Beetje dubbel. Innerlijk is natuurlijk waar het echt om daait. En geen enkel mens heeft zelf in de hand hoe zijn/haar gezicht eruit zit, dus in dat opzicht vind ik uiterlijk niet belangrijk. Wat ik dan wél heel belangrijk vind, is de verzorging ervan. Dat doe je natuurlijk wel zelf, evenals je kleding. Je bepaald tenslotte zelf hoe je je haar doet, welke kleding je aan trekt, hoevaak je doucht, of je parfum en deo gebruikt etc. Ik denk wel dat er aantrekkingskracht moet zijn om een relatie te laten slagen. Want laten we eerlijk zijn, niemand zal op een fijne manier seks hebben met een persoon die je niet aantrekkelijk vind.
en als je blind bent dan? Daarom ga ik voor innerlijk, maar natuurlijk ben ik nu niet alleen met mijn man getrouwd omdat ie zo'n geweldig karakter heeft
Inderdaad, zo denk ik er ook over. Trouwens, door mijn leeftijd (nu 41) heb ik natuurlijk wel enige ervaring opgedaan sinds mijn 16e en heb ook verschillende vriendjes gehad. Er zaten een paar tussen (vooral na mijn scheiding toen ik - hoe vreemd - vooral op jongere mannen viel) die héél knap waren, maar na een tijdje bleek dan wel dat een fantastisch uiterlijk ook een afknapper kan zijn..... je moet ook gespreksstof hebben en overeenkomsten / gemeenschappelijke interesses en als die er niet zijn, zal een relatie echt op niets uitlopen. Juist die 'klik' is zo belangrijk, iets waardoor je geïnteresseerd blijft in je vent en dat heeft niets te maken met uiterlijk of innerlijk, het is 't gevoel dat je elkaar aanvult denk ik. Mijn vriend ziet er altijd netjes uit, voor z'n werk draagt ie vaak een pak of nette broek met overhemd en dat vind ik al aantrekkelijk, was ik nooit gewend, haha! Daarnaast heeft ie een lekkere krullebol, een aanstekelijke lach en lichtjes in z'n groene ogen. Het is echt geen Brad Pitt maar woest aantrekkelijk voor mij in elk geval! Daarbij heb ik altijd het gevoel dat we samen sterk staan en dat heb ik ook nooit eerder in deze mate gehad, onze karakters gaan goed samen op wat futiliteiten na (lol) en we kunnen enorm lachen samen. Dat maakt dat we een hele fijne relatie hebben met alles er op en er aan.
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/313663-geen-gevoelens-meer-om-goed-zien.html lees je eigen start bericht hier eens terug .. ik herinner me trouwens je topic nog in het begin, toen je vertelde dat je je vriend een totale make-over had gegeven, met de foto's voor en na mij zou het allemaal niet uitmaken, ik hou van m'n mannetje en al veranderd hij morgen helemaal van uiterlijk door wat dan ook , dan nog hou ik evenveel van hem !
Ik denk dat een blinde vrouw zich nog veel eerder zou storen aan een man die 'funky' ruikt dan een ziende... dat wordt voor haar namelijk niet gecompenseerd door z'n leuke lach-kuiltjes of z'n sprankelende ogen. En geur werd door TS volgens mij ook bedoeld als uiterlijkheid.
innerlijk natuurlijk. Wat heb je aan een knap leeghoofd. Een mooi innerlijk straalt wel naar buiten en dat maakt iemand ook mooi. Wil niet zeggen dat iemand met een mooi innerlijk zich niet hoeft te wassen natuurlijk
Trouwens, ben blij dat mijn man beide met zich mee heeft, maar als hij stinkt of uit zijn mond walmt dan moet ie er wel echt iets aan doen hoor En vice versa natuurlijk
maar jezelf goed verzorgen zie ik als een karaktereigenschap en dus innerlijk.. of ben ik weer aan het malen
oei, je maakt het inderdaad ingewikkeld. maar volgens mij gaan de problemen van TS ook vooral over de manier waarop haar vriend zijn uiterlijk (niet) verzorgt. hij is best een knappe kerel, als hij zich wat vaker zou wassen, een geurtje zou opdoen, zich vaker zou scheren, haren leuker zou laten knippen, zich beter zou kleden.... wie het weet mag het zeggen; zijn dit innerlijke of uiterlijke kenmerken? Anyhow. Mijn opvatting is wel dat iemand een beetje schoon moet zijn en af en toe z'n best moet doen om leuk voor de dag te komen. Dat z'n neus hartstikke scheef zit stoort mij niet (behalve 's nachts, want dan snurkt hij..... maar dat is weer een heel ander topic)
Mijn man scheert zich ook niet elke dag. Vind dat wel wat hebben Gelukkig doucht ie wel elke dag want zodra hij uit zn werk komt stinkt ie een uur in de wind. Maar al had hij dat niet gedaan dan had ik hem allaannnggggg gedag gezegd. Vind dat overigens geen karakter eigenschap jezelf verzorgen.
