Sinds een paar dagen brandt het van onderen. Ik ben nu dik 9 weken zwanger. Nu heb ik gelezen dat je tijdens een zwangerschap makkelijker last kunt hebben van een vaginale infectie, maar ik begreep ook dat daar normaal gesproken afwijkende afscheiding bij hoort. Ik heb geen afscheiding... Enkel het gevoel dat mijn schaamlippen en opening in brand staan. Ook is het wat rood. Kan dit toch een (vaginale) infectie zijn? En zo ja, wat is dan het meest waarschijnlijk?
Hoihoi, Het klinkt inderdaad als een vagina infectie, een candida (schimmel) infectie, dit is prima en zonder gevaar te behandelen. Het is inderdaad zo dat je daar vatbaarder voor bent in de zwangerschap, balen he! Je hoeft het vaak niet eens te laten zien bij je huisarts een belletje naar de assistent en een receptje ligt klaar. Imke
Vandaag naar de huisarts geweest. Die dacht mogelijk ook en schimmel, maar was toch niet helemaal zeker of het toch niet bacterieel zou zijn (vorig jaar ook gehad). Er is een crevix-kweek opgestuurd, maar ik moet zeker een week wachten op de uitslag. Tot die tijd krijg ik geen dactarin of antibiotica. Kan een schimmel- of bacteriele infectie kwaad voor mijn zwangerschap? Nu snap ik dat er heel veel verschillende soorten bacterien zijn. Maakt het ook nog uit welk beestje het is of het kwaad kan? Alvast bedankt. Maak me toch een beetje zorgen...
hoi nee kan geen kwaad voor je zwangerschap maar moet wel behandeld worden. Rondom je bevalling is het niet handig, want het kindje moet er straks langs en dan is het fijn als het over is, vandaar de behandeling nu. Mirjam