..sorry begrijp me niet verkeerd.... maar ik sta dus echt niet op voor andere mensen die hoogzwanger zijn of slecht ter been... niet omdat ik dat niet wil... maar omdat ik dit simpelweg niet kan..;! ik ben chronische ziek en kan nauwelijks staan...en als ik zit... zie je van de buitenkant gewoon een kern gezonde jonge meid.... dus als je mij tegen komt in de bus en ik sta niet op... vind je mij aso...omdat ik er gewoon gezond uitzie.... ik vind het aso dat mensen hier over oordelen sorry,... ik wil geen ruzie maken hier. maar mensen die rochelen op straat hebben misschien wel iets aan de longen,of hebben een ziekte waardoor ze niet eens in de gaten hebben dat ze dat doen... je weet iemands achtergrond niet...iemand verhaal weet je er niet bij...en ik vind het aso dat er dan over die mensen geoordeelt word, nogmaals ik bedoel dit helemaal niet verkeerd en wil verder geen ruzie/discussie...word dit wel zo opgevat dan beschouw dit bericht maar als niet gestuurd
Zeggen jullie er ook wat van als er iets is waar jij last van hebt, of lopen jullie je alleen maar op te vreten? Want de veroorzaker van die ergernis heb je daar niet mee hoor. Dus denk om je hart! (en soms moet je dingen ook loslaten, denk aan het gezegde "verbaas u niet, verwonder u slechts")
Jahahaha! Ik weet het, probeer me er niet teveel van aan te trekken want ik maak het mezelf alleen maar moeilijk, maar af en toe dan baal ik er echt goed van al dat onbeschofte gedoe! Ik heb een tijdje in Engeland in een klein dorpje gewoond en genoot daar van de beleefdheid. Mensen staan netjes in de rij, niks dringen bij de bus en mannen houden nog de deur voor een vrouw open, ik wist niet wat me overkwam! Het leek wel een andere wereld! Nou is dat vrij ouderwets dat deur openhouden, en het hoeft niet, maar is wel leuk als je het niet verwacht. Ook in de VS, daar hebben ze volgens mij nog nooit van bumperkleven gehoord - zo relaxed rijden op die wegen - maarja daar heb je ook de ruimte.
dan val jij toch niet onder de categorie die ik bedoel ? ik heb het over kerngezonde mensen die dondersgoed van zichzelf weten dat ze heus kunnen opstaan. dit is dus een stukje van jouw invulling, maar ik kan begrijpen dat jou dit frustreert. echter ik bedoel dus iets anders dan dat jij denkt. mogelijk heb je al een keer meegemaakt dat iemand jouw aansprak omdat je niet opstond in het ov voor iemand die zichtbaar slecht ter been is. een paar jochies van een jaar of 14 die zonnebloempitten uitspugen voor hun voeten, lijken mij gezond. doe je dat dan ook nog gewoon op je zitplek, tsja...zelfs in het ov kom ik van die gore spuugvlekken tegen.
dat is dus mijn punt.... je ziet aan mij niet dat ik ziek ben... totdat het moment ik probeer te staan... dan pas zien mensen ooooh daarom stond ze niet op.... maar die minuten daarvoor hebben ze wel een oordeel geveld over mij ! magoed ik laat iedereen in zijn/haar waarde er zijn inderdaad dingen die aso lijken...maar achteraf misschien niet aso zijn... (omdat je dan weet waarom iemand iets doet) dus ik oordeel er verder ook maar niet over... alleen nu kon ik het even niet laten om te reageren
Ik woon in een 30 km zone waar veel kinderen wonen en ik rij dan ook altijd heel erg zachtjes. Toch gebeurd het regelmatig dat ik gewoon ingehaald wordt door een of andere leipo die 50 a 60 rijd ofzo. Die zie je dan echt over de drempels heen vliegen. Dat vind ik niet alleen maar aso, maar het is gewoon gevaarlijk voor de kinderen die hier in de buurt rondlopen natuurlijk...
Ik vind het ontzettend ASO als er weer eens zo'n irritante bumperklever achter me zit en die me daarna ook nog lelijk aan kijkt bij het voorbij rijden omdat ik dan blijkbaar niet snel genoeg aan de kant ga. GRRRRR
kijk jij mag je auto naast de mijne parkeren .... ik vind dus mensen die hun auto naast de mijne parkeren en hun deur zo open pleuren tegen mijn auto en daarbij de nodige schade aanrichten superasociaal ...en dan kunnen ze nog geen eens een briefje achter laten ...... en verder zijn er meer dingen die ik asociaal vind ...maar dan blijf ik bezig denk ik ....
Oooh echt zoooo herkenbaar! Was een tijdje terug even aan het shoppen met mijn zoontje Koen in de wandelwagen (best breed maar oke, loopt heerlijk!). Kwam dus bij de Blokker en moest achteraan ergens zijn en er waren 3 gangpaden maar in 2 kon ik er sowieso niet door omdat daar allerlei spullen stonden en 1 dus wel maar daar stonden 2 oude dametjes te beppen. Dus ik vroeg heel netjes: Mag ik er even door? Beetje geirriteerd gingen ze aan de kant en toen ik er voorbij was hoorde ik die ene dame tegen de andere zeggen: Nou ze (dat was ik dus) had ook wel dat andere gangpad kunnen nemen. GRRR ik ontplofte bijna zeg. Normaal gesproken houd ik mijn mond want ben best wel een beetje verlegen maar dit keer niet en heb gezegd dat ik dat wel degelijk hoorde wat ze zei en dat ik er aan de andere kant niet door kon! De "trut" kon ik gelukkig nog inslikken Wordt nog boos als ik eraan denk zeg!
