Kleding: alles gaat stuk.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yummy, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Vanochtend realiseerde ik mij ineens hoe ontzettend veel kleding (van onze 4,5 jaar oude zoon) er stuk gaat. Vorige maand nog heb ik 5 nieuwe spijkerbroeken en een stuk of wat shirts (lange mouw) voor hem gekocht. Van deze 5 spijkerbroeken heb ik er inmiddels alweer vier kunnen weggooien i.v.m. de gaten op de knieën. Van de shirtjes liggen er ook alweer een paar klaar om weggegooid te worden omdat ze niet meer mooi zijn.

Nu is dat van die shirtjes nog niet zo erg, maar die spijkerbroeken daar baal ik best van. Aan het begin van dit jaar zaten we toch zeker op een stuk of 15 jeans, maar vanochtend telde ik er nog 4 ;)

Herkennen andere moeders dit? Of koop ik wellicht helemaal de verkeerde broeken? Hij draagt voornamelijk Replay, Vingino, Retour en ook wel veel van de WE. H&M broeken hebben we ook wel gehad, maar die gaan (net als Vingino trouwens) nog het snelst stuk.

De oplossing om plaatjes over de knieën heen te naaien is overigens écht geen optie hoor :) Dat vind ik er écht niet uitzien.
    Nou we gaan maar eens kijken of er nog ergens wat leuke spijkerbroeken in de uitverkoop zijn. ;)

Oh en schoenen trouwens idemdito. Die houden we hier dus echt niet mooi/heel. Vooral de BSO is écht the place to destroy your shoes..

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    probeer eens esprit? en modellen zoeken die al met die dingen op de knieen verstekt zijn.of stevige kanvas broeken?

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Bedankt voor de tip! Hoe valt Esprit? Mijn zoontje is vrij smal dus het moeten echt slimfit broeken zijn.

En kanvas broeken? Dan denk ik meteen aan een fotodoek hihi. Ik zal eens even googlen!

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Misschien met hem praten dat hij voorzichtig moet zijn?

Hier 1 broek weg kunnen gooien in 4,5 jaar tijd. En ik heb echt een drukke donder die overal op klimt en doet.

Goede leren schoenen was hier de oplossing voor de schoenen. Timberlands gaan al een half jaar mee.

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Edelweiss: Hij is eigenlijk nooit echt heel wild of onvoorzichtig dus ik snap ook niet hoe die broeken zo snel stuk gaan. Hij is dol op voetballen, maar heeft dan altijd trainingsbroeken aan.

6. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Ik weet niet hoor maar als ze dan toch snel stuk gaan zou ik echt niet van die dure merk broeken kopen. En anders toch maar een lapje op de knieen. en daar dan de speelbroek van maken. en nieuwe broeken voor netjes bewaren waarin niet buiten gespeeld mag worden.
    of geef een oude broek (met lapje) en schoenen mee naar de BSO die hij alleen daar aan doet?

mijn broer had vroeger ook altijd schoenen en broeken en dit was mijn moeders oplossing daarvoor dat ga ik ook maar doen want het geld groeit me niet op de rug :)

7. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nou als die van mij zoveel broeken zouden slopen kocht ik toch echt niet van die dure broeken. dus goedkopere broeken kopen ( just small valt ook smal oa te koop bij jola) of marktplaats. en anders toch een knielap. je hebt tegenwoordig echt hele gave. niks mis mee.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Kruipt hij veel dan?

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    esprit valt groot:dus slimfit wordt het. tja kanvas(canvas)dat staat vaak bij esprit =katoenen broek van stevige canvas....hahahaha.
    esprit hft goede info.als je rond de maten staat met je muis dan komt er n tabel waarin het afgebeld is hoe dat specifieke broek of kledingstuk valt(van klein tot groot)

10. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Daarom hebben we inmiddels ook de broeken van de WE, lekker goedkoop. Lapjes over knieën vind ik echt 100x niets dus dat is echt geen optie.
    Waarom zou ik spijkerbroeken kopen en daar vervolgens de regel aan verbinden dat hij er niet mee mag (buiten)spelen? Wat moet hij er dan mee doen, kinderen spelen toch altijd? En op welke dagen mag hij die broek dan wel aan?

