wat is bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door mary12, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Waarom zou een kindje van nog geen 4 maanden geen fles meer mogen 's nachts??
    Is nog heel normaal...
    Hier sliep ze met 7 weken ook door en kwam rond 4 maanden ook weer een tijdje voor een nachtvoeding. Heeft ze hier altijd gekregen...
    Nooit wakker gemaakt voor een voeding.

2. adi

adi Niet meer actief

Waarom zou jij aan de nachtvoeding moeten? ;)

Je hebt nog een kleine baby, het is toch van de zotte dat je haar maag bewust extra gaat oprekken zodat ze in de nacht stil blijft, terwijl je kind duidelijk een signaal geeft honger te hebben? Weet zij veel hoe laat het is!
    Het is een kind van net op de wereld, die hebben vaak een voeding nodig. En ja, soms een tijdje niet en daarna wel. Dat kan, is niks vreemds aan.

3. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Als ze om elf uur de fles niet eet heeft ze blijkbaar geen honger.
    Als ze om twee uur wakker wordt en huilt heeft ze blijkbaar wel honger.

Ze is 4mnd, klokkijken kan ze nog niet, voelen wanneer haar maagje leeg is wel.

Waarom niet daar in meegaan?

4. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    #24 mary12, 4 feb 2014
    Laatst bewerkt: 4 feb 2014
    Om met 4,5 aan de de nachtvoedingen te gaan beginnen lijkt mij echt niet handig he.

Ze komt al vanaf 8 weken niet voor en nachtvoeding. De reden dat ze om 2 uur komt is omdat ze om 23.00 niks heeft gehad. Dat was nou om te testen om zou willen.
    Handig als topic wordt gelezen lijkt mij! Ik rek helemaal niks, en een baby heeft met met 4 maanden echt geen nachtvoeding meer nodig, dit is ook iets waar je makkelijk aan went. Het gros kan dan wel zonder. Zij wil juist haar flesje van elf uur in een keer niet meer of althans minder. Het betekend ook niet dat ze om 2 uur snacht honger heeft. Ze heeft blijkbaar toch niet voldoende om door te slapen. Tussen 4 a 5 maanden laten veel kindjes hun fles vallen van 23.00 blijkbaar is ze er niet aan toe, dus ga ik er gewoon mee door ook al is het maar voor 40cc. Kijk wel hoe het gaat als ze rijstebloem en groente en fruit krijgt.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Dat is echt onzin! Soms hebben ze die wel nodig
    Hier met 9 maanden zelfs nog 2 weken oid nachtvoeding gehad
    Het zijn fases en gaat gewoon weer zelf over hoor

Soms hebben ze gewoon wat meer nodig.. Met een groeispurtje oid

6. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is ook niet wat hier speelt, zij eet al weken niet in de nacht. Misschien dat jouw kindje dat nodig heeft met 9 maanden kan best maar het grootste gedeelte heeft echt dan geen nachtvoedingen.
    Mijn nichtje krijgt met 4 jaar s nacht een papfles, maar dat heeft ze toch echt niet nodig.

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het echter wel volgens wie?

Johannesbroodpitmeel is hartstikke voedzaam en bevat bijna net zoveel kcal als rijstbloem, nl. 337 vs 359 per 100 gram. In arme tijden bij het gebrek aan granen, werd er brood van gebakken.

Johannesbroodpitmeel is trouwens ook niet goed om aan jonge baby's te geven, het kan kramp geven, jeuk, zelfs astma en bovendien een misplaatst gevoel van verzadiging, door die hoge voedingswaarde en bindgevoeligheid.

8. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48

als ze het niet nodig zou hebben zou ze niet huilend wakker worden lijkt me? Waarom niet aan beginnen, waarom is dat niet handig? Wat je schrijft, ze heeft blijkbaar aan de fles van 19.00uur niet voldoende om de nacht door te komen. Dan toch lekker een flesje om 02.00?

9. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48

Volgens mij is alles anders dan (moeder)melk bijvoeding.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter was op 8 weken van de nachtvoeding af, en op 4,5 maand begon ze er weer mee. Om 23u fles geven werkte niet, dan had ze geen honger. Om 2u werd ze zelf wakker van de honger. Dus hebben we haar gewoon haar fles gegeven. Op 7 maand is ze er spontaan weer mee gestopt.

Ik heb het je al vaker gezegd in jouw topics Mary: volgens mij verwacht jij echt te veel van je baby.

11. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ter info: ik heb er de afgelopen haar flesje vervroegd met een kwartiertje. Niet dat ze veel op heeft maar toch wel 80 cc. Ze wordt s nacht niet wakker en sliep vandaag tot 8.00, toen weer haar ochtend flesje.
    Heeft niks met verwachtingen te maken, als je kind zelf aangeeft minder te willen eten om 23.00, kwestie van uit proberen wat werkt. Ga echt geen nachtvoeding geven als zij hier niet om vraagt.

12. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik snap het wel hoor, als je al weken geen nachtvoeding meer geeft en de baby is tevreden met (een klein beetje) avondfles ... waarom dan 's nachts een fles gaan geven? Is toch logischer dat je dan het kleine beetje avondfles blijft geven ipv 's nachts er weer uit? Ik snap dat niet alle babies doorslapen (die van mij helaas nog lang niet altijd), maar als je baby dat wel doet, is dat toch mooi meegenomen?!

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar het is even goed heel normaal dat een kind een periode wel 'doorslaapt' om dat vervolgens weer een periode niet te doen.

14. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Dat geloof ik graag, maar als ik het goed heb gelezen was dat niet het geval hier ... ze wilde enkel kijken of ze de avondfles weg kon laten toch? Vandaar dat ik goed snap dat ze die dan liever weer gaat geven dan dat ze wacht tot baby zelf komt midden in de nacht ...

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Maar als ze om 23u niks wil drinken en eigenlijk nog gewoon door slaapt, dan ga je er dan toch geen voeding in proppen om vervolgens maar door te kunnen slapen?
    Ben er altijd van overtuigd dat baby's/kindjes zelf heel goed aan kunnen geven of ze honger hebben, wanneer niet en wanneer ze genoeg hebben gegeten.
    Hier sliep ze dus ook al zo vroeg door en kwam rond die leeftijd ook weer voor een nachtvoeding. Prima!
    Was na een paar weken weer over.... om vervolgens rond de 6-7 maanden weer wat te willen drinken in de nacht.
    Uiteindelijk kreeg ze dan geen volle fles meer, maar was bijv 120/3 en later 90/2 voldoende. Ging vanzelf weer over!

Vindt het een belachelijke redenatie dat een baby van 4 maanden geen nachtvoeding meer nodig heeft! Dan kijk je dus niet naar je kind, maar naar zogenaamde 'richtlijnen' oid...

16. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nooit gezegd dat ze niks wil drinken! Ze drinkt in een keer heel weinig vandaar de vraag wil ze geen fles meer in de avond. Ik kijk juist wel naar mijn kind en weet dat ze geen avondvoeding nodig heeft. Stellen dat bij 1x wakker worden ze gelijk een avondfles wil dat is pas belachelijk, terwijl ze dit al weken juist niet doet. De vraag was heeft ze de avondfles nou wel of niet nodig. Niet moet ik haar nou weer nachtvoeding gaan geven.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat is jouw bron?
    Johannesbroodpeulen bevatten een hoge voedingswaarde, de pitten niet. Ik heb het over de pure versie, niet over nutriton. Nutriton bevat nl maar 30% johannesbroodpitmeel.

E-nummers heten ook wel toevoegingen of additieven. E-nummers hebben geen voedingswaarde. Ze worden toegevoegd aan producten om een eigenschap te verbeteren, bijvoorbeeld de kleur, smaak of houdbaarheid.

En
    E410 Johannesbroodpitmeel
    Gewonnen uit de zaden van de Johannesbroodboom. Wordt veel gebruikt voor het indikken van babyvoeding om spugen te voorkomen. Is ook toegestaan voor biologische producten.

Bron; E-nummers | Voedingscentrum

De kcal van jbpm is overigens maar 30 per 100gram, volgens : Voedingswaarde Tabel | Dieet Ervaringen Forum

En het is niet zo dat kcal = per definitie voedingswaarde

Voedingswaarde
    Wat zit er nu aan waarde in diverse voedingsmiddelen? Bij veel producten staat dat op het etiket. Van heel veel producten is de voedingswaarde bekend. We noemen twee overzichten:

• Watziterin bied een handig en snel overzicht; het is vrij eenvoudig, want geeft alleen informatie over energie, eiwit, koolhydraten en vetten.

• Voedingswaardetabel meldt bovendien de gehaltes aan suiker, vezels, cholesterol en verschillende soorten vet.
    Merkwaardig genoeg zijn deze beide sites gemaakt door bureaus die websites bouwen.

Het Voedingscentrum heeft merkwaardig genoeg geen systematische informatie over voedingswaarde.

Bron; Voedingswaarde, waardevolle voeding

Of het goed is voor baby's tja, dat is een ander verhaal. Het ging erom dat jbpm niet onder bijvoeding valt.

18. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jammer dat je alleen maar negatieve reacties krijgt Mary, net alsof jij jou eigen kind niet kent!
    Je moet echt doen waar jij en jou kindje je goed bij voelen,mijn dochter sliep vanaf dag 1 al door, hoefde haar ook niet wakker te maken want ze ze zag goed op gewicht, toen ze 4 weken was wilde ze de fles van 23.00 ook niet meer en in overleg met het cb afgesproken dat ik hem zou overslaan en dan die van 20.00 iets verhogen, en ik heb dit gedaan en werkte perfect! Maar jeetje wat een commentaar kreeg ik pfffff, mijn dochter vind het fijn. Ze groeit goed dus so what, ik geef haar nu 4x210 omdat zit dit zelf wil! Ze krijgt wel de forte voeding, en heel soms wil ze nog wel een 5e maar dan drinkt ze maar 100, & voor io commentaar krijg, dit heeft het cb mij aangeraden, elk kind is anders meid, dus doe lekker wat je kind wil!

19. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Daan, klopt elke kind is heel anders. Jouw kindje is dan weer heel snel. Fijn dat dat goed gaat. Ik vind het ook jammer dat er zulke negatieve reacties komen, het lijkt wel frustratie van diegene die maanden lang s nacht voeden en blijkbaar vinden dat anderen dat ook moeten doen, of het kind wil of niet.
    Op zich is onze dochtertje rond de vier maanden, dus heel gek is het niet om de avondfles te laten vervallen. Niet omdat ik het wil maar omdat ze daar zelf gewoon geen behoefte aan heeft.

Ik heb advies gevraagd bij babyconsulent van onze kinderarts, deze adviseerde rijstebloem en laatste fles verhogen, niet onnodig wakker maken voor maar beetje cc. Dit ga ik dus van het weekend proberen kijken hoe dat loopt.

20. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kennis is mijn bron.

Of het wel of niet onder bijvoeding valt is subjectief. Ik vind namelijk alles naast de hoofdvoeding (en dat is melk) bijvoeding.

Deel Deze Pagina