Het zal vast al heel vaak gevraagd zijn, maar ik begin toch te twijfelen...ik weet dat je in principe geen eisprong kunt krijgen als er nog HCG in je lijf zit. Ik heb op 19 en 21 januari cytotec gehad, Mijn testen zijn nog steeds positief (duidelijk zichtbaar, geen tuurstreep). Nu voel ik sinds een paar dagen mijn ei groeien, althans, zo lijkt het. Ik voel dit normaal elke cyclus, gevoel wordt steeds sterker tot het pijn gaat doen en daarna gaat het weg (bevestigd met ovutest en echo dat het ook echt gesprongen is dan). Beeld ik me dit nu echt in of kan het toch al groeien terwijl het HCG nog niet helemaal weg is? Bedankt alvast voor jullie reactie.
Ik denk zeker dat dit kan. Weet niet precies hoe het theoretisch werkt, maar zodra je hcg zakt en je baarmoeder schoon is... is je lijf er weer klaar voor! Ik was dan ook 2 weken na mijn curretage al bevrucht terwijl ik ook nog licht positief testte...... dus ja dat kan in praktijk gewoon dus wel
Ik heb gelezen dat je hcg onder de 5 moet zijn voordat je ei springt.mdus er mag nog een mini beetje hcg in je lijf zitten. De meeste zwangerschapstesten zijn vanaf 20-25 dus zolang er een streepje staat kan je ei (theoretisch) niet springen.
Heb er destijds ook veel over opgezocht, mijn zwangerschapstesten liepen echt heeel langzaam af, ik had zeg maar op een zaterdag nog een licht streepje (moet echt wel mer dan 5hcg geweest zijn) en toen dinsdags een positieve ovu test (eisprong daarna door echo ook bevestigd). Dus uit mijn eigen ervaring weet ik wel zeker dat een ei al kan groeien als hcg nog aanwezig is of iniedergeval heel snel daarna al kan springen!
Mijn gyn zei ook dat het niet kon, maar ik voel mijn ei steeds duidelijker. Of het moet iets anders zijn. Zoals het nu voelt zou ik komend weekend mijn eisprong hebben. Heb een ovulatietest en een zwangerschaptstest gedaan. De zw test is nu eindelijk wel lichter aan het worden maar wel nog goed zichtbaar. Het streepje op de ovu is net niet positief. Brn nu tich wel benieuwd if de ovulatietest hcg of lh toont...na dit weekend hoop ik het te weten...
Hallo, Weer wat geleerd. Als je hcg hebt is er geen ei. Ik ben nog lichtjes aan het bloeden van mijn miskraam. Is veel minder geworden. Heb vandaag nog een test gedaan en die was nog positief. Vraag me af hoe lang het gaat duren voordat ik mijn ei krijg aangezien mijn testen nog positief aangeven.
Toch heb ik hier op het forum ook van een aantal gelezen dat de controle om te kijken of je schoon bent alweer een eitje zagen rijpen, die zou dan toch ook snel daarna springen?
Een ovulatietest kan ook op hcg reageren. Mijn zwangerschapstest geeft nog een duidelijke streep aan. En de ovulatietest knalt nog meer. Maar met een hcg boven de 5 heb je geen eisprong.
Verschilt denk ik per persoon. Bij mij was afgelopen maandag mijn hcg waarde nog 14,5 (gecurerteerd 28/12). De dag erna begon m'n menstruatie.