Hij gaat overigens meteen na school naar de BSO dus dan zou ik hem een andere broek in zijn tas moeten meegeven die hij dan vervolgens voor hij naar de BSO gaat aan moet trekken? ;) Lijkt me niet echt ideaal eigenlijk.

Qua schoenen zijn het inderdaad meestal de leukere sneakers die vrij snel stuk gaan dus daar hebben we ons maar bij neergelegd. De lederen allstars en RedRag schoenen blijven redelijk, maar hij is zelf dol op sneakers dus die heeft ie ook.

Ben bang dat ik toch gewoon moet accepteren dat we er een nieuwe kostenpost bij hebben ;)

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Nee, nooit. Tja soms hier thuis met zijn zusje, maar het lijkt me toch sterk dat dat de oorzaak is?

12. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Om die reden geef ik niet meer dan 10-15 euro uit voor een broek. C&A, H&M, WE. Leuke broeken voor weinig geld en het doet ook geen pijn als ik ze dan weg moet gooien. Mijn zoon loopt er altijd netjes bij en is trouwens smal en lang.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Om die reden koop ik meestal tweede hands of zeker niet duurder dan 10 euro nieuw

Hier hebben we een winkel in de stad die verkoopt broeken voor 2 tot 3 euro.

Die gaan hier zeker een seizoen mee

14. senta

senta Niet meer actief

Hier een kleine die veel kruipt, ik heb voornamelijk name it broeken maar geen problemen mee.

15. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hier is het trouwens sinds hij naar school en de bso gaat. Vraag me toch af wat hij daar allemaal aan het doen is.
    Vanavond gelukkig koopavond dus we gaan samen even winkelen!

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Je kunt ook knielappen aan de binnen kant vastmaken. Dan gaat een broek nog wat langer mee ;).

17. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

heel herkenbaar en ik heb 2 jongens!
    ik hou ook van merkbroeken, vooral voor de oudste. Die is echt smal! het zit gewoon beter.
    Ik koop in de uitverkoop, ook al in het voren, laatst 8 broeken gekocht, waren van 48 euro of zo voor 10 euro! Ik koop 2e hands merkbroeken... we hebben 2e hands winkel, kei nette winkel en koop ik broeken zo goed als nieuw, vingino voor 15 euro, maar ook andere merkbroeken 10 euro. Ik koop ze alleen als ik niet kan zien dat het gedragen is en knieeen nog erg goed zijn.
    marktplaats vind ik niks voor broeken, ik kan niet zien hoe dun de knieen zijn. en ik loop echt de merkwinkels af in de uitverkoop. Ik koop vaak al voor het jaar erop!

ik heb een hm broek gekocht in de uitverkoop, small fit, die broek zit echt voor geen meter! tja hij speel er in de tuin mee, maar vind ik dan echt zonde van het geld.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier vallen de h&m broeken ook nooit goed.. Ik koop ze niet meer :)

We hebben een 1982 hier... (Proefwinkel van een Duitse winkelketen A la primark maar dan net ietsje duurder en VEEL minder druk)
    Tshirts kosten 2,50 voor een kind. Voor volwassenen meestal 5€.
    Spijkerbroeken voor kinderen (incl hartjes knie-lappen op de meisjesbroeken) voor 7,50-10€.
    En die zitten ook nog eens perfect qua pasvorm.

En sinds deze winter weigert ze alles met broekspijpen... Krijg d'r nog net in een legging :)
    Maar ik vnd 10€ voor een broek een prima prijs.
    Zeker als ze goed zitten, een fatsoenlijke vorm hebben (wat bij veel goedkope merken weleens wil ontbreken) en om de hoek te koop zijn :)

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    De kwaliteit van Vingino valt me echt wel heel erg tegen. Dat zijn de broeken waar het snelste gaten in komen. Ik laat er bij de kleermaker een lapje spijkerstof achter/ aan de binnenkant zetten als ik zie dat de knie dun wordt.bij merkbroeken in ieder geval. De broek die het bij ons het langste uithield is een spijkerbroek van Scotch. Die ligt nu bij de kleermaker. Ik denk dat het komt omdat ze altijd op hun knieeen over de grond/op de grond spelen.

20. Tamio

Tamio Niet meer actief

Dit inderdaad. Dat heet reparatiedoek. Als je strijkbare reparatiedoek aan de binnenkant van de broek strijkt, dan worden de knieën wel vaal maar er komt veel minder snel een scheur in.

Deel Deze Pagina