De laatste tijd was ik mij aan het verdiepen wat vitamines kunnen betekenen in het proces 'zwanger worden'. Daaruit kwam mijn vraag, hebben jullie ervaring met vitamines slikken en veranderingen in cyclus/ menstruatie? Ik had namelijk gelezen dat vitamines je hormonale huishouding wat stabieler kunnen maken als dit niet het geval is. Dus dan zou je dat moeten kunnen merken als je vitamines gaat slikken. Ben heel benieuwd naar eventuele ervaringen en wat je dan geslikt hebt of nu slikt.
Speciale vitamines, tarwekiemolie, teunisbloem, granaatappelsap; alles wordt gebruikt om vanalles te bevorderen maar niks werkt ECHT. Als je gezond leeft en alle vetten en vitamines binnenkrijgt, heb je de beste kans. Preparaten/pillen zijn een schamele vervanging en alleen behulpzaam bij tekorten. Foliumzuur en vitamine d en verder gezond leven
en mij gaat het er juist om dat als die balans niet zo goed is bij jezelf of je dan merkt dat die vitamines verschil maken ; )
Even een update van mijzelf. Ik ben deze maand begonnen met vitaminepillen, speciaal voor zwangerschap van de Hema, daar zat alles wat ik belangrijk vond in in voldoende hoeveelheid. Het mag toeval zijn of niet maar sinds een jaar eindelijk minder snel bruinverlies. Ik zit normaal op 3 dagen na mijn ei al op bruinverlies, dus 11 dagen voor NOD en nu ineens 3 dagen voor NOD pas bruinverlies. Voor het eerst sinds een jaar. Ik vind het opmerkelijk maar het kan natuurlijk een toevalstreffer zijn. Ik ga er in ieder geval nog even mee door en dan ben ik benieuwd of het nog veranderd. voor mijn gevoel is 11 dagen of 3 dagen een wereld van verschil namelijk en als de vitaminepillen daar misschien voor zorgen dan slik ik die dingen voortaan met veel plezier. De hoeveelheid dagen in de cyclus is wel hetzelfde gebleven, helemaal top.