Wat is aso?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cellie, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Dit vindt ik echt niet kunenn. Tuurlijk moet iemand je niet van de sokken rijden, maar om dan op iemands auto te gaan slaan met een paraplu om een deuk te veroorzaken...vindt dat echt te ver gaan, dat vindt ik aso.

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Nou sorry hoor, maar mijn kind is belangrijker dan welke auto dan ook. Soms ik het echt op het nippertje want ze kijken niet eens. Zulke mensen moeten niet eens een auto hebben!

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Dat vind ik dan aso reageren op aso gedrag. Dus maw je bent geen klap beter. Ik keur het gedrag van de chauffeur zeker niet goed. Maar soms zie je ook niet alles. Kijk je links naar spelende kinderen steekt er rechts zomaar iemand over zonder te kijken of de chauffeur je gezien heeft.
    Het is ook de verantwoordelijkheid van de overstekende om te kijken of de chauffeur je gezien heeft. Maar voetgangers denken soms zo makkelijk. Ik heb voorrang dus ik loop. Ze zien maar dat ze stop komen. Theoretisch heb je als voetganger gelijk maar in de praktijk mag men een beetje verdraagzamer met mekaar omgaan. Vind ik dan.

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik kijk altijd eerst, maar als ik al op de zebrapad sta en dat je dan als automobilist nog zo'n haast dat je niet wilt stoppen en dan extra gas gaat geven, dan spoor je ook echt niet. Misschien dat ze dan 2 keer gaan nadenken voordat ze het weer gaan doen. Ook oude mensen met rollators worden hierzo bijna omver gereden.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nou dat moet je bij mij niet flikken want dan stap ik écht uit en dan sta ik echt niet voor mezelf in. Niemand komt aan mijn auto.

Maargoed ik geef dan ook geen gas als iemand oversteekt, maar dan nog, wie weet heeft zo iemand je wel helemaal niet gezien en doet diegene het niet expres. Ik heb ook wel eens bijna iemand aangereden die zomaar ineens overstal terwijl diegene eerst nog stond te praten met iemand naar de voetgangersoverstekplaats. ik kom eraan, stapt diegene bijna de voetgangersoversteekplaats op. Als ik dan vol moet remmen met als gevolg dat de auto achter mij waarschijnlijk vol in me achterkant zou zitten en ik toch niet op tijd had stilgestaan, ben ik doorgereden, kon makkelijk maar ik schrok wel.

Het is ook de verantwoordelijkheid van diegene die oversteekt, die denkt ook altijd maar: Ik heb toch voorrang. Nou, dat heb je niet, je KRIJGT voorrang, voorrang NEEM je niet.

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dat vind ik inderdaad aso! Ik zou echt link worden! Ben een keer bijna met iemand op de vuist gegaan omdat ie tegen mn band aantrapte. (Hoe bedoel je aso hihi)

Nou ben ik iemand die altijd voor een vop stopt.

7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik vind het aso dat voetgangers en fietsers hun voorrang oppeissen. Ik heb als autobestuurder ook best vaak voorrang maar soms lukt het een andere auto niet om op tijd te stoppen. Als ik dat dan zie dan stop ik. Doodsimpel allemaal. Maar fietsers en voetgangers denken soms dat ik superremmen heb ofzo. Als ze er ineens zijn dan moet ik meteen stop staan. Dat lukt soms gewoon niet.
    Daarentegen geef ik als het bv heel hard regent of er niemand achter me rijdt voetgangers en fietsers wel eens voorrang als ze er geen recht op hebben. :D

8. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik vind het aso als auto's/brommers fietsen oid
    tussen verkeersbrigadiers doorrijden!
    ik sta 2x per week hier aan school te brigadieren,
    we staan dan op een kruising met 2 volwassenen en 2 tieners, en het is al zo vaak voorgekomen dat er iemand doorreed!
    meestal bij de tieners, auto's krijgen dan een bekeuring thuisgestuurd, want natuurlijk noteren wij wel het kenteken!

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dat vind ik dan weer klasse!

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    idd, dit vind ik een goede manier om met aso rijgedrag om te gaan.

11. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    je hebt ook regelmatig fietsers die tussen de
    brigadiers doorfietsen, maar helaas hebben die
    geen kenteken.

en echt 9 van de 10 keer zijn het oude mensen die dat doen!

12. Niet meer actief

Je slaat toch niet met een paraplu bij iemand op zn auto :(

13. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik vind het aso wanener (oude of gehandicapte of allochtone of andere mensen uit 'minderheidsgroepen') vinden dat ze altijd alleen maar rechten hebben en dat heel de wereld om en aan hun moet denken.

Moeders met kinderen die ineens vinden dat zij hun kinderwagen dubbel in de winkels moeten parkeren, oude mensen die het doooodnormaal vinden dat ze voordringen in de supermarkt, gehandicapte mensen die het dooodnormaal vinden dat zij bij elk concert vooraan zitten, allochtonen die verwáchten dat je met handen en voeten alles duizend keer probeerd uit te leggen..

Die arrogantie of dat zelfmedelijden of hoe je het ook noemt waarmee ze dat doen vind ik aso..het IS niet vanzelfsprekend dat ik al die dingen doe..Dat mag best gewaardeerd worden. ik loop een hele godganse dag rekening met jan en alleman te houden, en dat is blijkbaar allemaal zóóó normaal en ondertussen ben ik géén minderheid ofzo en is het dus altijd maar doodnormaal dat ik drie mesnen voor laat gaan, effe een krat voor iemand in de auto til, mn kind aan de kant sleur omdat er een oma'tje langs moet, ga staan in de bus naast een wankele buggy omdat er iemand moet zitten met een gebroken voet en dan nóg hoor je juist die mensen altijd amar klagen en zeuren en zeiken.....Bah bah, zo vanzelfsprekend is dat allemaal niet, het kost mij óók gewoon moeite!
    (of ja eigenlijk wél natuurlijk..maar jullie snappen me wel)

14. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Wat is aso vind, zijn die Marokkaanse hang jongeren. Gisteren waren ze weer op het nieuws maar dan in Hilversum. Oude mensen durven de straat niet meer op. Een buurt bewoner had een filmpje gemaakt, zag je dat tuig een kinder fietsje slopen. En grote mond dat ze hebben. En over Gouda is al helemaal niet te bespreken. Het word echt een probleem in ons land.

15. Niet meer actief

@Morgaine idd.. en wat dacht je in Gorinchem? Stond gister weer een heel artikel op internet dat de brandweer daar niet meer uitrukt zonder politie bescherming door de Marokkaanse jeugd die hun terroriseert :(

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha dat vind ik nou wel weer grappig. Als ik bijna voor mijn fl*kker wordt gereden en ik heb Nathan bij me.... Dan krijgen ze meer dan alleen een deuk in de auto.

@ Niva, helemaal met je eens!

En ik vind ook die hangjongeren aso, en wat ik nog erger vind, is dat niemand er wat tegen durft te doen. Als je er iets over roept, is het meteen discriminatie.
    Nee lekker met z'n alle de kop in het zand steken en ze dood knuffelen. Bah! Ze hadden hier niet moeten zitten, want ik had het op MIJN manier opgelost :evil:

17. Niet meer actief

Ben ik het ook mee eens... we moeten stoppen met onze koppen in t zand steken en drastische maatregelen nemen want het word echt met de dag gekker :(

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    idd die kuthangjongeren, zitten ook nederlanders bij dus zoveel is daar niet over te zeggen maar wel dat het wéér 9 vd 10 keer dezelfde zijn.

19. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ik vind t ook aso ja die hangjongeren...en t word steeds maar erger en erger. Er zullen vast ook wel nederlanders tussen zitten maar idd wat al gezegd werd 9 van de 10 x zijn het buitenlanders. Ook als je kijkt naar opsporing verzocht...het zijn altijd maar buitenlanders pffff.

20. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Dus niet, gisteren nog op hart van nederland, marokannen en enkele turken.
    De Marokannen zijn echt een probleem gevallen. Hier in de buurt waren ze er ook niet zo makkelijk vanaf gekomen.

Deel Deze Pagina