bedoelde ook niet om een haal van voor tot achter te trekken maar meer van dat wanner ik zelf in de auto probeer te kruipen men deur tegen de hunne stoot
Wat ik aso vindt: * mijn "leuke" buurman die bierdoppen bij ons in de tuin gooit. * mensen die dubbel parkeren in de parkeergarage * mensen die keihard muziek draaien in de auto. * mensen die een mp3 gebruiken zonder oordopjes...ik wil niet 'genieten' van jou muziek * mensen die misbruik maken van bepaalde instantie's en uitkeringen, waardoor wij maar veel belasting betalen
Zo ik heb net even heel het topic doorgelezen! toch grappig om te zien dat wat de een aso vind de ander weer niet aso vind etc.... zelf werk ik in een supermarkt en kan wel ff een aantal voorbeelden aanhalen die hier ook al zijn genoemd. Het lijkt wel alsof iedereen zich aan iedereen irriteerd in een supermarkt en iedereen wil altijd zo snel mogelijk weg maarja voorbeeldjes uit mijn werkervaringen dus: wat ik aso vind in de supermarkt *Verpakking opentrekken en dingen opeten en daarna verpakking weer wegleggen zonder te betalen! *Dingen niet op hun plek terugleggen, als je het toch maar niet wilt, kleine moeite om ff terug te lopen toch. *voordringen bij de kassa *verpakkingen van aanbiedingen opentrekken om te kijken hoe het eruit ziet, en dan vervolgens dezelfde maat meenemen maar toch een dichte verpakking en die open is lekker laten liggen zodat het personeel het weer op kan ruimen *mensen die niet eens even goedmorgen terug kunnen zeggen of tot ziens, of gewoon het geld op je toonbank pleuren terwijl je je hand ophoudt.. *klanten die je roepen met pssstt, of HEY! en dan verwachten dat je naar ze toeloopt om hun vraag beleefd te beantwoorden... Noem me mevrouw en ik ben een en al oor, maar naar pssst en hey luister ik echt niet! ben geen hond.. *over honden gesproken, mensen die hun hond meenemen in een supermarkt! en dan gek staan te kijken als je vriendelijk vraagt of die hond naar buiten mag... Duh, levensmiddelen en honden, niet echt hygienisch he *toen ik met mijn zwangere buik nog werkte, en mensen absoluut niet ff met hun karretje een stukje opzij gingen als ik er door moest.. Hallo! kan mijn buik echt niet inhouden hoor! *jeugd met mp3telefoons zonder oortjes keihard door de winkel heen... Dit is dan misschien niet erg aso, maar wel heel vervelend: *als ik pauze heb en mensen zien me lopen met mijn portemonnee in mijn hand en mijn jas aan; en ze gaan toch nog een hele vragenlijst aan me stellen over waarom dit of dat artikel niet aanwezig is blablabla.... heeel vervelend, aangezien de tijd van mijn pauze afgaat.... *als klanten het denken beter te weten; terwijl ik al 8 jaar in dezelfde winkel werk.. ("ja ik weet het zeker hoor, heb het hier echt gekocht ben toch niet gek!" neej, dan ben ik dus gek?) *als mensen mij gaan verwijten dat er iets niet aanwezig is, sorry, kan ik ook niks aan doen hoor... Nouja, zoals jullie zien heb ik heeeel veel plezier in mijn werk.. whahahahhahaha! neej hoor, er zijn ook een hooop leuke dingen, maar veel irritaties heb je wel in een supermarkt!
Er was laatst een man die in de startblokken stond om boos op mij te worden want ik ging voor hem staan in de rij. Ik dacht dat hij aan het kijken was in een bak met wat spullen die naast de kassa stond. Man: zeg ik stond al in de rij hoor, met harde stem. Ik: Oh sorry, ik dacht dat u daar nog wat stond te neuzen. Vriendelijk lachen... Die man veranderde gelijk...alsof hij dacht van oh, zo kan het dus ook, zonder pissig te worden!
Ik vind het asociaal als mensen de zgn opa en oma oppassubsidie op de rekening van hun kind (laten) storten.
