Anti straie crème

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nina76, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina76

Nina76 Actief lid

6 aug 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

De titel zegt het al... Gebruiken jullie een crème om straie tegen te gaan tijdens de zwangerschap? Zo ja, welke crème is fijn in gebruik en betaalbaar?

Ik overweeg de bio-oil te kopen à € 11,95 bij het Kruidvat. Iemand hier ervaring mee?

Ik lees jullie reacties graag!

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    ik gebruik de creme van de Hema. Trekt snel in, smeert goed uit en plakt niet.
    Nog geen striae..... *afkloppen*

3. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik heb striae op mn heupen en billen bio oil helpt heeel goed verzachtend of t minder word denk t niet

4. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    Hier ook bio oil, geen wondermiddel maar werkt wel verzachtend het is niet vet en trekt snel in.

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Overigens, of je last krijgt van striae schijnt voor het grootste deel genetisch bepaald te zijn... Dus als je aanleg hebt, dan kun je smeren wat je wilt, maar zul je het waarschijnlijk niet kunnen voorkomen!
    Denk dat het hetzelfde is als met cellulitis...

6. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Ik smeer elke avond bio-oil en ik moet zeggen: nog geen streep te bekennen (nu ben ik ook nog maar zo'n 6 kg aangekomen).
    Kijk eens bij de DA, daar is de olie vaak in de aanbieding.

7. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    ik heb me suf gesmeerd met potten van boven de 100 euro en gewoon olijfolie, ik ben alsnog de trotse eigenaar van een heus tijgervel geworden.
    Het is idd genetisch bepaald, helaas.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier ook gesmeerd van tokio en weer terug.... en ben toch echt een tijgerbroodje geworden,
    (hoewel het bij mij niet genetische bepaald is, maar door bepaald medicijn gebruik )

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik gebruik etos huismerk, lekker spul en niet te duur!

10. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    ik heb een paar striemen op mijn heup van vroeger toen ik ineens een groeispurt heb gemaakt dus ik heb er wel aanleg voor maar tijdens mijn zwangerschap heb ik gesmeerd met Zwitsal mama en ik heb niet 1 striem dus smeren helpt wel!:D

11. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    ik heb die van weleda, zwangerschapsolie, heb je maar een beetje van nodig en trekt ook snel in.

Smeren voor straie komt bij mij een beetje op de 2e plaats, vind het gewoon lekker als ik savonds uit de douche kom om dan lekker even mijn buikje in te smeren. Maar al met al, hier ook nog geen streep te bekennen. alleen die van vroeger met de groeispurt.

Zat vanmiddag trouwens ook te kijken naar die bbb creme van vogel geloof ik.... gebruikt iemand die??

12. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Het schijnt mee te spelen of je voor je 30ste of na je 30ste zwanger wordt.
    Daarvoor heb je kans op striae, daarna minder.
    Hoewel ik voor mijn 30ste zwanger was heb ik gelukkig geen streepjes...

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb de BBBB creme van VSM (puur mama), ik weet niet of je die soms bedoelt. Maar ik vind het heerlijk spul! Ik houd niet zo van die olietjes en dit is gewoon een creme.

14. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    het smeren is wel erg lekker en goed voor de huid, maar striae voorkom je er niet mee.

zelfs de vlos gaf het bij mij aan, je kan zoveel geld neerleggen wat je wilt er is niet een middel wat het echt voorkomt.
    maar het kan natuurlijk geen kwaad, het is lekker voor de huid.

als je smeert en geen striae krijgt is het meer een kwestie van geluk dan dat het smeerseltje zijn werk heeft gedaan.

succes,

joyce

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Striae krijg je of je wilt of niet. Smeren helpt niks hiertegen.
    Het is genetisch bepaald en ligt aan je huid.

Ik heb elke dag gesmeerd met van alles en nog wat, zelf pure jojoba olie (erg goed voor je huid). Alles geprobeerd, maar mijn huid scheurde alsnog zo hard dat ik het voelde scheuren. Ben van boven tot onder een zebra.

Mijn moeder en oma hadden dat ook, dus wist al dat ik dat ook zo zou krijgen.

16. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Ik smeer met cocoa butter formula van Palmer's. Ik koop deze masagecream bij de Etos en hij is speciaal ter voorkoming van striemen. Vooralsnog heb ik ook nog geen enkele striem terwijl ik met de laatste loodjes bezig ben, en een flinke buik van voren draag!

17. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Ja die bedoel ik sorry vergist, hm dan word dat mijn volgende, heb nog een tijdje dat ik kan smeren. ben dol op die dingetjes (creme/olie etc)

18. MamaJ

MamaJ Actief lid

22 mrt 2008
    115
    0
    0
    Straie is niet te voorkomen, het is namelijk het scheuren van het onderhuids bindweefsel en daar valt niet tegen op te smeren.

19. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    ik vind bio oil echt geweldig.

toen ik zwanger was elke avond erop gesmeerd beetje me buik en baby masseren.
    ook op me gezicht heerlijk spul:D

heb geen 1 streepje maar weet niet of het daardoor komt

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het is genetisch bepaald of je striae krijgt en als je het krijgt is er niets aan te doen. Smeren is misschien gewoon lekker, maar tegen striae zal het niet helpen.

Deel Deze Pagina