Het is een wants!! Google Images Ze kunnen (als het goed is) ook erg stinken groene wans - Google zoeken
wooooow wat een engerd.... RESPECT dat je een foto durfde te maken!!! hahahahaha ik had dat niet gedurfd...hmmm je woont wel (redelijk)dichtbij dadelijk zie ik dat beest ook nog voorbij komen
Volgens mij is het een Cicade Nimf. Zie ook deze link: Insecten in de tuin Daar komt deze foto ook vandaan:
Is inderdaad zo'n cicade kever. Wij hadden een klimhortensia tegen ons huis aan en die vieze dingen zaten daar ook altijd in. Resultaat was dan ook altijd in de zomer dat we die rare beesten ook altijd in onze slaapkamer hadden **IEUW** Nu is de klimhortensia weg en die engerds ook! Burgh...krijg er gewoon weer de kriebels van! Ben echt zo'n held wat dat betreft
Die van ts zitten hier ook veel....dacht dat t inniminnie krekeltjes waren... Ze springvliegen hier altijd een beertje in t rond en zitten vaak binnen op t raam van de auto als we net zijn ingestapt (camping) Rest van wat ik zo in de gauwigheid voorbij zag komen zijn sprinkhanen of krekels (die met een wat rond lijf krekels...lange die op flip van maja de bij lijken sprinkhanen....JOEPLAA!! )
Volgens mij is het een krekel. Met zijn poot wrijft hij over die uitsteeksels op zn poot en dat geeft dat specifieke krekel getjirp
Ohh ik ben echt zo'n sukkel he!! Denk goh! dat is een joekel.. Zo'n grote heb ik nog nooit gezien.. Om twee berichten verder te lezen dat hij vergroot is
Vind hem niet lijken op de foto's van de wants of libelle. Brrr wat en engerd, is dat nou een tongetje dat uit zijn/haar mond steekt? Ben blij dat je het nog kunt navertellen hier...