Multivitaminen & borstvoeding mag niet?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ChocoChick, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden,

Hebben jullie een idee waarom je geen "vrouw multi zwangerworden" vitaminepillen zou mogen gebruiken als je borstvoeding geeft?

:(:(

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,9 KB
      Weergaven:
      138
  2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm... Niet echt een duidelijke foto nu uploaden zie ik.

Ik vraag me af wat er in zou kunnen zitten wat niet mag :(

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    IK heb geen flauw idee waarom dat niet zou mogen. Zou me juist logisch lijken dat iets dat tijdens de zwangerschap kan ook tijdens de borstvoeding kan...in vruchtwater wordt meer afgescheiden van wat je eet en drinkt dan in moedermelk...

Ik zie in de lijst ook niet iets dat niet kan, ja hooguit groene thee extract?

Etos Multi Zwanger worden
    Heb je een kinderwens en wil je goed voorbereid zwanger worden? Etos multi zwanger worden bevat 30 actieve ingrediënten die dit proces gericht ondersteunen.
    Uiteraard met een verhoogde dosis foliumzuur ter bevordering van een goede ontwikkeling van het zenuwstelsel van het ongeboren kind. Vitex agnus castus helpt je cyclus normaal te verlopen. Groene thee, vitamine E en selenium hebben een goede invloed op gezonde cellen en weefsels en spelen een rol bij de vruchtbaarheid.

Inhoud Vitamines:
    Betacaroteen 2.5 MG
    Biotine 150mcg
    Choline 6.2mg
    Inositol 15mg
    PABA 5mg
    Vitamine B1 1.4mg
    Vitamine B2 4.8mg
    Vitamine B3 18mg
    Vitamine B5 6mg
    Vitamine B6 6mg
    Vitamine B12 12mcg
    Foliumzuur 400mcg
    Vitamine C 60mg
    Vitamine D3 5mcg
    Vitamine E 150mg
    Vitamine K1 80mcg
    Chromium 25mcg
    Fosfor 80mcg
    ijszer 18mg
    Jodium 75mcg
    Kalium 30mg
    Koper 50mcg
    magnesium 400mg
    mangaan 2.5mg
    Molybdeen 30mcg
    Selenium 70 mcg
    zink 15 mg
    bioflavoiden 30mg
    groene thee extract 20mg
    Vitex Agnus castus 40mg

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmmm,. bij deze vind ik het wel raar ja. Ik heb ooit een andere multivitamine gekocht (vrouw vitaal ofzo. In ieder geval wel gericht op vrouwen, maar niet op vrouwen die zwanger worden/zijn of borstvoeding geven.) In die pillen zat Q10 en dat wordt blijkbaar afgeraden i.c.m. borstvoeding. Of daar echt een reden voor is of omdat het niet getest is, dat weet ik niet.

Maar je zou toch denken dat alles wat je binnenkrijgt terwijl je zwanger bent ook prima is tijdens de lactatie.

5. noodle87

noodle87 Lid

28 mrt 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreemd. Bel ze op :)

6. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kwam er vandaag achter, heb daarna proberen te bellen maar ze weken niet op zaterdag. Schandalig! ;)
    Het heeft me gewoon verrast omdat ik er hierbij helemaal geen rekening mee gehouden. Wat jullie ook al opmerken is het een beetje vreemd dat het wel voor zwangeren mag en niet voor moeders die borstvoeding geven.

Ik heb inmiddels een potje foliumzuur gehaald. Daar doe je ook wat langer mee 150 pillen en je gebruikt er 1 per dag, die vitmine pillen zijn per 60 verpakt en die moet je 2 pakken... Daar doe je dus maar 30 dagen mee.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Misschien omdat er geen Vitamine A in zit?
    Ik zou het niet weten eerlijk gezegd.

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Lijkt me geen enkele reden voor. Sowieso zijn "we" hier in Europa erg voorzichtig met extra vitamines. In Amerika is het veel gebruikelijker meer bij te slikken/te spuiten.

Ik denk zelf dat er geen onderzoek naar is gedaan of ze hebben een duurdere versie voor de vrouw na de bevalling in de planning... ;):D

9. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Gravitamon wel!

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

#10 zogelukkig, 7 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2013
    Monnikspepee mag niet gebruikt worden tijdens zwangerschap en borstvoeding vanwege de hormonale werking.

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    Mijn kruidvat multivitamientjes zijn volgens t potje voor vrouwen die zwanger willen worden, zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven...?

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat kan!

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Misschien omdat de etos een multivitamine heeft speciaal voor de jonge moeder....

Deel Deze Pagina