Als je bevallen bent, is het dan beter je baby te vervoeren in een maxi cosi of de kinderwagen bak/wieg??
lijkt mij in de bak van de wagen, dan liggen ze helemaal 'plat'. maar in de auto moeten ze in de maxi cosy!
Het is verplicht om ze in de maxi cosi te vervoeren. Al zijn er wel ligbakken te huur/te koop die je wel mag gebruiken als vervoersmiddel (ww.reiswieghuren.nl).
Sterker nog: de maxi cosi is de meest veilige manier om je kindje te vervoeren! Mijn dochter zit er zo lang als het gaat ( totdat haar hoofd boven de rand uitsteekt) ook nog in de MC. Zelfs de autostoeltjesleverancier gaf aan, dat dit de veiligste manier is. Gewoon in de Maxi Cosi en hup naar huis ermee. Heb ik ook gedaan toen.
Idd een autostoeltje is verplicht. Bij sommige ziekenhuizen (zoals hier, maar heb het wel vaker gehoord ook in NL) moet je zelfs je autostoeltje laten zien voor je naar huis mag.
Idd de maxi cosi. Of je moet naar huis wandelen met baby in de reiswieg. Maar of je daar zin in hebt na een bevalling....
ja in de auto vanuit mn zh bed...naar de auto en naar huis...omdat ik ook wel es hoor over de reiswieg!?
In de auto is een autostoeltje (maxi cosi) verplicht. Wil je wandelen dan is een kinderwagenbak beter: dan liggen ze plat. Liever zo kort mogelijk achter elkaar (half uurtje) in de maxi cosi, want die houding is erg slecht om te lang aan te houden. kan niet altijd, maar als je gaat wandelen gewoon beter de bak gebruiken!
nou, ik zou de mc doen, dat is ook verplicht en dat doet volgens mij iedereen ook hoor. Enkeling daar die een boete riskeert (los van alle risico's die je neemt ivm aanrijdingen...)