is aso?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cellie, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Oh wat een afschuwelijke botte klootzak! :confused:
    Heb je je kat nog teruggevonden?

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb niet alles gelezen en weet niet of het al gezegd is, maar wat ik echt ENORM aso vind zijn die pubers in het openbaar vervoer met hun muziek. Vroeger hadden ze gewoon oordopjes in, maar nu moet de hele coupé via de luidspreker meegenieten van hun R&B-troep. Ongelofelijk asociaal vind ik dat...

Mensen die een half uur keihard pratend gaan zitten bellen in de trein. Meestal studentes met zo'n aangeleerd, opgelegd Gooisch rrrrrrr-etje. Wat boeit mij het nou dat je nieuwe schoenen hebt gekocht en dat je met die en die daar en daar uit eten gaat. Stilte graag, want ik ben moe! :evil:

Ook aso: met z'n allen staan dringen voor de treindeuren, en al naar binnen rennen voordat de uitstappers buiten zijn. En mij als zwangere met overduidelijke buik gewoon opzij duwen omdat ze als eerste willen zitten. Dan kan ik ze wel wurgen!

Voordringers in winkels, gek genoeg zijn dat meestal oude mensen. Maar dat ze oud zijn wil niet zeggen dat ik ze niet op hun plek zet. Gelijk lik op stuk geven en roepen: ik was eerst hoor! En dan zijn ze nog beledigd ook :rolleyes:

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    :) :) :) humor :)

4. Chamisa

Chamisa Actief lid

7 nov 2007
    111
    0
    0
    schippersvrouw
    Zuid Holland
    Ik vind het ASO dat mensen die juist een kleine auto hebben en ze parkeren alsof ze een vrachtwagen hebben.
    Enne ;) vervuilers? mijn auto is zuiniger als de menig gemiddelde 5-jarige bakken die er rondrijdt. Ruimtevullers? Door mijn parkeersensoren parkeer ik nauwkeuriger in als een kleine ford Ka die bij ons regelmatig de ruimte van een werkbus inneemt... ;) :)
    Duur? Tja, dat is waar, maar ze zijn wel heel veilig voor het hele gezin.

Voor ASO heeft iedereen zijn eigen maatstaven. Ik vind het aso dat mensen die al 10 jaar in Nederland wonen 3 woorden nederlands spreken. Of mensen die zich ziek melden op het moment dat ze 1 keer niesen. Of automobilisten die niet opletten op wegen waar kinderen fietsen of op de stoep spelen. Maarja, ieder zijn eigen mening.

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Toen ik de titel van dit onderwerp las, dacht ik maar aan 1 ding wat ik aso vond. Maar nu ik alles zo gelezen heb, vind ik ook best wel heel veel dingen aso idd!

Vrouwen die roken achter een kinderwagen, automobilisten (meestal jongere jongens) die willen showen hoe veel lawaai er uit hun auto komt, bumperklevers (alhoewel ik mezelf daar ook wel een enkele keer schuldig aan maak...:oops:), mensen die voordringen in lange rijen voor de kassa, mensen die in restaurants uitgebreid mobiel gaan zitten te bellen ('waar zit je? ja, het is hier heel gezellig! en bij jou?'), mensen die onterecht op een parkeerplaats voor invaliden staan geparkeerd... geloof dat ik nog wel even door kan gaan, hoe meer ik er over nadenk, hoe meer er in me opkomt, hihi!

Xx

6. Niet meer actief

"maar ja van de andere kant, diegene die aan de ramadan doet die moet er maar tegen kunnen"

Juist.. anders word t ook lastig voor mensen die aan de ramadan doen om bijv. naar de stad te gaan ofzo.. mensen die aan de ramadan doen, kiezen hier zelf voor & zouden dus ook genoeg wilskracht moeten kunnen opbrengen om dit niet als storend te ervaren!

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nou doe mij ook maar zo'n PC Hooftstraat trekker hoor! Een dikke H2, X5, XC90 enz hihi

8. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Mensen die door rood lopen/ rijden, zeer asociaal.

9. Niet meer actief

Wat ik aso vind? Dat er in Gouda niet normaal meer bussen kunnen rijden omdat de buschauffeurs zo bang zijn...

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0

Helemaal mee eens.

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    idd voordringen als er een 2de kassa opengaat vind ik aso. had het laatst bij het kruidvat. de man achter me wilde ff snel voor me naar de kassa die net open ging. dacht t ff niet he. heb toen tegen hem gezegt dat het de bedoeling is dat degene die aan de beurt is naar die kassa gaat. vond ie niet leuk, maar hij bleef wel staan. later had ik weer bijna ruzie met die vent omdat ie expres met zn tas tegen mn kinderwagen knalde. (lees: tas overpakken in de andere hand en ermee gaan slingeren zodat ie tegen mn wagen aankwam) toen heb ik dus ook ff mn bekkie open getrokken.

roken achter de kinderwagen vind ik ook niet kunnen. ben zelf een rookster (bijna niet meer) maar dat doe ik nooit. of ik zoek een plekje waar ik kan zitten of als ik samen met mn man ben gaan we ergens staan en dan gaat eerst de ene roken en dan de ander. ook al ben ik dan buiten, toch door de wind krijgt alyssa er wel wat van binnen.

