Nou vooruit net ff gekeken bij uitzending gemist, er zat een enkele autochtoon bij. En de leeftijd is vanaf 7 jaar, niet te geloven...
persoonlijk vind ik dit soort uitspraken aso. we zijn allemaal mensen ongeacht kleur,ras enzo de jongeren(gekleurde) zijn nu allemaal nederlanders net wat mamadeluxe zei . tegenwoordig is het woord buitenlander bijna een scheldwoord en ik vind het niet eerlijk en stimulerend!want wie motiveer je nu als je alleen naar uiterlijk kijkt en niet naar het mens erachter? waarom zouden de jongeren met kleurtje hun best doen als het altijd maar een buitenlander is?(sommige jongeren gaan zo denken he na verloopt van tijd) en dan hebben de meeste een goede baan en een mooie auto eerlijk verdient en waar ze trots op zijn en wat zeggen de mensen dan die uitspraken doen "van het is toch een buitenlander"ooo zou hij wel gejat hebben of hij doet slechte zaakjes. zo oneerlijk hoor dit soort uitspraken en vind zo ook gevaarlijk juist omdat het niet stimuleren is maar naar beneden halend! een vb. en wat te zeggen over de mixkindjes zelf heb ik ook mix kindjes en de blikken die ze soms krijgen van mensen brr word er bang van en sommige mensen zeggen van aaa wat lief .... jaaa nu wel maar als ze in de pubertijd komen wat zeggen ze dan...... ?JUIST! nee iedereen is gelijkwaardig en zie mensen niet als kleur gelukkig maar. zo zie je maar verhalen hebben altijd 2 kanten het is zo makkelijk gezegd zo'n zin maar ik denk niet dat mensen nadenken wat voor gevolgen dit kunnen hebben op kinderen of je klein of een puber bent. iedereen wil geliefd zijn ongeacht kleur,ras en vind het sneu dat sommige niet de kans krijgen en waarom om dat ze een donkere gelaat hebben of een licht bruine huid liefss
waarom zouden de jongeren met kleurtje hun best doen als het altijd maar een buitenlander is?(sommige jongeren gaan zo denken he na verloopt van tijd) Dit vindt ik dus echt onzin, dus dan hoeven we allemaal maar onze best niet te doen.. Ik ben HELEMAAL NIET rasistisch aangelegd, maar kijk voor de grap eens op maandag avond geloof ik naar Opsporing gezocht, nou sorry dat ik het zeg maar het valt me toch echt op dat er vaak getinte/donkere mensen in voor komen... En dan maar klagen dat hun er altijd tussen uit worden gepikt.. Nogmaals ik ben helemaal niet rasistisch, heb zelf ook buitenlandse vrienden! Groetjess
Wat nog asocialer is dan de hangjongeren zijn de ouders van die hangjongeren, want die doen helemaal niets aan het gedrag van hun kinderen.
hihi we hoeven het ook niet eens te zijn. ik zeg alleen maar dat je moet oppassen met zulke uitspraken. liefss
Djannah, het is voor mensen met een kleurtje die WEL van goede wil zijn ook heel erg oneerlijk! Mijn zus was met een marokkaan getrouwd (een hardwerkende lieverd) en die was zó teleurgesteld door de andere marokkanen in Gouda dat hij er bijna depri van werd. Hij werd, omdat hij ook een marokkaan is er op aangekeken dat er zoveel marokkanen in gouda geen flikker doen, crimineel zijn, niks willen en de boel terroriseren. Terwijl hij juist met grote dromen hier in Nederland was gekomen! Hij werd depri, de relatie liep stuk en afgelopen zomer heeft hij de knoop doorgehakt, heeft zijn boeltje verkocht en is weer in Marokko gaan wonen. Dus zó erg is het in Gouda, dat zo'n lieverd als mijn ex-zwager geen andere oplossing zag dan vertrekken. aso he
Buitenlanders is geen erg woord hoor...zelfde als je zegt Nederlanders...niks aso's of discriminerend aan!
@loopy dat is natuurlijk ook een kant ja wat een verhaal zeg jammer dat dat is gebeurt. zulke verhalen zijn mij ook bekent ook vele jongeren( met kleurtje) met goede papieren en hoge opleidingen maar die gewoon niet aan banen komen waarvoor ze zijn opgeleid ook erg jammer. @jolanda dat woord buitenlanders zo dat niet moeten zijn nee alleen moet je naar die blikken kijken van sommige en de hele houding als ze het woord zeggen liefss
Ja hier ben ik het idd ook mee eens, als de ouders nooit het goede voorbeeld geven dan weten de kinderen ook niet beter!
Ik neem aan dat de ouders deze jongeren niet laten opgroeien met het idee dat zulk gedrag normaal is. Ze jutten eerder elkaar op (de jongeren) om asociale dingen uit te vreten. Het probleem is dat de ouders hun kinderen vaak niet in de hand hebben.
Soms denk ik ook dat ze het niet willen zien... De ouders zullen er vast wel van op de hoogte zijn, zeker als je in zo'n buurt woont, en er zulke dingen gebeuren je dan toch wel even uitkijkt of jou kind ook niet zoiets uithaald, en hem\haar erop aan spreken. Maar ja wie ben ik..
waarom je schamen voor die nederlanders.(Begrijp het wel hoor) Misschien als je je voor iemand wilt schamen, dat je dat beter voor die groep verziekenden in gouda kunt doen. Degene die daar marokkaan is en aso is zorgt zelf voor een stempel op deze manier.