Wat is beter, Potje eten kopen of zelf maken voor je baby ?

Discussie in 'Voeding' gestart door fatiha, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    tja, wat is beter: hier in het begin alleen maar vers en heel af en toe een potje. In mijn beleving was het namelijk beter om vers te geven. Tot een maand of 9/10. Toen wilde ze opeens geen vers meer. Potjes gaan er altijd wel in. Dus principes overboord, want eten vind ik nog altijd belangrijker. Nu (ruim 13 maanden) eet ze langzaam wat meer vers, we bouwen het weer langzaam op zeg maar.
    Met potjes fruit hoef ik niet aan te komen, alleen vers fruit gaat er in.
    Het hangt dus ook van je kindje af.

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb ook altijd beide gegeven, in het begin meer potjes, daarna langzaamaan vers erbij, en nu eet ze heel soms nog een potje maar meestal vers. ;)

3. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Geef je met 2 maanden al een fruithapje dan?

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Ze geeft nu nog helemaal geen fruithapje, maar even een paar berichtjes lezen(op pag 1) leert dat de TS dit geeft aan haar 5 jarige (toen nog jonger) en dat ze dit ook tzt gaat geven aan haar jongste (nu 2 mnd) maar niet nu al ;)

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ja dat heb ik gelezen maar ze heeft het over "ik maak altijd wat ZE kan eten" en haar oudere kindje is een HIJ.......vandaar

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar gisteren wel zelf op de potjes bij Kruidvat en C1000 staan kijken en in die van Kruidvat zit suiker toegevoegd! Hardstikke slecht dus, dus als je potjes gaat gebruiken, moet je die niet pakken...
    Die van Olvarit, Friso en C1000 zijn zonder toegevoegde suiker enzo.

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ok ik vat em ;) neem aan een tikfoutje :)

8. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Nou die van Kruitvat zijn echt niet hartstikke slecht hoor ;) jij doet nu net of suiker een verboden of ziekmakend iets is :)

De potjes van kruitvat, zijn net zo goed als alle andere potjes fruit. Reden waarom zij in sommige potjes suiker toegevoegd hebben is om de natuurlijke wat zure smaak van bepaalde fruitsoorten te compenseren. Er zit niet in alle potjes fruit suiker toegevoegd. In de potjes die van nature al niet zuur smaken zit er niets aan toegevoegd, en daarbij er zijn bepaalde richtlijnen waaraan elke fabrikant zich heeft te houden , waaronder het toevoegen van suiker aan potjes en de hoeveelheden suiker die zij toevoegen is minimaal en ruim onder die richtlijnen. Als er een percentage aan fruit op het potje vermeld staat, is dat niet de toegevoegde suikers,maar de natuurlijke en toegevoegde suikers samen.

Mensen zijn tegenwoordig af en toe zo spastisch als er ergens op vermeld staat dat er zout of suiker aan toegevoegd is ;) dat ze vergeten dat het lichaam ook dat soort dingen nodig heeft zij het in minimale hoeveelheden, daar blijven al die fabrikanten van welk merk dan ook ruim onder. :)

Persoonlijk haal ik gewoon voor de variatie van nagenoeg elk merk wel potjes fruit :D

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier in het begin met beide kids wel met potjes begonnen om te oefenen maar na een paar weken overgegaan op vers
    nu alleen nog maar een potje voor de jongste als we dagje weg zijn of keer pizzaatje eten maar vers eet hij beter

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik geef meestal vers. en als wij dan iets eten wat ze niet mag een potje. maar dan geef ik wel een potje wat ik zelf niet kan maken. dus visristoto of zo

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij eten zelf altijd vers en Mirre dus ook ;)

12. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    :D hoi, late reactie van mij. Inderdaad, wij koken zonder zout. Dat doen wij altijd al. Zout kan ik altijd nog toevoegen op mijn eigen eten.
    En als wij iets eten wat hij nog niet mag, dan maak ik voor hem apart iets klaar. Kleine moeite. :D

13. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Ik persoonlijk denk dat vers koken veel beter is. Ook wat smaak ontwikkeling betreft.En je kan zelf bepalen hoe fijn of grof je het wil hebben. Potjes zijn vaak eenzijdig qua smaak, naar mij idee smaakt het altijd naar tomaat!En het is altijd met elkaar gemengd. Zo leren ze niet hoe elke fruit, groente smaakt. Ik heb dus altijd verse hapjes gemaakt.
    Vaak wat grotere porties en dan invriezen. Hij heeft altijd goed gegeten,nooit wat geweigerd.Potjes heeft hij nauwelijks gehad, alleen voor onderweg of als we een keertje niet kookten.Ik heb ze niet eens in huis! Zo verplicht ik me om gewoon vers te koken!

14. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik denk dat potjes niet veel slechter zijn dan vers eten. De eerste maanden na de geboorte van mijn zoontje (nee, toen kreeg hij natuurlijk nog niets anders dan melk, maar ik dacht er af en toe over na voor als hij zes maanden zou zijn) dacht ik ook dat babyvoeding vol met e-nummers zat, maar inderdaad: op de verpakking staat niets anders dan groenten en evt aardappels rijst etc. Ik ben dan ook niet moeilijk in af en toe een potje. Ik kook meestal zelf voor hem omdat ik wel denk dat daar meer voedingsstoffen in zitten. Ik haal zijn portie dan eerst uit de pan met zo'n lepel met gaatjes erin, doe dan wat zout in de rest en laat onze porties nog even koken met zout.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

@mamatje24: suiker is dus wel hardstikke slecht, niet alleen voor kinderen. In de potjes van Kruidvat, ook de groenten, zit suiker toegevoegd, dat wil dus zeggen; kristalsuiker. Dat heeft ons lichaam niet nodig.
    De potjes van Olvarit, Friso en C1000 zijn blijkbaar op een andere manier gezoet en dat is prima. Natuurlijke fruitsuikers zijn prima om mee te zoeten en die heeft ons lichaam ook nodig, maar kristalsuiker is echt hardstikke slecht, omdat het je bloedsuiker echt omhoog doet VLIEGEN en daarna klapt je bloedsuiker ook met een klap weer omlaag. Daardoor krijg je extra honger, ga je meer eten en krijg je dus teveel voeding binnen. Niet voor niks dat overgewicht een probleem is sinds kristalsuiker maar overal aan toe wordt gevoegd...

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Oh hier in de Duitse potjes zitten alleen maar bio-ingredienten met water en olie. Dus net zoals je het thuis zou maken, alleen dan wat makkelijker om het zo maar te zeggen.
    Zutaten: Bio-Frühmöhren, Sonnenblumöl. Nou ja, dan kun je dus net zo goed en zelf maken en potjes geven als je bijvoorbeeld eens een keer niet kan koken.

Deel Deze Pagina