Noem heel veel punten waarom je man de beste is! Dit zijn de mijne: - Hij kan goed opruimen. - Hij kan goed afwassen. - Hij maakt ontbijt voor mij. - Hij kleed zich altijd leuk. - Hij is altijd vrolijk. - Hij heeft altijd goed nieuws. - Hij kan goed koken. Alles vers. - We hebben dezelfde hobbies. Warhammer en WoW. - Hij laat me nooit alleen opruimen, maar we gaan samen opruimen. - Hij doet de boekhouden. - Hij regelt m'n administratie. - Hij houdt me altijd vast. - We knuffelen. - Hij luistert altijd naar m'n verhalen en vraag hoe het gaat met mij. - Hij geeft me complimentjes. - Hij ruikt lekker. - Hij is grappig. - Hij heeft heel veel vrienden en zijn vrienden zijn ook mijn vrienden geworden. - Hij koopt bloemen of cadeautjes. - Hij ruimt de kattenbak. - Hij helpt me met Deens leren en Engels. - We houden van dezelfde muziek. - Hij koopt altijd een ijsje voor me. - Hij betaalt de vaste lasten. - Hij kan goed masseren. - We houden van om samen een film te kijken. - Hij geeft me ruimte als ik voor mezelf bezig ben. - Hij houdt van m'n katten. - Hij kan goed opschieten met mijn familie. - Hij heeft een hele lieve familie. - We houden van hetzelfde kleding. (All Stars, jeans, t-shirt met print). - Hij speelt met m'n katten. - Hij lacht op m'n grapjes. - Hij knuffelt me als ik me rot voelt. Misschien ben ik iets vergeten... Oh, hij houdt van mij dit schreeft je ooit over je man nog niet zo lang geleden :-D als hij aan al die punten voldoet zou hij van mij toch af en toe mogen stinken of z'n baard mogen laten groeien liever zo'n man die wat minder met uiterlijk bezig is dan een vent die denk dat hij de hele wereld is en de tijd niet neemt om om te kijken naar z'n vrouw ik zou hem gewoon laten zoals hij is
cynnie .. dat schreef ze over haar man dus denk dat z'n innerlijk mooi genoeg is om voor te gaan toch vele vrouwen dromen van zo'n perfecte man lol, haar is maar haar kleding maar kleding maar zo'n karakter, dat is er of is er niet
Ik vond mijn man leuk om zijn uiterlijk, maar uiteindelijk ben ik verliefd geworden op zijn innerlijk. Vind beide erg belangrijk, maar al zou die nu opeens heel lelijk worden zou ik nog gek op hem blijven denk ik. Maar als hij zich opeens anders zou gaan gedragen en het niet meer zou klikken dan zou het denk ik wel over zijn voor mij. Vind verzorging wel erg belangrijk zou het dus echt niks vinden als hij elke dag een uur in de wind stonk en zichzelf verwaarlooste
Ik ben blij met hem! Maar soms mag hij wel's aan z'n uiterlijk doen. Strakkies even vragen wat hij me te vertellen heeft waarom hij niets doet! (aan z'n uiterlijk). Maar misschien heeft ie geen tijd...
Tja, noem mij maar oppervlakkig, maar ik vind uiterlijk erg belangrijk En ouder worden is prima, maar dan moet je gewoon nog wat meer je best doen
maar een vraagje voor de meiden hier die zeggen dat het allemaal om innerlijk gaat.. stel je ziet een jongen lopen vol met pukkels onverzorgt vet haar een oranje broek met een blauwe blouse.. dan ook nog eens wit hoog opgetrokken sokken en witte gympen waarvan de veters niet strakker kunnen... denken jullie dan echt goh laat ik hem een kans geven misschien heeft hij wel een heel lief innerlijk.. ik zou hem dus voorbij lopen en denken.. ach arme jongen..