Wat is dat toch met die feestdagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zoumooizijn, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ho ho, ik heb niet gezegd dat ik het onzin vind.
    Ik vraag me af wat jij er mee wilt bereiken om dit topic te openen?
    En ik ben benieuwd waarom jij tips wilt om het soort "ruzies" te voorkomen waar jij het in je openingspost over hebt, terwijl er op dit moment nog niets is waar je je druk om zou moeten maken toch?
    Ik vraag gewoon naar jou achterliggende gedachte.
    Jij vraagt om reacties, want jij opent dit topic.
    Nou daarom reageer ik;).

Ps. er zijn wel een aantal dingen verwijderd in jou post, die ik nog wel had gelezen.

2. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet je met ieder topic iets bereiken dan? Hoeveel topics op welk forum dan ook bestaan niet gewoon uit hersenspinsels en meer het uiten van vragen, dan dat je er perse iets mee moet bereiken? Ik vroeg me gewoon serieus af waarom het vaak zo moeilijk moet zijn met die feestdagen. Het lijkt in vele gezinnen zo'n big deal, waarom? Het is maar kerst/sinterklaas/oud&nieuw, dat komt ieder jaar weer terug.. Bij ons is het heel simpel, wie het eerst komt wie het eerst maalt en als het ons niet past dan past het niet. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen..

Je ps snap ik niet..? Ik geef toch aan dat de op is gewijzigd door beheer? (de originele post staat volgens mij nog ergens in een quote..)

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik zeg ook niet dat je met ieder topic iets moet bereiken, ik vroeg dat aan jou.
    Waarom voel je je gelijk zo aangevallen?
    Die ps sloeg op de opmerking die verwijderd is omdat het naar mijn idee nogal misplaatst was.
    Verder heb ik bij mijn post ook al uitgelegd dat ik het met je eens ben wat betreft de onnodige ruzies, er zijn namelijk vele ergere dingen op de wereld.
    Maar ik heb ook gezegd dat het heel normaal is, veel mensen hebben geen ruzie met sinterklaas of kerst maar maken zich bijvoorbeeld druk over vakantie.
    En zo heeft ieder huisje zijn eigen kruisje.

4. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me niet aangevallen, ik geef antwoord op je vraag ;) Maar idd, gelukkig gaat het ook bij een boel families wel gewoon normaal..

5. p1982

p1982 Niet meer actief

hier sinds de kids er zijn afspraken gemaakt
    ene jaar sinterklaas met ene opa en oma en dan bij andere opa en oma kerst
    en jaar erop wisselt het

ouders kunnen niet samen overweg en man heeft nog een broer die ook met schoonfamilie zit

zo hebben we 1 kerstdag voor ons zelf

en oud en nieuw is ook met vrienden.

jammer voor de ouders, mijn ouders maken er geen probleem van maar schoonouders pfff

6. Caelis

Caelis Actief lid

30 dec 2010
    142
    0
    0
    Vlaardingen
    Hier gelukkig ook geen problemen, nou ja, alleen mijn oma dan, die maakt er altijd een punt van...

Ik heb hele lieve schoonouders, en mijn man is engels dus wij gaan elk jaar standaard met de kerstdagen naar Engeland naar de schoonfamilie. Mijn ouders maakten daar nooit een punt van, deden toch niks met de kerst behalve voor de tv hangen, en besloten toen om met de kerst met kerst-cruises te gaan omdat wij er toch niet waren.

Nu is de kleine er, en hebben we afgesproken: Sinterklaas is met mijn familie, kerst doet de NL'se kant niets aan, en kerst is met mijn schoonfamilie, waar ze Sinterklaas niet vieren :)

De enige die altijd moeilijk doet is mijn oma, maar niet vanwege de feestdagen, maar omdat ze op 30 december jarig is en het niet leuk vind dat wij dus al ruim 8 jaar niet op haar verjaardag zijn geweest. Nu dat mijn opa is overleden is het wel moeilijker voor haar, en probeer ik mijn ouders over te halen niet op kerst-cruise te gaan zodat ze niet alleen zit. Maar wij blijven naar Engeland gaan. Ik heb verder geen broers en zussen, maar mijn man heeft 2 zussen en ziet zijn familie al zo weinig. Mijn schoonzus is rond de kerst jarig en mijn schoonmoeder ook, dus altijd hartstikke gezellig. Schoonzus en ik allebei zwanger, dus volgend jaar nog veel gezelliger :)

Deel Deze Pagina