Welke vitamine K & D gebruiken jullie en waarom?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Stoffeltje, Oct 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Ik ben benieuwd welke druppels vitamine K en D jullie voor jullie pasgeboren kindje gebruiken en waarom.

Bij de andere kids heb ik altijd de druppels van Davitamon gebruikt maar mijn jongste reageerde heel heftig op de K druppels daar van en ik vermoed dat dit door pinda (arachide) olie kwam die er in zat. Ik ben nu aan die van Orthica aan het denken maar misschien hebben jullie nog andere tips. Ik ga trouwens borstvoeding geven.

2. Faith1988

Faith1988 Lid

May 1, 2013
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken vitamine D van bonusan, aangezien in de vitamine D van davitamon een berg E-nummers zit en suiker.

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Wij gebruiken vanaf de geboorte al vitamine D, eerst druppels en daarna tabletjes. Ga ik gebruiken totdat ze een jaar of 6 is.

Vitamine K heb ik maar 1 week gegeven want ik heb 1 week bv gegeven. Daarna gestopt.

4. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Wat voor een merk heb je dan gegeven?

5. LadyT

LadyT Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    1,042
    1
    38
    Davitamon...eigenlijk geen specifieke reden..

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
  7. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

Dec 14, 2012
    4,172
    5,727
    113
    Kruidvat :)

8. Sempje

Sempje Niet meer actief

AH huismerk, omdat deze goedkoper is dan Davitamon. Verder geen specifieke reden.

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik had de eerste keer vitamine D van apotheek, nu van Kruidvat. Niet echt tevreden over, plakt en schilfert zo in dop. Deze is bijna op en ga dan weer terug naar die van de apotheek.

10. Kylietje

Kylietje Actief lid

Dec 15, 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    D-Cure druppels van SMB. Gekocht bij de apotheek. geef ik nog alle dagen 5 druppels per dag. Ik ben die gewoon en de apotheek is mijn buurman dus dat is het gemakkelijkste voor mij.

11. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Bonusan vanwege geen chemische troep.

12. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Davitamon aquosan (ben even kwijt hoe het precies heet), ik wilde vitamine zonder suiker geven en dan heb je gek genoeg erg weinig keus. Ik gaf een tijdje de druppels van Now, maar daar staat op dat ze niet geschikt zijn onder de 4 jaar. Heb ze gemaild waarom, maar kreeg geen reactie.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook hoor, simpelweg omdat dit niet zo duur is.

Echter, vokgens mij zit hier wel suiker in, want er komen vaak korrels van het flesje af.

14. bluma

bluma Actief lid

Jul 6, 2012
    157
    1
    18
    D bonusan en k kruitvat. Davitamon zit allemaal troep in, als ik dat had moeten geven had ik hem liever geen vitamines gegeven. Bah dat dat verkocht mag worden...snap ik niet

15. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

Aug 26, 2008
    1,036
    0
    36
    Davitamon, gewoon omdat ik daar verder nooit over na heb gedacht (en ik dacht dat dit wel een goed merk was).
    Kruidvat ook wel eens een keer gehad.

16. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Ik denk dat ik dan voor de eerste tijd de k en d druppels van Orthica ga kopen en daarna de d druppels van bonusan.

Eerder dacht ik er ook nooit zo over na maar door de reactie van mijn jongste was ik nu heel benieuwd.

17. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Kruitvat eigenmerk.

18. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Eerst Davitamon. Gister hebben we een nieuw flesje gekocht bij Etos. Met Nijntje erop, weet even niet meer welk merk het is.

Share This Page