hm ben ik niet helemaal met je eens. het ligt natuurlijk aan de situatie. als je als oma of opa zijnde graag wil oppassen en ze het geld niet nodig hebben en je als ouder zijnde je kind liever naar opa en oma brengt ipv naar het kdv is het een leuke bijdrage en waarom dan niet op de rekening van het kind, leuk spaarpotje voor later. begrijp me niet verkeerd hoor, ik zou het geld niet willen hebben maar dat is omdat mijn moeder het wel zou kunnen gebruiken, maar als zij niet op dat geld zit te wachten als je snapt wat ik bedoel en zij zou zelf aangeven laat het maar op de rekening van de kleine zetten waarom niet? het is wat anders als je als ouder zijnde bewust het geld achterhoud wat eigenlijk voor opa en oma bedoelt is die het geld wel degelijk goed kunnen gebruiken, daar ken ik persoonlijk iemand van die dat onzin vindt, die ziet het geld ook liever op de eigen rekening (nog niet eens van het kind) onder het mom van als oma zijnde hoef je daar toch geen geld voor te hebben, dus bedoel je het als in het laatste voorbeeld,ja dan vindt ik het zeker asociaal wat zeg ik gewoon egoïstisch ook nog.
tja dat je het niet netjes vind snap ik meteen ik zou er ook van balen hoor! maar je zal maar heel nodig moeten..... hij kan moeilijk op straat schijten
wat ik aso vind: -op straat spugen -mensen die hun katten buiten in andermans tuinen laten poepen! (hou dan je kat binnen! ) -de auto zo parkeren dat je niet meer op de stoep kunt lopen -automobilisten die niet stoppen voor een zebrapad. Of zelfs gas bijgeven als je bezig bent met oversteken -mensen die luid gedag toeteren rond 10 uur savonds hihihi kan nog wel ff doorgaan
-Van die ****BMW's die NOOIT richting aangeven. -Autos die je snijden -Mensen die geen richting aangeven als ze willen invoegen in een file. Die komen er bij mij dus ook NIET tussen. Bij mn werk: - als ik weer eens in mn gezicht gespuugd wordt door die leuke amsterdamse jeugd omdat ze een bon ergens voor krijgen...
Alles buiten de normale omgangsnormen is asociaal. Als je iets doet en daarmee de ander niet respecteert is dat aso. Wat mij nog steeds verbaasd is dat als iemand hulp vraagt en je geen hulp kunt bieden je doodleuk een scheldpartij om je oren krijgt! Misschien niet aan mij gericht, maar sorry hoor, houd die frustratie lekker voor jezelf!
wat is aso: - de jongeren in ons portiek die het nodig vinden op elke trede een rochel te leggen - mannen die gewoon langs de rand van de weg overduidelijk staan te zeiken. (dat het niet mag oke, maar ga dan beschut staan) - rotzooi op straat gooien - respectloos naar andere mensen zijn - als er id winkel ergens korting op is het niet krijgen omdat de actie al afgelopen is grrrr - hoe BELACHELIJK duur alles is - dingen stuk maken die niet van jezelf zijn En nog meer maar dan word het zo een lange lijst
ben ik helemaal met je eens, maar ik vind het ook aso dat mensen katten/poezen nemen en vervolgens buiten laten. ik heb geen behoefte aan kattenpies en drollen in mijn tuin waar vervolgens mijn kinderen in het gras spelen. prima als je katten wil, maar laat ze lekker in je eigen tuin hun behoeftes doen (weet dat dat niet mogelijk is) maar hou ze lekker binnen en verschoon de kattenbak..ik wil ook geen last in mijn tuin hebben van andermans huisdieren.
Hier is de kinderopvangtoeslag dus niet voor bedoeld, als spaarpotje voor later voor je kind. Dat is dus misbruik maken van de goede regeling, waardoor de mensen die deze toeslag wel nodig hebben er in januari dus op achteruit gaan, niet bepaald sociaal te noemen...
ahh dan heb ik het goed opgelost...die van mij piest systematisch naast de bak dus niemand die er last van heeft behalve ik en vriendlief enja kattenpis stinkt en je krijgt het moeilijk weg die geur, ook als je het direct schoonmaakt.
Ik ben het daar ook niet mee eens hoor. De opa's en oma's moeten toch zeker zelf weten wat ze met hun geld doen. Daar wordt niemand beter of slechter van. Of ze het nu zelf houden, aan hun kind of kleinkind geven, aan een goed doel geven, er voor gaan shoppen, dat blijft toch hun keuze.
Weet je wat ook aso is de belastingdienst die je al meer dan een jaar laat wachten op subsidie! Nou is 't voor ons geen grote ramp maar je zal 't geld nodig hebben dan zit je nu dus zwaar in de problemen.
Hoe bedoel je luid kankerend? Ik dacht dat kanker een slopende ziekte was die weinig tot geen geluid maakt. Ik vind dit soort woordgebruik ASO. Net zoals andere scheldwoorden met ziektes erin vernoemd. Dit is een persoonlijke afwijking van mij. Verder zie ik hoe iedereen hondepoep op verscheidene plaatsen ASO vindt. Ik vind paardenpoep op een fietsenpad nog meer ASO. Om hondepoep kun je nog heen fietsen. Met paardendrollen wordt dat toch een ander verhaal.