Dikke ronde schijf in borst! Hulp gevraagd!!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gabri, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik hoop zo dat jullie me kunnen helpen! Of andere dit ook hebben gehad. Gister wilde mijn zoontje om 14.00 drinken, heeft toen de rechter borst gehad. Niet heel veel maar waarschijnlijk genoeg. Nu kreeg ik om 17.00 al een drukkend gevoel in diezelfde borst en om 18 dacht ik toch even aanleggen ook al was eigenlijk eerst de andere borst aan de beurt. Maar hij wilde niet! Maar dan ook echt niet! Echt huilen!
    Dus toen hebben we hem gebadderd en daarna heb ik het nog een keer geprobeerd omdat we het vaak zo doen voor het slapen gaan. Maar weer helemaal huilen! Dus toch maar in bed gelegd. Toen kwam hij pas weer om 21.30!! Ik heb in de tussentijd niet gekolfd omdat de laatste tijd ook al heb ik er spanning op staan er wel minder uit lijkt te komen. Maar ook nu wilde hij niet! Weer schreeuwen krijsen en huilen hij wilde echt niet! Nu dacht ik opeens zal hij dan de fles willen? Hij was voor het eerst uit logeren geweest die nacht daarvoor en heeft daar in totaal 4 flessen gehad terwijl hij er nooit meer dan 3 heeft gehad (achter elkaar) ik had nog een beetje staan dus dat gegeven ging eerst ook niet van harte maar daarna toch wat gedronken. Dus ik was eigenlijk al helemaal in zak en as! Ik dacht hij wilt de borst niet meer! Zl aan ml gegeven en ik toch maar gaan kolven omdat ik dacht hij moet toch eten. Tussendoor met de fles de borst nog aangeboden maar wilde echt niet!
    Dus ik aan het kolven merkte ik dat ik toch met een harde plek rechts had zitten. Dus die wilde ik eruit masseren tijdens het kolven maar dat lukte niet echt. Dus best een beetje hard gemasseerd en gedrukt leek het wel wat minder te worden. In totaal ruim 150 per borst gekolfd. Zaten nu dus wel echt 'vol'. En voelde ze nog niet helemaal soepel. Maar in de rechter borst echt nog wel een flinke pijnlijke schijf. Zl uiteindelijk niks meer laten drinken want viel al in slaap bij papa. En vannacht om 2.30 kwam hij weer gelukkig pakte hij toen de borst weer!! Niet veel en sliep weer snel, vanmorgen om 6 weer aan de borst gelukkig maar met rechts was hij snel klaar en links heeft hij 'leeg' gedronken.
    Onderkant rechter borst voelt helemaal soepel, slap zelfs. Maar bovenkant is echt nog wel hard! Is dit nu een borstontsteking? Het is niet warm alleen maar hard en pijnlijk. Maar kan dat ook beide komen omdat ik wat hardhandig ben geweest met kolven?
    Wat moet ik nu doen? Zit echt wel even met het handen in het haar! Wil niet te veel kolven want dan moet ik een flesje geven en dat doe ik voor de zekerheid liever niet. Maar ik heb ook niet het idee dat hij het zelf weg kan drinken als dat al mogelijk is.
    Heel verhaal is het geworden zo maar ik zit er heel erg mee! Heb er amper van geslapen vannacht, van dit alles. En het 'ergste' is, we gaan einde van de middag op vakantie dus wil het eigenlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.
    Wie kan me helpen??

2. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Onder een warme douche je borsten masseren? Hier hielp dat goed met de stuwing. :)

3. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Thanks! Gedaan en hielp eigenlijk nog niet echt wat maar daarna zl aangelegd en nu 'leeg'!! Gelukkig maar! Haha
    Paniek en een beurse borst om niets 😁😁

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik zou die borst nog een paar keer als eerst aanbieden! Goed leeg laten. Verder nog een paar keer goed masseren en echt bijhouden. Je kan ook even een ibuprofen slikken om ontsteking te onderdrukken. En je kolf mee op vakantie! Ik heb net de tweede borstontsteking achter de rug en geloof me, dat wil je niet, zeker niet op vakantie ;).

5. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hai Sallie, dat heb ik nu ook gedaan bedankt voor de tip! Het lijkt zo goed als helemaal over nu dus hoop maar dat het eenmalig was. Volgende keer toch maar wat afkolven als hij niet wilt drinken. Kolf is zeker mee op vakantie! 😊 kan papa soms ook wat doen en mama af en toe ook een uitslapen haha

Deel Deze Pagina