ik heb blijkbaar een erg mooie oprit om op te keren. ook erg aso vind ik dat. de straat is voor mn huis breed zat om te keren en dan nog hebben ze mijn oprit nodig. ook aso vind ik met 60km/pu over een woonerf rijden.

zo kan ik nog wel ff doorgaan over dingen die ik alleen al in mijn straat aso vind, maar ik zal jullie een mega lang verhaal besparen.

liefs doris

12. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wat ik ook aso vind

voor ons huis worden nieuwe huizen gebouwd, woon in een nieuwbouwwijk. Is op zich niet erg maar de bouwvakkers ruimen hun rommel niet op, er liggen overal stoepranden, hekken liggen op de grond, zakken cement en hout en plastic. Dit hoort in de container, kinderen gaan nadat de bouwvakkers weg zijn met deze spullen naar elkaar gooien waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan.

heb nu al 6 keer de milieu handhaving gebeld en die zijn gisteren weer geweest en heeft de uitvoerder van de bouw gesommeerd om op te ruimen.

dit hadden ze de voorgaande vijf keer ook beloofd maar niks daar. Nu ligt de puin er nog steeds, ga morgen maar weer bellen (hoezo niks te doen haahahaahha)

Maar ik vind het gewoona aso

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat ik dus aso vind naast de genoemde dingen.

van die mensen die dan over willen steken op een punt terwijl 10 meter verder een vop is.
    of mensen die over steken bij stop lichten en dus ook op het knopje drukken en dan snel door rood heen lopen zodat ik kan stoppen. grrrr

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@krokus
    en het is idd nog gevaarlijk ook Van die rondslingerende dingen

15. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ja dat is ook echt zo, ben ook al bij ouders geweest van die kinderen, gewoon omdat ik het gevaarlijk vind, je kunt ook zo de bouw op hier, tussen de hekken door. Stel dat er iets omlaag valt en bovenop een kind valt, kan ik de ambulance gaan bellen, zit hier op de dagen dat ik thuis ben (ik werk namelijk ook nog) continue op te letten.

Die van de handhaving zijn het nu ook zat en zien ook dat het noodzaak is dat het opgeruimd wordt, maar er wordt gewoon niet geluisterd door de uitvoerder. Je hoeft blijkbaar niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn. :evil:

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    wat ik aso vind is mensen in een scootmobiel die op een winkelcentrum 30 km/u gaan rijden en je bijna van je sokken af rijden!

Erger ik me altijd zo aan!

en dan nog even een reactie op de honden en katten:

ik denk dat je idd met een schone kattenbak een heel eind komt, die van mij zitten buiten, en komen naar binnen gerent als ze iets moeten doen, lekker stinkiestinkie binnen doen dus...Maar ik verschoon dan ook elke dag de bak (heb er tweet staan)

en over hondenpoep vind ik juist iets anders aso, niet dat ik vind dat je je hond overal mag laten schijten hoor! begrijp me niet verkeerd! Maar hier in de buurt zijn hondetoiletten zoals die mooi genoemd worden, en die worden gewoon niet schoon gemaakt! dat vind ik pas aso! We betalen echt veel an hondenbeslasting, als er dan staat dat je niet hoeft opteruimen, zorg er dan voor dat het gebeurd gemeente!

ow en mensen die schelden omdat er op het hondetoilet poepjes liggen en dan zeggen "ja maar dit is omheind, daar kunnen de kinderen lekker voetballen" en dan op je schelden omdat je je hond ddar laat poepen, het is toch geen speeltuin!

ow en nog iets asosiaals:
    mensen die om 7 uur 's ochtends hun kinderen naar buiten schoppen en die lekker laten gillen en op de deur laten rammen omdat ze naar binnen willen, als ik tot laat heb gewerkt heb ik daar niet echt behoefte aan!

en keihard muziek opzetten zodat heel de buurt mee kan genieten, ken na deze zomer het hele reportoire van Jan Smit en Frans Bauer uit mn hoofd, nou niet echt blij mee dus!

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    En van die klasse vind ik het dan nog associaler als ze een kind bij zich hebben!
    Oversteken met rood met een kind aan je hand of op de fiets.
    Dat noemen ze het goede voorbeeld geven he. NOT!

18. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Wat een heerlijk topic is dit!

Ja katten idd daar erger ik me dood aan! Overal die stront! Ik heb mn hond geleerd om te blaffen dus die laat ik dan ff blaffen zodat die beesten weg gaan.

Ik heb helemaal niks met katten maar ik vind het wel aso dat er hier in almere iemand is die katten doodmaakt!

Aan muziek en bellen in het openbaar stoor ik me niet want ik negeer het en luister lekker naaar mn ipod.

Ik stoor me er ook aan dat er mensen zijn die in het OV op alle stoelen hun uitgekauwde kauwgom plakken zodat je als je daar gaat zittenlekker onder de kauwgom zit. Ik kom uit hilversum maar ik woon nu in almere maar de bussen in hilversum zijn echt veel schoner!

19. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    weet je wat ik aso vind? dat de kranten schrijven dat het wel meevalt en dat die buschauffeur bedreigd is. Maar hij is ook gestoken met een mes! Dat is wel effe wat anders.

20. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    oh ik heb er nog een: ik erger me aan mensen die hun richtingaanwijzers niet gebruiken! sta je te wachten om over te steken, gaan ze ineens de hoek om, sta je voor jan piet snot te wachten

Deel Deze Pagina