buikje te groot

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MISStletoe, 9 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MISStletoe

16 sep 2015
    51
    0
    6
    Hallo Dames

Ondertussen hebben wij de 20 weken echo gehad. Daarop was te zien dat het buikje van de kleine iets te groot was. We krijgen nu over een paar weken een extra echo voor controle.
    Heeft één van jullie enig idee wat dit kan betekenen? Normaal gesproken ben ik lekker nuchter en kan ik alles goed van me afzetten. Maar opeens nemen de hormonen het over :D

Alvast bedankt!!

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    misschien heeft de kleine gewoon een goed gevulde maag en is daarom het buikje wat groter. bij mij is tot nu toe ook steeds het buikje een week voor op de rest. de kleine heeft het gewoon goed daarbinnen en blijkbaar genoeg voeding via jou.

3. MISStletoe

16 sep 2015
    51
    0
    6
    Daar gaan we gewoon vanuit ;) thnx!!

4. Slali

Slali Lid

12 nov 2009
    27
    0
    1
    NULL
    NULL
    Met mijn laatste zwangerschap liep het buikje structureel 2 weken voor. Met 37 weken bevallen: een wolk van een dochter van ruim 8 pond😁

5. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    Bij mij is het buikje ook iets te groot. De echoscopist die al jaren ervaring heeft als ex-verloskundig-man en echoscopist-screener zei dat hij niet iets afwijkend zag, hij gaf ook het argument dat het kan liggen aan een goed gevuld maagje.

Toen mijn verloskundige, waar hij mee samen werkt, de resultaten zag, zei ze ook dat het niet iets was om zorgen over te maken, maar ze plande wel een extra groei-echo in om toch even te checken naar de voortgang van de groei.

Het dochtertje van mijn beste vriendin liep ook een week vooruit met haar buikje, qua groei. Maar ze is een kerngezond en vrolijk meisje!

Ik snap je hormonale 'stress' haha. Wanneer mag je weer voor een echo? 28 weken?

6. MISStletoe

16 sep 2015
    51
    0
    6
    Bedankt voor de reacties!

Met 28 weken hebben we weer een echo, om inderdaad de voortgang van de groei te bekijken.

ach... we zien wel. De kleine moet maar gewoon lekker snoepen :p

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Zegt vrijwel niks, ik had hier de ene keer een te groot buikje, dan weer te lange benen en dan weer een vergroot hoofdje. Soms had gewoon het ene lichaamsdeel al iets eerder Eem groeispurt gehad als het andere deel.

Als er echte zorgen waren tot een vergroot buikje, dan hadden ze dit wel gezegd :)

8. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echo blijft millimeterwerk in een soms niet duidelijk beeld.

Een voorbeeld van mezelf - hoofdje van onze kleine
    - gemeten met 36w en 5d door persoon 1 --> formaat passend bij kindje van 36w en 2 dagen
    - gemeten met 37w en 4d door persoon 2 --> formaat passend bij kindje van 38w en 3d.

Eerlijk gezegd heb ik het geloof in de echometingen niet meer. En ben ik gaan genieten van wat wel duidelijk te zien is: kloppend hartje, voetjes, handjes, vingertjes, maagje, ademhalingsoefeningen,... .

Probeer er niet van wakker te liggen.

Deel Deze Pagina