Hallo, mijn naam is Anna en ik heb een kleine vraag, ik ben 29 febr. bevallen van mijn tweede zoon. De bevallig ging erg goed. lekker thuis en snel. Ik baal er alleen van dat ik me er maar weinig van kan herinneren. Ik heb het idee dat ik een heel stuk mis. Het liefst zou ik het hele gebeuren opnieuw beleven (ja ook de pijnlijke weeen). Ook had ik een keilieve verloskundige en vind het erg jammer dat ik me van haar begeleiding tijdens mijn bevalling ook maar weinig kan herinneren. Komen jullie dat vaker tegen of ben ik een uitzondering. Ik hoor graag jullie ervaring daarin. Alvast erg bedankt. Groetjes Anna
Hoi anna, gefeliciteerd! Nee je bent niet de eerste die dit beschrijft. Op het moment dat je gaat bevallen maak je endofinen aan dit een soort pijnstillend hormoon en daardoor ga je gedurende de bevalling in je eigen wereldje leven zo kun je je beter concentreren op het opvangen van de weeen en beter ontspannen het is dus eigenlijk een heel goed iets van je lichaam maar daardoor kan je wel dingetjes missen. Praat de bevalling veel na met de verloskundige en je partner zo kan je alles weer op een rijtje zetten en misschien als tip voor een eventuele volgende...film alles. Dan kan je het daarna nog eens kijken. Groetjes imke