hoihoi, heb even een vraag: tot wanneer hebben jullie je baby losse smaken gegeven? En vanaf wanneer alles door elkaar? Ik ben met 5,5mnd met bijvoeding begonnen, eerst drie weken lang sperziebonen, bloemkool en wortel, daarna ook fruit in de ochtend. Toen elke week een nieuwe groente erbij, en met fruit ook zo. Fruit prak ik nu alles door elkaar, want is echt geen doen om bv alleen peer te geven - das bijna alleen sap. En de smaak van appel is wat zuur dus die maak ik wat zoeter met meloen of mango. Bij de groenten ben ik vanaf 6,5mnd (nav cb bezoek) begonnen met aardappel. En rijst en pasta mocht ook, maar dat vind ik erg lastig met die stukjes. Maar goed. Ik geef nu meestal aardappel en dan één of twee losse groenten erbij (dus alle drie los op het bord). Maar omdat ze van cb ook al vlees/vis/ei mogen, vraag ik me af wanneer dat allemaal gaan mengen? Want los vlees geven lijkt me zo droog, dat blijft hangen. Maar hoe leren ze dan de losse smaak van vlees? Of pasta ofzo (lijkt me ook zo plakken). Hoe deden jullie dat? Thnx!
ik heb eerst 2 weken alleen groenten gegeven en dan elke groente 2 of 3 dagen achter elkaar en na 2 weken fruit erbij, dus een bekende groente op dezelfde dag als een nieuw stuk fruit. Maar ze eten hier sowieso alleen losse smaken, want hier wordt gelijk (vanaf 6 maanden begonnen we met bijvoeding) in stukken aangeboden, nooit iets gemengd dus ze weten precies hoe alles proeft. Toen we vlees introduceerden lagen er dus bv stukken aardappel, stukken bloemkool en stukjes kip op het bordje.
Twee baby's zelf laten eten lijkt me makkelijker dan twee baby's voeren, maar goed . Ik ben smaken door elkaar gaan doen zodra ze die smaken goed los luste. Dus bijvoorbeeld toen ze los aardappels en los spinazie goed luste toen pas door elkaar gedaan.
dat is natuurlijk waar haha, maar leek me erg tijdsintensief dus heb besloten om zelf eten te pureren maar goed, even on mijn eigen topic: ok dank, dat klinkt behoorlijk logisch. en dan vlees enzo? ook eerst los? pas als ze stukjes kunnen eten dan? Of gepureerd (lijkt me niet zo lekker namelijk...)
Met vlees zijn we hier pas begonnen vanaf 9 maanden en dan 1 a 2x per week... Hier ook a la Rapley gedaan, dus vanaf het begin in stukjes en heel af en toe geprakt (nooit gepureerd). Dus zelf ook vrijwel alles puur gegeven. Als ik prakte was dat toch vaak 1 en soms 2 soorten groenten met aardappel.
Ik deed er gewoon vlees doorheen. Dus toen ons meisje aardappel en groente door elkaar at, rulde ik gehakt in de pan (dat is dan best fijn) en deed ik een lepel door haar eten heen. Dat ging meteen goed. Kip bakte ik ook en maalde ik fijn. Gaat hartstikke goed!
Ok Thnx. Dan houd ik het nu even op aard/groente en rijst/groente. Vlees komt dan later even. Vind het voor nu belangrijkste dat ze zo veel mogelijk soorten groenten leren kennen. Ik hou nu zo'n 200gr totaal aan. Dus 50g aard/rijst en rest groente. Doe er ook wat water bij, anders is het zo'n klomp (vooral bij bijv broccoli). Hoeveel gaven jullie?
Ik geef nu alleen nog losse groentes... Net voor de aankomende week sperziebonen gemaakt, maar hoeveel hij krijgt? Een flinke hap