Wij zijn vanmorgen voor het eerst gaan babyzwemmen met ons kindje van 3,5 maand in Terheijden. Onze baby vond het super leuk, maar zelf vonden we het er wat minder. Het was niet echt een gewoon zwembad, maar volgens mij meer iets wat normaal voor fysiotherapie ofzo gebruikt wordt. Er waren maar 2 kleedruimtes, waar in elke ruimte misschien net 5 mensen met baby passen en dan was het vol. En er waren een stuk meer mensen. Er waren ook maar 2 prive kleedhokjes. Verder was het zwembad klein en daardoor erg vol. De docent deed het verder wel leuk en we hebben van het zwemmen wel genoten, maar de situatie eromheen hebben we liever toch anders. Ook mocht er trouwens maar 1 ouder mee het bad in omdat het anders te vol werd. Ik weet niet of dat overal is, maar we zouden het toch wel leuk vinden om allebei mee te kunnen als dat ergens kan. Weet er iemand waar je leuk en fijn kunt babyzwemmen in de omgeving van Breda? Op internet kom ik er best een aantal tegen, maar daar staat nergens bij hoe de kleedruimtes zijn en hoe het bad eruit ziet en hoe de docent is en hoeveel ouders er mee mogen e.d. natuurlijk, dus ik zou het wel leuk vinden als jullie je ervaring misschien willen delen? Het mag in Breda zijn, maar ook Oosterhout, Dordrecht, Made, enz. We wonen zelf in Lage Zwaluwe.
De Vennen in Dongen. Daar leggen ze altijd veel omkleedkussens voor de baby's rondom het zwembad, zodat ze ineen lekker warme ruimte omgekleed worden. Na het zwemmen kan je je baby dus ook meteen weer omkleden en hoef je niet de koude gangen door. Lekker warm en groot bad is het ook. Instructrice doet het leuk. Ik deed zelf altijd mijn badkleding onder mijn kleding aan voor de heenweg. Op de terugweg kleedde ik me snel om in de grote kleedkamer. Die zijn er 5 uit mijn hoofd. Volgens mij mag er 1 ouder mee het water in. De andre mag ook mee om foto's te maken bijvoorbeeld. Ik heb nog niet gezien dat er twee ouders mee het water in gingen, dus ik weet niet of dat mag. Je kunt wel een tweede kind (bijvoorbeeld peuter) meenemen, dan kan de andere ouder met peuter in hetzelfde bad een stukje verderop zwemmen.