In het volgende bericht leg ik wat beter uit, wat er de laatste week een beetje was, met mijn bloeddruk etc. Maar nou had de ha het over creatine? Wat is dat en wat wil dat zeggen? Net als dat mijn gewone bloedwaarden afweken. En de urine was ook niet goed. Maar daar werd verder ook niet uitleg bij gegeven. Ze zeggen nou dat ik gewoon ziek ben en dat het niets met de zwangerschap te maken heeft. Maar heb normaal ook geen afwijkingen in mijn bloed of urine.. Misschien dat iemand het hier uit wil leggen, want dan snap ik het zelf ook. Want van al die medische termen wordt ik niet wijzer. In het volgende berichtje dus meer uitleg en rijtjes.. Alvast bedankt! Gr. Carlien
http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/266748-14-weken-zwanger-hoge-bloeddruk-2.html#post9615672 Eerst even een rijtje, bloedruk: 16-3 - 100/50 29-3 - 134/85 30-3 - 120/65 De bloeddruk was dus eerst 35 punten gestegen, maar later weer 20 punten gezakt.. Nog steeds 15 punten gestegen, maar nou zeiden ze dat het wel goed was. Ik moet wel mijn klachten in de gaten houden. Ze dachten nou dat ik 'gewoon' ziek was, dus buiten de zwangerschap om.. Bloed, kwamen 2 afwijkingen: - Creatine - Gewone bloedwaarden, waren 21, normaal is het goed tot 20. Urine, ook 2 dingen: - Bloed in de urine - Witte bloedlichaampjes - Maar geen onsteking (bijv. blaasontsteking) - (Ik neem aan dat ze ook op eiwitten hebben gecontroleerd, want ze waren wel bang voor zwangerschapvergifteging. Ze hebben er niks over gezegd, dus denk dat het dan goed was?..) De ha zegt nou dat als ik gewoon ziek ben, ik het ook maar gewoon uit moet zieken, want hij kan dat niet behandelen. Als er wel weer klachten komen of ze worden erger, dan moet ik gelijk aan de bel trekken. Zit hier dus niet echt op mijn gemak, maar opzich in vergelijking met anderen heb ik gewoon idd een lage bloeddruk. Maar dat hij zo schommelt en stijgt vindt ik niet echt fijn. Vooral omdat het toch in de familie zit. Maja.. Niks aan te doen, gewoon afwachten. Mijn volgende afspraak bij de gyn. is 13-4. Dus dat duurt nog wel even. Ben ook van plan om een bloeddrukmeter te halen. Aan de andere kant ben ik bang dat ik op een gegeven moment elke avond mijn bloeddruk ga meten, of elke keer als ik hoofpijn heb. En nou is mijn reactie wel weer lang genoeg.. Gr. Carlien
Volgens mij hebben jullie mijn topic gemist Of is er iets anders? Willen jullie dan ook reageren? Dan weet ik in ieder geval dat jullie mijn topic zien.. Gr. Carlien
Is er nog een antwoord mogelijk op mijn vragen van Zondag. Hierboven te lezen, want ik zag wel dat er vragen beantwoord werden.. Gr. Carlien
Ik kreeg net een privéberichtje van iemand en die zei het volgende: 'Ik probeerde in het topic te antwoorden, maar kreeg deze melding; ...., je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina' Misschien dat er daarom niemand reageert? Kunnen jullie mij dan een privébericht sturen? Want dat kan dan wel.. Gr. Carlien
hoi we hebben jouw bericht over het hoofd gezien. Dat komt omdat je zelf een tweede bericht hebt geplaatst, dan staat er een 1 achter je bericht en kijken wij er vaak niet meer naar omdat we veronderstellen dat een collega hem al heeft beantwoord. maar dat was dus niet het geval. Je bent gecontroleerd vanwege je bloeddruk, die was inderdaad flink gestegen, met name de onderdruk, van 60 naar 85. Dat is een reden om je bloed en urine na te laten kijken. Je bloeddruk daalde daarna mooi, dus waarschijnlijk is het iets eenmaligs geweest. Er zal zeker naar eiwit in je urine gekeken zijn, bij een stijgende bloeddruk zijn we bang voor zwangerschapsvergiftiging. Maar gelukkig is er geen sprake van bij jou, je bloeddruk is ook weer mooi lager. Je urine en bloed kunnen door de zwangerschap afwijkend zijn zonder dat dat verder wat te betekenen heeft. De leukocyten en het bloed kunnen wijzen op een blaasontsteking, maar dat was het gelukkig niet. Het kan ook samen met de afwijkende creatinine wijzen op een minder goed functioneren van je nieren. Dat hoeft dan inderdaad niet helemaal door de zwangerschap te komen. Het is alles bnij elkara niet iets om je nu zorgen over te maken. Als je klachten krijgt meld je dat gewoon en verder zal je gewoon goed gecontroleerd worden. Mirjam