Ach ik begrijp het wel..., mijn zusje is ook chronisch ziek waardoor ze dus niet altijd kan opstaan voor anderen omdat ze dan letterlijk tegen de vlakte gaat. Dit is helaas niet te zien aan de buitenkant, maar ondertussen wordt ze wel als aso gezien en is ook al een paar keer hierom uitgescholden. En om nou elke keer uit te gaan leggen dat je wat mankeert... tegen wildvreemden... daar wordt je ook niet vrolijk van...
Ah, even lekker spuien Wat ik aso vind: Schelden met kanker. Doe dat en je hebt bij mij afgedaan. Deuren in iemands gezicht laten dichtvallen. Doen alsof je niets ziet als iemand hulp nodig heeft. Anderen onnodig overlast bezorgen. Stelen, zowel in winkels als van bedrijven als van privé personen. Met je mond open eten. Andermans eigendom vernielen, zowel mijn auto als het bushokje: het is niet van jou, blijf er af! Kleine kinderen die geen respect/ontzag hebben voor volwassenen. Meestal met een moeder waarbij het woord ASO nog net niet op haar voorhoofd geschreven staat. Geen Nederlands spreken in gezelschap. Spugen/rochelen op straat. Je troep op straat gooien. etc. etc.
Het gaat er hier niet om wat aso IS, maar wat aso gevonden WORDT....... Niemand zou zich aangesproken hoeven voelen, we zijn individuen en denken nou eenmaal allemaal anders Ik zeg trouwens zeker wel als ik wat op me hart heb, heerlijk vind ik dat juist! Als ik dat niet zou doen blijf ik er idd een broeierig gevoel aan overhouden (Niet zo leuk voor mijn persoonlijke omgeving...hahahahaha)
meid, als jij mij zegt joh ik kan niet opstaan dat is niet goed voor m'n gezondheid dan zal ik je heus de bus niet uitschoppen hoor kijk je kan het niet zien op het moment dat het gebeurt, maar daarom bedoel ik ook: als je WEET van jezelf dat je zonder dat zitplekkie kan en je doet het niet, das aso. ik ga niet af op uiterlijke vertoningen in het ov. de gedachte is aso. dat betekent dus automatisch dat als ik in het ov zit, ik over niemand en niks kan oordelen omdat ik hun achtergrond niet ken. dat besef ik ook. ik ga dus op het goede van de mensen af. bovendien is het maar net hoeveel waarde je hecht aan het oordeel van de ander. is makkelijk gezegd he? maar wel moeilijk. eigenlijk zitten we allemaal te oordelen, de hele dag door. en het is supermoeilijk om dat los te laten. ik zit het nu weer net zo hard te doen in dit topic. weet je wat ik stop er gewoon mee nu
ik vind t super super aso dat de directeur van de thuiszorg bakken met geld verdiend en ik eruit gebonjourd word van wege bezuinigingen . verder ook dat mensen die hun hond los laten lopen op een veld waar geen losloopgebied is en als je dan vraagt of ze hun hond bij zich willen houden een grote muil krijgt terwijl je alleen wil voorkomen datt ze met mijn hond in gevecht gaan ( die overigens niet agressief is tot het moment dat er tegen hem gegromd wordt )
Wat ik aso vind: *Bumperklevers, heb er steeds weer 1 voor me zitten. *Mensen die niet stoppen voor een v.o.p (zebra) *Mensen die met 80 op de 3e baan rijden grrr *Inderdaad de mensen die meteen rennen naar de kassa die opengaat, mijn man is er dus zo 1, ik ga echt niet met hem mee dan. *Mensen die ongevraagd aan je kind zitten in de supermarkt. *Van die belbedrijven die je de hele dag lastig vallen, terwijl je al 6 keer hebt gezegd geen interesse. *mijn ouders die in de auto roken vroeger toen wij nog klein waren.
Ik vind het aso dat hier in de straat een vrouw woont met 15 katten en deze allemaal naar buiten laat waardoor wij katten stront kunnen ruimen in de voortuinen. Ook vond ik het aso dat er iemand met een grote hond aan het wandelen was en deze zonder blikken of blozen bij mijn ouders in de voortuin liet schijten. Ik zag dit helaas voor hem en heb hem op een niet al te vriendelijke toon aangesproken. Oh en een rol met pedaalemmer zakjes naar zijn hoofd gegooid. Zo dan ben ik aso hahaha
mensen die wanneer je ze begroet je bekijken alsof je een debiel bent, ben je al eens vriendelijk...terug lachen doet pijn denk ik. en mensen die hun auto zo dicht tegen de jouwe parkeren dat je er zelf niet meer in kunt.dan maak ik maar al te graag een krasje.